Pergotime uttaget idag..
Jag tycker det är så konstigt att de resonerar så olika. Mitt gyn gör inte ens VUL och jag frågade om risken för flerbörd och de svarade att det hade aldrig hänt där av alla patienter som fått Pergo. Det var en så otroligt liten risk så de bedömer att det räcker att ta blodprov för att se att den ens gett ägglossning eller om man lär öka dosen. Skulle de däremot visa ägglossning skulle jag inte ens behöva ta blodprov längre utan bara att fortsätta. På sätt och vis tycker jag att det är skönt för ge samlagsförbud skulle jag tycka vara för retfullt för att jag skulle vilja följa det. Det är skillnad om jag själv väljer att inte ligga för att jag inte vill chansa. Sedan är jag fullt införstådd med riskerna men de kanske är bättre att de informerar riktigt om det istället för att sätta förbud som på ett barn. (Jag är lite löjlig jag vet, men jag kan ha lite svårt att man talar om för mig som är nästan 40 år, man är väl tillräckligt vuxen för att kunna ta smarta beslut själv... Usch så gammalt det lät..)
Pimme: Kissnödig blir man nog av hormonerna. Jag är till och med upp och kissar på nätterna och det är jag inte annars. Jag tycker också att jag blivit hungrigare. Någon mer? Jag är sugen på riktig mat som potatis sent på kvällen som vid typ kl 21. Kanske inte är så bra på lång sikt.. Jag tänker mig att skulle man vara gravid skulle man få avsmak och må illa inte vara extremt hungrig. Undra om det också kan vara hormoner?