• apsolut

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

Jag har varit ute rätt mycket under helgen och förvånades över hur många som faktiskt vistas utomhus i mjukisbyxor. 

Detta sågs bla:

I stan På stationen På restaurangen på tåget Vi vistades i lite olika städer och detta fenomenet gick att se på alla ställe.

Så..

Omröstningsfrågan:

Brukar du gå ut i mjukisbyxor?

----

Om ja... använder du de obehindrat, oavsett var du ska, när du är ute?
    Om ja.. Varför?
    Om nej. Använder du mjuksibyxor hemma? 
    Om nej. Vad tycker du om att se detta mode när du är ute? 
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?
  • enny signatur
    scaniae skrev 2011-10-11 00:53:51 följande:
    För att :

de är mjuka

de är sköna

jag har numera åldern inne, dvs jag är numera vuxen att tänka själv och att själv bestämma vad jag vill gå klädd i

jag skiter fullständigt i vad någon jag inte känner har hittat på ska vara dagens mode
    :D
    bepoe skrev 2011-10-10 20:17:25 följande:
    Men alla som har det hemma, är ni ensamstående, eller? Vad säger era parters om att ni går runt i mjukisbyxor hemma?

Jag skulle inte vilja att m in sambo gick runt här hemma och såg ut som en slusk... 
    Själv ser jag inte ut som en slusk i mjukisbyxor utan som mig själv. Min make gnällde konstant när vi träffades över att jag gick omkring i jeans och tajta tröjor hemma, varför skulle jag göra något så obekvämt? Jag var ju finast långt ifrån allt smink och i mjuka trevliga kläder, för det var ju JAG som var finast, inte det jag hade på mig (och ja om jag gick omkring naken var det nog säkerligen mer uppskattat). 
    När jag kände mig som vackrast var efter att våran dotter föddes, då gick jag omkring i maken (och svärfars gamla) skjortor, sådär 3 storlekar förstora och mjukisbyxor och hade ingen tanke på något annat. Och jag har aldirg varit så nöjd som jag var då. Och nej inte det minsta ensamstående heller....

Min man ser inte ut som en slusk i mjukisbyxor (eller något annat heller). Nu har han några konstiga byxor jag aldrig förstår mig på och jag skulle inte påstå att de är fina (eller ens bekväma) men han är likväl fin. Han skulle inte vara finare i kostymbyxor och skjorta utan han är i sig självt vacker. 
  • Jennie med ie
    Griffonmatte skrev 2011-10-11 02:07:25 följande:
    Jag har på mig mjukisar när fasen jag vill. Ag har inte tänkt tanken att bli dömd som nån jäkla wt bara för att ni ser mig gåendes i mjukisar. Då har folk för lite att göra, jag går inte o dömmer folks klädstilar när jag går på stan eller handlar utan då gör jag det jag ska :) sen var det någon som jämförde detta med att "inte skulle kunna anlita en advokat i pyjamas" - det var det fånigaste jag hört! Självfallet behöver du inte ha med mig o mina mjukisar om vi stöter på varandra jobbmässigt, för då har jag arbetskläder. Men om du ser mig på stan i mjukisar, vad sjutton gör det... Jag älskar mjukisar :)
    Alltså jag förstår att du inte tycker det är så tjohoo jättekul att få epitetet WT eftersom det ju trots allt är menat som nåt väldigt negativt för de allra flesta. Men, är det betydande nog att bli så upprörd över? Om någon random människa på sta'n tycker att din klädsel är ful och tänker WT om den, vad gör det? Egentligen... ?
  • LilaRos

Blev ett nej.. Men jag använder mjukisbyxor ute ibland. När jag är ute och leker med sonen, eller om jag ska till maxi och köpa mjölk.  SKulle dock inte gå på resturang i mjukisbyxor, förutom ner till pizzerian.

• hysteria

Jo, det får väl erkännas att jag kanske har ibland utanför hemmet. Men bara typ till dagis, vårdcentralen eller kvällspromenad. Skulle inte få för mig att gå på restaurang i mjukisbrallor!

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • huxflux

Lite lustigt att det är "ok" med mjukisar ute i vissa situationer, som vissa har nämnt. Om man ser någon på stan i mjukisar och reagerar negativt på det, frågar man då personen vart den är på väg och tänker "ah, vilken lättnad, han ska till doktorn!"?

• Molly85
    Men alla som har det hemma, är ni ensamstående, eller? Vad säger era parters om att ni går runt i mjukisbyxor hemma?

Jag skulle inte vilja att m in sambo gick runt här hemma och såg ut som en slusk... 
    Skojar du eller? Jag älskar när min sambo har mjukisar, det är fan det sexigaste som finns enligt mig.
    Min sambo har heller inga problem när jag har mjukisar även om han föredrar leggings på mig.
  • Annahoj242

Oj men herregud, inte visste jag att vissa brydde sig så mycket om att andra bär mjukisbyxor. Detta gör jag (helst nu när jag är gravid) men typ jämt om jag inte ska ut på något "speciellt" där man vill känna sig lite finare.

• jennyu

Ser hemskt ut, speciellt på en man där man liksom ser konturerna av paketet.

Nej, mysbyxor har man hemma i soffhörnet. Går man utanför dörren ser man hel, ren och proper ut.

• ÄlskarMina

Sambon drar alltid på sig sina mjukisar när han duschat efter jobbet. Gör mig inget alls..han ser inte ut som en slusk snygga träningsbyxor har han oftast. 
    Jag drar ibland på mig ett par mjukisar, men trivs inte så bra i dom. Får så konstig profil i dom, men visst-skönt är det.  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • k girl

Jag använder mjukisbyxor hemma nu när jag är gravid. Det är bekvämt och skönt och klämmer inte åt. Jag går ut och hämtar posten i dem eller pysslar i trädgården. Men jag skulle aldrig gå ut på stan i mjukisbyxor.

Svar på tråden Brukar du gå ut i mjukisbyxor?