• apsolut

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

Detta sågs bla:

I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

Så..

Omröstningsfrågan:

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

----

Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • Brünnhilde
    Jennie med ie skrev 2011-10-10 15:10:14 följande:
    Noterar 2 WT-poäng. Tatuering och mjukisbrallor.
    ...fast mjukisbrallorna har ju den fördelen framför tatueringar, att de går att ta av när de inte är passande...
  • TEDDEN
    Brünnhilde skrev 2011-10-11 11:43:36 följande:
    OK - ditt liv verkar väldigt inrutat och styrt. Men så länge som du mår bra, så..! 
    Inte alls, stil och smak är inte synonymt med inrutat och styrt.  
  • LuMa

Jodå, det händer.
    Ska jag till butiken en sväng och går hemma i mjukisbrallor, inte 17 byter jag om och sminkar upp mej bara för att åka och köpa en par liter mjölk..

• Jennie med ie
    Brünnhilde skrev 2011-10-11 11:58:24 följande:
    ...fast mjukisbrallorna har ju den fördelen framför tatueringar, att de går att ta av när de inte är passande...
    Jo fast jag gör ju uppenbarligen inte det, eftersom det händer att jag visar mig utanför hemmets ramar med dem, så det hjälper ju inte att möjligheten finns
  • Griffonmatte
    Jennie med ie skrev 2011-10-11 08:35:48 följande:
    Alltså jag förstår att du inte tycker det är så tjohoo jättekul att få epitetet WT eftersom det ju trots allt är menat som nåt väldigt negativt för de allra flesta. Men, är det betydande nog att bli så upprörd över? Om någon random människa på sta'n tycker att din klädsel är ful och tänker WT om den, vad gör det? Egentligen... ?
    Har jag skrivit att det är tjooohooooo jättekul att få epitetet wt? Förstår bara inte varför folk orkar ödsla ork på att spana på folks klädstiler på stan och katigorisera dom wt? I min omgivning, mycket yngre folk och vi bor i en lantlig stad och pendlar mycket mellan jobb - stall - affär och hem så bryr jag mig inte. Däremot sminkar jag inte upp mig, sätter på mig mjukisbyxorna och åker in till stan för att äta middag med killen så men det är för att JAG vill känna mig extra fin och ha på mig någonting annat. Men vardagsbestyr gör jag gärna i mjukisar :)
  • Jennie med ie
    Griffonmatte skrev 2011-10-11 13:02:29 följande:
    1) Har jag skrivit att det är tjooohooooo jättekul att få epitetet wt?
    2)Förstår bara inte varför folk orkar ödsla ork på att spana på folks klädstiler på stan och katigorisera dom wt? I min omgivning, mycket yngre folk och vi bor i en lantlig stad och pendlar mycket mellan jobb - stall - affär och hem så bryr jag mig inte. Däremot sminkar jag inte upp mig, sätter på mig mjukisbyxorna och åker in till stan för att äta middag med killen så men det är för att JAG vill känna mig extra fin och ha på mig någonting annat. Men vardagsbestyr gör jag gärna i mjukisar :)
    1) Eh, nej, skrev jag att du skrivit det? Jag skrev att jag förstår att du INTE tycker det.

2) Folks ork behöver du nog inte bekymra dig över eller ens begripa dig på. Jag undrar dock fortfarande vad det har för betydelse vad random folk på sta'n tycker om din klädsel? Jag antar att de liksom inte kommer fram till dig och hånar dig, utan du har fått veta här att folk kan tycka och tänka så... Att man som sagt inte tycker det är så kul, det hajjar jag, men är det egentligen grund för att verkligen bli så upprörd?
  • Griffonmatte
    Jennie med ie skrev 2011-10-11 13:07:02 följande:
    1) Eh, nej, skrev jag att du skrivit det? Jag skrev att jag förstår att du INTE tycker det.

2) Folks ork behöver du nog inte bekymra dig över eller ens begripa dig på. Jag undrar dock fortfarande vad det har för betydelse vad random folk på sta'n tycker om din klädsel? Jag antar att de liksom inte kommer fram till dig och hånar dig, utan du har fått veta här att folk kan tycka och tänka så... Att man som sagt inte tycker det är så kul, det hajjar jag, men är det egentligen grund för att verkligen bli så upprörd?
    1, Haha, jag är så jävla snurrig....... Sry!

2, Jag blev inte så upprörd? Jag bara fööööörstår inte hur folk orkar. Jag går som jag går, men innan jag såg denna tråden så trodde jag inte att så mycket folk la märke till vad andra har på sig. Men jag hade så fel! Skrattande
  • Jennie med ie
    Griffonmatte skrev 2011-10-11 13:12:45 följande:
    1, Haha, jag är så jävla snurrig....... Sry!

2, Jag blev inte så upprörd? Jag bara fööööörstår inte hur folk orkar. Jag går som jag går, men innan jag såg denna tråden så trodde jag inte att så mycket folk la märke till vad andra har på sig. Men jag hade så fel! Skrattande
    1) helt OK

2) Jag uppfattade dig som upprörd, med svordomar och kraftuttryck. Men OK, skönt att du inte är det

Folk lägger märke till och tycker saker om det mesta, och det gör jag med och ser inget konstigt med det. Jag lägger märke till frisyrer och hårfärger på folk jag möter, kläder och gångstil och lite allt möjligt. Och ibland tycker jag det är snyggt, ibland fult, ibland är jag helt neutral. Inget konstigt. Däremot har jag inte för vana att tänka "wt" om det, det är ett uttryck som inte ingår i min vardag. När inte nån tar upp det här på FL då
  • Griffonmatte
    Jennie med ie skrev 2011-10-11 13:16:34 följande:
    1) helt OK

2) Jag uppfattade dig som upprörd, med svordomar och kraftuttryck. Men OK, skönt att du inte är det

Folk lägger märke till och tycker saker om det mesta, och det gör jag med och ser inget konstigt med det. Jag lägger märke till frisyrer och hårfärger på folk jag möter, kläder och gångstil och lite allt möjligt. Och ibland tycker jag det är snyggt, ibland fult, ibland är jag helt neutral. Inget konstigt. Däremot har jag inte för vana att tänka "wt" om det, det är ett uttryck som inte ingår i min vardag. När inte nån tar upp det här på FL då
    Jaha, haha Skrattande Nej sån är jag och när jag kom in på tråden var jag irriterad över wt och allt möjligt som folk verkar kategorisera in folk i. Det är klart man ser hur folk ser ut, men jag delar inte upp folk i olika "fack" efter klädstil. Jag är liksom vuxen och förstår mycket väl i vilka situationer jag inte bör ha mina älskade mjukisbyxor, haha men i när jag står i kassan på ica eller springer ner på stan bara för att göra ett snabbt ärende, då har jag gärna mjukiskläder. För sån är jag! Glad
  • Jennie med ie
    Griffonmatte skrev 2011-10-11 13:21:54 följande:
    Jaha, haha Skrattande Nej sån är jag och när jag kom in på tråden var jag irriterad över wt och allt möjligt som folk verkar kategorisera in folk i. Det är klart man ser hur folk ser ut, men jag delar inte upp folk i olika "fack" efter klädstil. Jag är liksom vuxen och förstår mycket väl i vilka situationer jag inte bör ha mina älskade mjukisbyxor, haha men i när jag står i kassan på ica eller springer ner på stan bara för att göra ett snabbt ärende, då har jag gärna mjukiskläder. För sån är jag! Glad
    Och det ska du vara också... Det skadar inte att veta hur ens klädsel kan uppfattas, men såklart ska man gå efter vad man själv trivs i och känner är OK. I alla fall i vardagssituationer. Att respektera klädkod på bröllop och inte komma i mjukisbrallor om klädsel kavaj anges är ju lite en annan sak kanske...
Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?