Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

AnnA1985 skrev 2011-12-29 23:18:22 följande:
    Läste precis att det inte är helt omöjligt att känna fosterrörelser i vecka 13, men dock ovanlig. Men jag tror bannemej jag känt nåt annorlunda! Det är inte det vanliga bubblandet, utan det är mer.. konstigt.. jag vet inte hur jag ska beskriva det :O
    Jag känner av en fladdrande känsla och jag är bara i vecka 11. Det var samma med förra graviditeten kände tidigt då också.
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75

God fortsättning alla!!!

Nu är jag i v. 12 och på tisdag är det dags för 2a besöket till BM, jag undrar om man får lyssna efter hjärtljud?

Nästa vecka den 13e är det dags för KUB, jag måste erkänna att jag är lite nervös.

Ni som nyss varit på KUB, Grattis!
    Får man förklarat vad låg och lite högre risk går... tycker att jag läst på i broschyren men får inte riktigt kläm på vad och hur?
    Kanske mest för att jag är lite nervös...

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    TiLo skrev 2012-01-01 20:43:57 följande:
    Någon som vet någon annan sida än fl som har bra gravkalender. Tycker fl är så allmän och säger inget om storlek på livmoder ellerr foster.
    www.babyhjalp.se/gravid
  • Trolla75
    Maho81 skrev 2012-01-02 12:08:43 följande:
    Fler härinne som funderar på om det är fler än en i magen?
    Vad jag har hört så ökar chansen med åldern, så visst har tanken slagit mig.
    Men ingen av oss har twins i släkten, så nja jag vet inte? Glad
  • Trolla75
    AnnA1985 skrev 2012-01-02 12:20:52 följande:
    Ingen aning. Läste i gravidkalendern här, tror jag det va, att man kan känna röreler i vecka 13, men det är väldigt ovanligt. Har kännt nåt fladdra nu i helgen också, men bara för 1-2sekunder... ska bli spännande att se om några veckor om detta "fladder" va nåt annat eller om det va en liten bebbe ^^
    Jag har ingen aning om det är 1 eller 2... funderar på att ringa MVC och fråga om jag kanske kan få komma in och lyssna på hjärtljuden. Borde ju gå med tanke på att jag går in i vecka 14 imorn =) 
    Just kvällstid när jag gått o lagt mig och kanske legat ca 30 min. Då känner jag av hur det fladdrar till inne i magen, hade exakt samma känsla när jag väntade lillasyster och var runt v.10-11

Har aldrig känt den känslan då jag inte vart gravid, så visst är det bebis som gör sig påmind!
    Nu har jag gått in i v. 12 (11+2)
  • Trolla75

Klippt ut från FLs graviditetskalender...

Vecka 12

Kroppen:
    Risken för missfall minskar nu. Av de missfall som inträffar så sker drygt 90 procent före utgången av vecka 12. Om du skulle få en mindre blödning betyder det inte att ett missfall är på väg. Om det inte är blodfärgat eller rinner så kan det bero på andra orsaker som till exempel lågt liggande moderkaka. Om moderkakan är placerad långt ned mot livmoderhalsen kan det uppstå en liten blödning från kanten av moderkakan.
    Placeringen av moderkakan kan ses med hjälp av ultraljud, på de flesta brukar den dras uppåt i takt med att livmodern växer och då slutar dessa mindre blödningar. Under de tre till fyra sista månaderna ska du däremot söka läkare även vid smärre blödningar...

• Trolla75

Mitt sista svar var till MissFJ, glömde länka till ditt inlägg.

• Trolla75
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-02 14:10:01 följande:
    Idag fick jag tiden till FVP, 18januari. Huga vad långt bort...nervöst!!
    Har du fått göra ett KUB-test först?
  • Trolla75

Hej EllaBella02 - Grattis!
    vad roligt att få fina bilder...

Ska till min BM i morgon, men tror inte att de har någon utrustning som gör att jag får se min lill*.  Får vänta till KUB nästa vecka.

• Trolla75

Hej, nyss hemkommen från BM, blodprover mm. samtal men ingen frågan om vi skulle lyssna på litens hjärta. Obestämd och jag är dum som inte säger att jag ville lyssna!

Men den 13:e är det i alla fall dags för mitt KUB-test.

Hur mycket drar åldern ner siffrorna???
    Jag är 36år och vad jag läst mig till så är det mödrar över 35år som blir erbjudna att göra testet... så jag är ju väldigt nära 35 Flört eller hur.

Angående olika datum så sa BM att jag hade gjort 11+6, medan FL visar på 11+3 men har ändå fått samma BF av båda... skumt va!

Svar på tråden Juli bebis 2012