• septum

Pergotime uttaget idag..

Är det några fler? Jag känner mig helt plötsligt jätte nervös. Undrar till och med om man ska skjuta upp behandlingen några månader. Usch. Vet ej riktigt vad som händer just nu men känner helt plötsligt mig jätte nervös.

Finns det någon som vill berätta något om behandlingen så är jag jätte tacksam. Kanske kan jag känna mig lite lugnare.

Sedan just det att tabletten innehåller laktos och jag  tål inte komjölk. Jag blev jätte dålig av Primoluten vilket också innehåller laktos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-14 09:30
    www.fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget

• Svar på tråden Pergotime uttaget idag..
  • septum

Hihi nej jag vet inte själv.. Jag har fått det utskrivet för att jag inte ägglossar av mig själv. Fick ni ett barn? Just nu har jag nog en miljon frågor som kretsar runt i mitt huvud...

• septum

Tack för att ni engagerar er i mitt lilla problem..Glad Hur många kurer är statistiskt normalt. Jag vet att mitt gyn sa att man fick bara äta 5 max 6 kurer, det var allt. Det ställde så otroligt stora krav på äggstockarna och kroppen så det var det man fick. För att göra min krångliga och otroligt långa historia lite kortare så är det här våran sista chans till smått här hemma. Vi har en lite flicka på två som vi gärna skulle se fick småsyskon att växa upp med. Vi har nog prövat allt och det här är det man inte har prövat än. Så lite nervös känns det för det också, funkar inte det är så har vi "mjölkat" ut alla medicinska chanser som finns för oss. Samtidigt som spänning så känner jag faktiskt lite sorg med. Det känns liksom som sista kapitlet i boken på något vis.

• septum

Just nu har jag sjukt ont i magen så då vet man ju vad som är på gång. Så ont att det gör ont bak i hela ryggen med. Är det någon annan som känt så efter en Primolut Nor medicinering? Sådana här känningar har jag inte normalt. Kanske blir det en rejäl renstädning i livmodern för att göra sig beredd för nytt liv där inne.....Skrattande

• septum

Jo jag ser på det och på det på SVT. Det är lika jobbigt ändå..

• septum

Jag måste då säga att mensen kom med besked. Undra om jag är lättpåverkad av hormonerna. Men med tanke på utslaget vi fick via IVF:n så var det inte det bästa att hurra för. Då är man ju ändå så enormt kontrollerad av doktorerna...

• septum

Hej och välkomna hit. Kul med lite systrar här inne.

hanibanani: Det är inte roligt med  biverkningar. Har du ätit Primolut Nor med före? Det gjorde jag och mådde inte speciellt bra av dem. Jag  ä komjölkallergisk och det är laktos i både dom och i Pergotimen. Inte roligt. Dessutom blir jag ett hormonmonster av Primoluten. Man kunde nästan fundera på om de var testosteron de hade gett mig..Skrattande. Det där med att det ska ta på första försöket så har jag den inställningen att det kommer att krävas minst tre kurer. Efter alla turer jag gjort hormoner och dylikt känner jag mig inte så säker på att det kommer funka alls.

Glossip: Så andra kuren? Spännande. Varför dubbel dos? Ägglossade du inte på enkeldosen?

Jag ska ta min första tablett på måndag.

• septum

Ok. Det verkar som de gör olika på olika ställen. Jag fick ta dessa för att stabilisera upp mensen först. Krånglar bara med småblödningar och blir aldrig något riktigt. Men varje månad. Sedan fick jag Pergon för att jag tydligen inte ägglossar för mig själv... För mig var de väldigt noga med infon innan men att jag skulle inte behöva åka för att för att göra VUL. De ansåg nog att jag var så  beprövad ändå i denna världen..

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..