Pergotime uttaget idag..
BIM -5. Har absolut inga som helst känningar. Tror inte att det funkat nu heller. Vi pratade lite om att köra ostimulerat i januari för det är lite svårt kanske att få tag på Pergo mellan jul och nyår.
BIM -5. Har absolut inga som helst känningar. Tror inte att det funkat nu heller. Vi pratade lite om att köra ostimulerat i januari för det är lite svårt kanske att få tag på Pergo mellan jul och nyår.
Lovva:Jag vet faktiskt inte, jag har inga tester hemma. Spontant känner jag att jag kommer att vänta ytterligare några dagar.
minaz: Jag förstår precis hur du känner dig. Jag har också varit ovanligt trött och trög. Ungefär som om man är gravid.Så det är väl hormonerna tror jag.. Hur vet du att det är misslyckat om du inte ska ha mens i Januari?
I natt har jag drömt om "mina" tvillingar igen. Undra vad det betyder. Jag hoppas oändligt att det ska slå in. I drömmarna är det alltid en av varje.
Det som är konstigt är att jag aldrig riktigt är närvarande i situationen fast det är jag som är gravid. Som i natt drömde jag att jag blir kallad till sjukhuset blir lagd i en gynstol och det för UL. Jag får ligga i ett helt eget rum och min sambo får följa allt på TV i annat rum. När jag sedan ska se bilderna har datorerna hängt sig och jag får se en bild som är kanske 2 x 2 cm. Men jag frågar sköterskan: -Var det två? Två hjärtan? Mår de bra båda? och hon nickar.
Min förra dröm gick ut på att min sambo ringer mig när jag stressar runt på stan med min 18 åriga dotter och säger: - Jag måste berätta... vi har fått tvillingar. Det blev en av varje. De var för tidigt födda så vi hade de hemma i ett mörklagt rum som min sambo vaktade med sitt liv..
Det konstiga är att jag aldrig riktigt får se medans min sambo är den som har de hos sig hela tiden. Jag borde vara den som är närvarande i och med att jag bär och föder de men han är den som kommer med infon.
Vad tror ni det står för?
Det är ju aldrig riktigt logiskt med drömmar i och för sig... Men kom gärna med inlägg. Skulle vara intressant och höra vad ni tror.
3villbli4: Jag förstår din sorg. Har samma magkänsla. Vill inte heller ha mens.
Jag tycker din beskrivning på drömmen var rätt logisk. Det är klart att man inte kan vet i förväg hur barnen ser ut. Men min sambo fick ju hela tiden närvara.....
Jag har också drömt om mina barn, innan och under graviditet. Det har också alltid stämt med kön. De drömmarna har heller inte varit logiska.
che71: Ja du man kan ju alltid drömma. Visst skulle det vara roligt. Jag hoppas att alla kämpar här inne kan få tvillingar. I alla fall de som vill det...
3villbli4. Jag hade också en så konstig dröm när jag gick med mitt första barn. Jag kunde på kvällarna plocka ut henne genom underlivet, klä på henne, mysa med henne för att sedan klä av henne igen och trycka upp henne. Jag minns så väl att jag plockade ut henne och sade, ja ha jag kommer att få en dotter och det fick jag.
lerumstessan: Håller med föregående talare.. Skulle vara intressant och höra hur många kurer och vilken styrka som behövdes per graviditet..
Nu ska jag lägga mig och hoppas jag får drömma mer om mina tvillingar.. Om inte annat får det en att må bra för stunden...
lerumstessan: Vad skönt att det får gå "enkelt" när man ändå måste krångla. Jag är inne på min andra enkelkur nu men tror inte att det har fäst. Har ingen som helst känning. Jag har ingen PCO, har inte riktigt förstått om det är en "fördel" eller "nackdel" med att det finns mycket ägg vid PCO. Jag har regelbunden mens men att ägglossningen slutat att fungera självmant. Gyn tror att det är hormonellt.