• Anonym

Normalt med så hårig fitta?

Hej, min sambo tillhör de som inte vill raka sig mellan benen, överhuvudtaget.

Jag har egentligen inget emot det men undrar om det är normalt att vara så hårig som hon är: Hennes trekant är väldigt stor, håret är så kompakt och krulligt att man inte ser huden under håret. Hon är också väldigt hårig på blygdläpparna och en bit ner på låren. Även i baken.

Är detta extremt? (även om jag vet att de flesta ansar eller rakar så har ni väl någon gång varit oansade och kan jämföra)

• Svar på tråden Normalt med så hårig fitta?
  • mpj
    HäckHäxan skrev 2014-02-22 00:37:19 följande:
    Eller så gör hår att det just kommer luft mellan.  Varför är det svårare att göra rent? Mitt hår på huvudet blir rent när jag duschar, så varför skulle inte annat hår på kroppen bli rent?
    Canis meus id comedit

Eller hur . :)
  • Anonym (Äckligt)
    HäckHäxan skrev 2014-02-22 00:37:19 följande:
    Eller så gör hår att det just kommer luft mellan.  Varför är det svårare att göra rent? Mitt hår på huvudet blir rent när jag duschar, så varför skulle inte annat hår på kroppen bli rent?
    Canis meus id comedit

Eller så rakar man sig så kan luften flöda fritt... Ja för du blöder ju förhoppningsvis inte från huvudet som fastnar i ditt hår, och du har ju förhoppningsvis inte nån typ av flytning som lägger sig i håret på huvudet heller... Suck.
  • HäckHäxan
    Anonym (Äckligt) skrev 2014-02-22 01:17:36 följande:

Eller så rakar man sig så kan luften flöda fritt... Ja för du blöder ju förhoppningsvis inte från huvudet som fastnar i ditt hår, och du har ju förhoppningsvis inte nån typ av flytning som lägger sig i håret på huvudet heller... Suck.
    Hur är det med läsförståelsen? Jag har ingen mens ju, så jag blöder ingenstans om jag inte råkar skära mig med en kökskniv eller så. Flytningar har jag aldrig haft problem med någonsin.

Om man rakar sig och tar på ett par trosor och säg ett par åtsittande jeans eller leggings, så finns det ingen luft att få mellan, då tygerna sitter rakt på huden. Hur du får det till att bli luftigt förstår jag inte?

Det har aldrig någonsin varit luftigt på mig när jag har haft såna plagg på mig.

Du kan tycka det är ohygieniskt hur mycket du vill och det är helt okej för mig. Men bara för att man tycker något så innebär inte det att det är rätt. Det blir inte automatiskt fakta bara för det, däremot är det fakta att du är av den åsikten.
    Canis meus id comedit
  • Anonym (Äckligt)
    HäckHäxan skrev 2014-02-22 02:30:36 följande:
    Hur är det med läsförståelsen? Jag har ingen mens ju, så jag blöder ingenstans om jag inte råkar skära mig med en kökskniv eller så. Flytningar har jag aldrig haft problem med någonsin. Om man rakar sig och tar på ett par trosor och säg ett par åtsittande jeans eller leggings, så finns det ingen luft att få mellan, då tygerna sitter rakt på huden. Hur du får det till att bli luftigt förstår jag inte? Det har aldrig någonsin varit luftigt på mig när jag har haft såna plagg på mig. Du kan tycka det är ohygieniskt hur mycket du vill och det är helt okej för mig. Men bara för att man tycker något så innebär inte det att det är rätt. Det blir inte automatiskt fakta bara för det, däremot är det fakta att du är av den åsikten.
    Canis meus id comedit

Pratar inte bara om ditt könshår, utan i allmänhet. Så om just du har mens eller inte spelar ingen roll. Så du tror på fullaste allvar att det inte flödar mer luft vid ex blygdläpparna om du är rakad med åtsittande byxor än om du har ett lager med hår som blir ännu ett tager för luften att ta sig igenom? Ja absolut, det är bara min åsikt och hur jag ser på det och hur jag föredrar att ha "där nere". För mig är det bara en hygienfråga.
  • Anonym (P)
    Anonym (Äckligt) skrev 2014-02-21 21:06:53 följande:

Ohygieniskt är det! Framförallt vid blygdläpparna och ljumskarna. För att inte tala om vid röven! Äckligt! Det samlar ju vätskor och skit. Framförallt vid mens! Då borde det vara lag på rakning kring blygdisarna om man inte bara använder tampong! Usch och fyyyyy! *ryser*

Du menar att kroppsvätskor försvinner om man är rakad? Låter magiskt!
  • Anonym (P)
    Anonym (Äckligt) skrev 2014-02-22 11:55:53 följande:

Pratar inte bara om ditt könshår, utan i allmänhet. Så om just du har mens eller inte spelar ingen roll. Så du tror på fullaste allvar att det inte flödar mer luft vid ex blygdläpparna om du är rakad med åtsittande byxor än om du har ett lager med hår som blir ännu ett tager för luften att ta sig igenom? Ja absolut, det är bara min åsikt och hur jag ser på det och hur jag föredrar att ha "där nere". För mig är det bara en hygienfråga.
    Det är ju allmän kännedom att håret finns till bland annat för att leda bort svett, bakterier och annat från könet. Sedan är det säkert till viss del individuellt men jag blir personligen MYCKET mer svettig när jag rakat mig. Svamp får jag också.
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (P) skrev 2014-02-22 13:17:19 följande:
    Du menar att kroppsvätskor försvinner om man är rakad? Låter magiskt!

inte är du väl så dum?
  • Påven Johanna
    Anonym (Äckligt) skrev 2014-02-22 11:55:53 följande:

Kan du inte inleda ett samtal med gynekologen där du uttrycker dig precis som i det här inlägget? 
    De ska ju också kunna få ha roligt på jobbet. 
  • Anonym (P)
    Anonym (Äckligt) skrev 2014-02-22 13:28:13 följande:

inte är du väl så dum?
    Nej, men jag befarade att du var det. Är man rakad hamnar svett och flytningar antingen på huden eller underkläderna - varför tycker du det är fräschare?
  • Anonym (Äckligt)
    Påven Johanna skrev 2014-02-22 13:33:43 följande:
    Kan du inte inleda ett samtal med gynekologen där du uttrycker dig precis som i det här inlägget?  De ska ju också kunna få ha roligt på jobbet. 

Varför ska jag göra det? Jag känner mig fräschare när jag är rakad? Jag tycker det känns luftigare utan en matta på underlivet. Jag tycker det är äckligt att vätskor ska samlas i håret, jag har rakat mig mååååååånga år och aldrig haft några problem med varken svamp eller andra infektioner.. Däremot om jag låtit det växa till sig så känner jag mig genast ofräsch och det känns instängt.
Svar på tråden Normalt med så hårig fitta?