• Anonym

Normalt med så hårig fitta?

Hej, min sambo tillhör de som inte vill raka sig mellan benen, överhuvudtaget.

Jag har egentligen inget emot det men undrar om det är normalt att vara så hårig som hon är: Hennes trekant är väldigt stor, håret är så kompakt och krulligt att man inte ser huden under håret. Hon är också väldigt hårig på blygdläpparna och en bit ner på låren. Även i baken.

Är detta extremt? (även om jag vet att de flesta ansar eller rakar så har ni väl någon gång varit oansade och kan jämföra)

• Svar på tråden Normalt med så hårig fitta?
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (P) skrev 2014-02-22 13:37:00 följande:
    Nej, men jag befarade att du var det. Är man rakad hamnar svett och flytningar antingen på huden eller underkläderna - varför tycker du det är fräschare?

om jag hade haft flytningar så hade jag haft trosskydd, då hamnar flytningarna där istället för att kleta fast i könshåret.
  • Anonym (hårig 2)

Begriper inte folk som menar att det är ofräscht att INTE raka sig. Varför finns håret där? Jo för att skydda det känsliga underlivet. Rakar mig inte och tvättar mig bara med olja och har inga problem med svamp längre som jag hade förr när jag rakade. Det blir dessutom mindre tätt och svettigt. Och folk som menar att det fastnar mens och flytningar, det försvinner väl för sjutton när man tvättar..? Och vart tar det vägen om man är rakad, klibbar fast sig på huden eller hamnar i trosorna?

• Påven Johanna
    Anonym (Äckligt) skrev 2014-02-22 13:42:19 följande:

Varför ska jag göra det? Jag känner mig fräschare när jag är rakad? Jag tycker det känns luftigare utan en matta på underlivet. Jag tycker det är äckligt att vätskor ska samlas i håret, jag har rakat mig mååååååånga år och aldrig haft några problem med varken svamp eller andra infektioner.. Däremot om jag låtit det växa till sig så känner jag mig genast ofräsch och det känns instängt.
    För att det du påstår är direkt felaktigt och det skulle hela läkarkåren samstämmigt berätta för dig om du tog upp det med dem. Hur du känner dig är en subjektiv uppfattning och den känslan är förstås rätt för dig, men du kommer i den här tråden med felaktigheter som då naturligtvis tillbakavisas av människor som bildat sig i något lite högre grad än vad du hittills lyckats med. 
  • mepetite

Varför bråkar man om vad som är bäst gällande sitt eget kön? Jag vaxar bort det mesta på grund av min subjektiva uppfattning av vad som är fint och icke fint. Inte står jag och kallar en annan kvinna/man för äcklig och vidrig för att denne väljer att behålla sitt könshår. Jag håller med om att det finns en anledning att håret finns där men kan det vara så att det finns där för att det ska samlas lukter och göra det motsatta könet mer uppmärksam ur ett fortplantningsperspektiv? Kan vara helt ute och cyckla. Hur som haver kan man väl få göra som man vill. Duger jag inte så är det ju inte mina problem.

• Givitupp

rakade kön skulle vara lag på!
    orakade skulle straffas,

• Anonym (Äckligt)

Förstår inte varför folk inte förstår att det är ohygieniskt, som grottmänniskor vill en del se ut som.. Jag tycker det är ohygieniskt att ha vildvuxet hår i röv,ljumskar och yttre blygdläppar. Skulle inte ens kunna visa upp mig till min man på det sättet för det ser så ovårdat ut..

• Anonym (håller med)
    Anonym (Äckligt) skrev 2014-02-22 15:41:41 följande:
    Förstår inte varför folk inte förstår att det är ohygieniskt, som grottmänniskor vill en del se ut som.. Jag tycker det är ohygieniskt att ha vildvuxet hår i röv,ljumskar och yttre blygdläppar. Skulle inte ens kunna visa upp mig till min man på det sättet för det ser så ovårdat ut..
  • Påven Johanna
    Anonym (Äckligt) skrev 2014-02-22 15:41:41 följande:
    Men det är inte ohygieniskt. Varför begriper du inte det människa? Att du sedan inte vill ha behåring är ju en helt annan sak. Det är en preferens. 
  • Anonym (Äckligt)
    Påven Johanna skrev 2014-02-22 15:49:07 följande:
    Men det är inte ohygieniskt. Varför begriper du inte det människa? Att du sedan inte vill ha behåring är ju en helt annan sak. Det är en preferens. 

Jo det är ohygieniskt..
  • Givitupp

Att vi har hår på kroppen av orsaker, förstå alla människor, hoppas jag.
    Mängden är olika hos olika.
    Att många vill vara naturliga, låt så va.
    Du behöver inte umgås och sexa runt med dessa.

Många upplever ett rakat kön som läckert, rent, snyggt, syndigt, hygieniskt.
    Bry dig inte om detta om du inte delar deras åsikt.

Skit i andra frukta Gud och ärligt vandra !

Svar på tråden Normalt med så hårig fitta?