• Anonym

Normalt med så hårig fitta?

Hej, min sambo tillhör de som inte vill raka sig mellan benen, överhuvudtaget.

Jag har egentligen inget emot det men undrar om det är normalt att vara så hårig som hon är: Hennes trekant är väldigt stor, håret är så kompakt och krulligt att man inte ser huden under håret. Hon är också väldigt hårig på blygdläpparna och en bit ner på låren. Även i baken.

Är detta extremt? (även om jag vet att de flesta ansar eller rakar så har ni väl någon gång varit oansade och kan jämföra)

• Svar på tråden Normalt med så hårig fitta?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-25 14:11:00 följande:
    Jaså. Ser ut så, rakar inte du heller?? Jag har frågat min sambo hur andra kvinnor brukar reagera i omklädningsrum. Hon säger att hon inte bryr sig men att en del tittar ganska mycket.
    Du frågade ju om hur man ser ut egentligen. Jag tar bort det som växer utanför troskanten och när jag har lust så rakar jag bort mer, till ex på blygdläpparna, kortar av hårstråna överlag och så så att det inte blir fullt så hårigt där det är hårigt. Ibland struntar jag i det och låter det växa vilt. Olika helt enkelt men helt bar vill jag inte vara. Jag har full respekt för din sambos val.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-25 14:11:00 följande:
    Jaså. Ser ut så, rakar inte du heller?? Jag har frågat min sambo hur andra kvinnor brukar reagera i omklädningsrum. Hon säger att hon inte bryr sig men att en del tittar ganska mycket.
    Jag ser också ut så, delvis pga gener och delvis pga p-stavar.

Faktum är att det främst är kvinnor som har reagerat (negativt) på min hårväxt och tittat och viskat, ingen av de män jag haft vare sig kortare eller längre relationer med har brytt sig, en del har tom tyckt att det var extra sexigt med en kvinna som "vågar" vara hårig...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-25 14:17:29 följande:
    Jag ser också ut så, delvis pga gener och delvis pga p-stavar.

Faktum är att det främst är kvinnor som har reagerat (negativt) på min hårväxt och tittat och viskat, ingen av de män jag haft vare sig kortare eller längre relationer med har brytt sig, en del har tom tyckt att det var extra sexigt med en kvinna som "vågar" vara hårig...
    Väldigt intressant. Faktum är, (antagligen därför jag är så intresserad), att jag faktiskt tycker det är sexigt. Men samtidigt förundrad över hur hon kan vara så hårig. Man ser ju inte så många orakade fittor någonstans. Man har ju liksom också fått lära sig att det ska vara rakat så har blivit lite fundersam över mig själv som tycker att det är fint...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-10-25 14:22:55 följande:
    Väldigt intressant. Faktum är, (antagligen därför jag är så intresserad), att jag faktiskt tycker det är sexigt. Men samtidigt förundrad över hur hon kan vara så hårig. Man ser ju inte så många orakade fittor någonstans. Man har ju liksom också fått lära sig att det ska vara rakat så har blivit lite fundersam över mig själv som tycker att det är fint...
    Ja det är verkligen inte normen med orakat just nu.

Tänkte googla på det och skrev in "orakad fitta" fick till svar från google "menade du rakad fitta"
  • Binary
    Åt var och en sin egen. Tycker man att mycket hår på sin partner är ok och partnern själv gillar det, så why not?
    Jag menar, bara för att intejag personligen  vill ha mossa på racerbanan betyder inte det att jag anser att de som gillar hårigt har fel. Vad man finner estetiskt tilltalande är ju som många (men tydligen inte på FL) vet helt personligt. Jag håller inte med dig, men jag säger som sagt inte att din smak är fel av den anledningen.

Som dom säger på Burger King:
    Have it your way :-P
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym
    Var inte fundersam utan istället stolt över både dig själv och din sambo som båda vågar gå utanför "normen"! Jag tror och tycker att det behövs flera som kan, vill och vågar stå för att människor ska tillåtas att vara sig själva och inte falla för att vara "som alla andra".

Det är ju inte så kul att bli kallad "äcklig" av nån fjunig blondin som drar ett snabbt tag med hyveln en gång i veckan men som inte har den blekaste aning om vad som krävs av mig, svarthårig och med kraftig hårväxt,  för att hålla mig ohårig så att folk ska slippa tycka att jag är "ofräsch" liksom...

Tack och lov så har jag en man som, liksom du med din sambo, tycker om mig för den jag är :)
  • Anonym (hårig)

Jag rakar inte längre, blivit bekväm och vill inte längre ha den irritation som jag tyckte följde med rakandet. Har PCO-S och därför hår ävën på lår och rumpa. Aldrig varit med om att tjejer tittat ngt speciellt.

Tycker det är synd att normen blivit att man ska raka. De som inte klarar av att sköta det ordentligt kan få en massa olika infektioner/svamp och DET är absolut inte hygiensikt (om man nu anser att rakat är mer hygieniskt än orakat).

Jag trimmar ibland och kommer säkert raka någon gång ibland i framtiden, för variation. Men håret är naturligt och bör accepteras av alla, killar/tjejer.

• Binary

jag känner väl spontant att jag inte riktigt kan säga fräscht eller ofräscht med just kroppsbehåringens mängd och längd. Det jag tittar på är snarare underhållet med tvål och vatten.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Anonym
    Binary skrev 2011-10-25 14:36:10 följande:
    , bara för att intejag personligen  vill ha mossa på racerbanan betyder inte det att jag anser att de som gillar hårigt har fel.
    Jag har såklart inte heller någon åsikt om vad som funkar för dig och din partner - men vad jag vänder mig emot är att man måste (?) använda så nedsättande epitet om dem som väljer något annat än man själv?
  • Anonym

En fråga till er som gillar rakat... har man kraftig hårväxt blir det snabbt stubb... stubb är otroligt oskönt att ha mellan benen tycker jag för egen del.  Vad tycker ni killar om att tjejen har stubb järmfört med att hon har hår?

Jag undrar också hur ofta alla tjejer som rakar sig rakar sig. Jag skulle behöva raka varje dag. Så mycket tid vill jag inte lägga på att vara hårlös för jag ser ingen vits med det. Jag tycker personligen att det är fult och ser konstigt ut.

Svar på tråden Normalt med så hårig fitta?