Anonym skrev 2011-10-25 15:50:50 följande:
Aha, slutledningsförmåga.... Fast ngt överdrivet kanske. Asiater är nog inte så håriga, och inte afrikanskor heller vad jag förstår. Är nog främst europeer och de från mellanöstern som är riktigt håriga. Tvivlar ändå på att särskilt många har så hårig buske som min sambo.. (fast som du säger, i sydeuropa är det säkert vanligare)
Ja, det kanske var en överdrift :P
I folktäta Indien där jag varit så hade de flesta lika håriga ben som mig iaf , och jag har hårigare ben än min balkansambo. Men sedan så säger ju inte hårväxten på benen alltid jättemycket om hur mycket hårväxt man har någon annanstans. Kan ju vara väldigt olika fördelat.
Tror inte att man måste vara "hårigare" för att uppfattas som "hårig" Har ju lite med hur mycket det syns att göra också. Därav att många med mörkt hår uppfattas som hårigare än andra.
Tycker dock detta är lite intressant. Jag har nämligen råkat ut för att vuxna män och barn inte ens vet om att kvinnor har hår på kroppen i vanliga fall. Så det är lite kul att se hur olika uppfattningar folk har i den här frågan också ^^