• septum

Pergotime uttaget idag..

Jag tycker det är så konstigt att de resonerar så olika. Mitt gyn gör inte ens VUL och jag frågade om risken för flerbörd och de svarade att det hade aldrig hänt där av alla patienter som fått Pergo. Det var en så otroligt liten risk så de bedömer att det räcker att ta blodprov för att se att den ens gett ägglossning eller om man lär öka dosen. Skulle de däremot visa ägglossning skulle jag inte ens behöva ta blodprov längre utan bara att fortsätta.  På sätt och vis tycker jag att det är skönt för ge samlagsförbud skulle jag tycka vara för retfullt för att jag skulle vilja följa det. Det är skillnad om jag själv väljer att inte ligga för att jag inte vill chansa. Sedan är jag fullt införstådd med riskerna men de kanske är bättre att de informerar riktigt om det istället för att sätta förbud som på ett barn. (Jag är lite löjlig jag vet, men jag kan ha lite svårt att man talar om för mig som är nästan 40 år, man är väl tillräckligt vuxen för att kunna ta smarta beslut själv... Usch så gammalt det lät..Skrattande)

Pimme: Kissnödig blir man nog av hormonerna. Jag är till och med upp och kissar på nätterna och det är jag inte annars. Jag tycker också att jag blivit hungrigare. Någon mer? Jag är sugen på riktig mat som potatis sent på kvällen som vid typ kl 21. Kanske inte är så bra på lång sikt..Glad Jag tänker mig att skulle man vara gravid skulle man få avsmak och må illa inte vara extremt hungrig. Undra om det också kan vara hormoner?

• septum

Usch vad dagarna släpar sig fram. Just nu känner jag mig ganska trött på det här. Känner som om det inte kommer att ge något utslag denna månad. Negativ jag vet men det känns verkligen nu som om jag kommer få börja om från början.. Kanske dubbelkur nästa gång.

• septum

Glossip: Grav-test har jag redan lagt ner. Kom inte ens dit..Rynkar på näsan

che71: Jag tror att du är den enda här inne.

• septum

hontas och bubbibalubbi välkomna hit. Kul med lite nya i tråden.

Jag blir fortfarande inte klok på vad olika dom säger. I morgon bitti ska jag iväg och ta mitt blodprov så får vi se i början av veckan om min första Pergo-kur gav resultat.

hontas och bubbibalubbi ni kan lägga in er i vår lista om ni vill. Lägger med den.

Septum - ÄL (beräknad) 12-13/11, 17-18 cykeldagen, blodprov 20/11, BIM ca 27/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    Glossip - ÄL 11/11 18e cykeldagen, blodprov 18/11, BIM ca 25/11, 2 pergokuren (dubbeldos)
    hanibanani - ÄL 9-10/11 17-18e cykeldagen, blodprov 17/11, BIM ca 21/11, 1 pergokuren (enkeldos)
    che71 - ÄL (förmodligen!!) 17-18/11, på 17-18 cykeldagen, blodprov ca. 24-25/11, BIM ca 1-2/12 (?!)
    Pimme - ÄL 26-27/11 (???). VUL 21/11, BIM 18/12 (40 dagars cykel), 2a pergokuren (dubbeldos).

• septum

Nu var blodprovet taget. Nu börjar den eviga väntan igen på resultatet...

• septum

Hej tjejer!

Här kommer Sveriges pessimist i dag.. Bruna flytningar i morse och den här omgången har inte fungerat. Har känt det i en veckas tid. Med all hormonstimuli och alla år med krångel har man lärt sig känna sin kropp. Tror inte heller på att det har varit någon ägglossning men det svaret har jag inte fått. Det konstiga är att jag är på dag 26 och trodde jag skulle ha en cykel på cirka 32 dagar. Men det kanske är beviset på att det inte har fungerat i och med att jag har en 26-27 dagars cykel normalt.

• septum

Pimme: Jag har lika som dig. Jag har regelbunden mens men ingen fungerande ägglossning.

hontaas: Håller tummarna för ett fett Plus.

hanibanani: Jag är lite imponerad av din beslutsamhet. Go girl..

Glossip: Tack så mycket gumman. Din läkare säger nog så för du inte har någon egen mens. Det har jag. Det är den tråkiga ägglossningen som inte vill ..Rynkar på näsan

Bubbibalubbi: Håller med Glossip, det är nog hormonerna. Jag tycker man har haft lite småkänningar sedan man började med Pergo. Mer vissa dagar. Även fast jag inte tror att ägglossningen har fungerat. En känsla. Ska ringa till Gyn idag och se om jag kan få svaret.

• septum

Hej tjejer!

Nu har jag precis talat med gyn och jag hade ett värde på 38 vilket gyn-läkaren sade var ett högt värde och att det tyder på ägglossnig. Tydligen har jag haft det då trots att jag inte haft dessa känningar alls???Förvånad Trodde verkligen inte på det. Så jag skulle inte öka styrkan ifall jag ska börja om med Pergo. Det betyder att jag kan fortfarande blivit gravid.. Jag hade pytte brun flytning här om dagen men inget mera sedan dess. Konstigt. Vi väntar väl några dagar till få se vad som händer. Tror fortfarande på mens för att jag har dessa känningar i magen.

Glossip: Hur har det gått för dig.

Är det någon som har intervallerna på dessa progesteronvärden?

Svar på tråden Pergotime uttaget idag..