Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Tolle83 skrev 2012-01-09 06:14:25 följande:
    Idag välkomnar ja v 15.. De "firades" med att morgonkräkas :( im back in the game.....
    Jag har fått hiskeligt svårt för att borsta tänderna och får kvälvningar av de på en gång.. Nån mer som fått de?
    Jag har mått fasligt illa men aldrig kräkts, tack o lov.
    michelodeon skrev 2012-01-09 09:47:18 följande:
    Jag vill jättegärna veta om det är pojke eller flicka men pojkvännen har inte bestämt sig än. Vi får se hur vi gör, har till den 1/2 på oss. I Uppsala (vi har ingen UL i Enköping) gör man egentligen inte de men dom flesta BM har inget emot att titta lite extra om man ber om de. Jag fick veta förra gången  
    Jag ville veta sist gång men inte sambon... Jag åkte o kollade och höll det hemligt för honom ;) (han visste ju om att jag åkte o kollat, men könet höll jag hemligt!)
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    Dagny skrev 2012-01-09 11:53:37 följande:
    Jbson: wow! Att du klarade att hålla det hemligt?!
    Vi hade redan innan vi fick veta att det är två bestämt oss för att ta redan på kön. Nu känns det än mer angeläget att veta, det är ju två äggs tvillingar så det är ju jätte spännande! :)
    Tror att min sambo är mest ivrig och veta :)
    Haha... nä det va inga problem! Önskade ju mig en tjej så jag gick ju med ett flin på läpparna hela tiden medan folk gick o gissade hej vilt.

Inte ens när jag tvättade upp storasysters alla babykläder, så märkte han inte något...

Tvåäggstvillingar, då kommer dom inte vara kopior av varandra va? har lite dålig koll.
    Men roligt i alla fall!
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75

HöstLijla-
    Jag måste in till sjukhus för att göra RUL, här i trollhättan har inte MVC någon möjlighet att göra ul, och vet av erfarenhet att NÄL inte talar om könet, tycker faktiskt att föräldrarna borde få välja detta själva!

I Norge är det rutin på att berätta könet, så där måste man säga till om man INTE vill veta!

Jag kollade inte könet på min förstfödda, jag kände på mig och önskade så att det var en tjej! Flört

Men den här gången skulle jag mest vilja veta av mer praktiska skäl... vi har bara tjejgrejjer! så om det blir en liten lillebror så måste vi nyköpa typ allt... och det vill jag inte låta gubben stå för när jag ligger nyförlöst! Det är ju liksom min hobby att springa o shoppa Drömmer

• Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-01-10 15:28:43 följande:
    Vecka 13 idag , bara 27 veckor kvar haha om jag går så långt
    De andra barnen kommit innan BF !
    Min första kom 4v för tidigt och min andra 2v för tidigt... spännande åh se hur det går denna gången

som det ser ut nu innan RUL är jag beräknad till den 20 juli, men Drömmer 3 juli hade var rätt coolt att passa in, då fyller min lillebror!
  • Trolla75
    Wiii... Idag har jag o gubben ÄNTLIGEN vart i väg och gjort KUB-testet...
    Jag har inte känt något på flera dagar, så det var verkligen en befrielse att se det lilla hjärtat picka på... och som h*n låg o vifta, killa sig i örat mm.
    Bebis var 6 cm lång från huvud till rumpan OCH det var bara en! haha...
    BM buffade och tryckte med apparaten i ca 30 min för att få så bra bilder på nackspalten... och resultatet var helt normalt sa hon... allt såg bra ut! Drömmer

Men får inte resultatet förrän i slutet på nästa vecka...

fick 3 kort helt gratis ... de glömde spara så när jag väl torkat av all gele var det bara att hoppa upp på britsen igen för ny fotografering...

Hade fått order från min BM att boka tid för RUL, men det gick inte... de hade inte klart sitt schema för februari...
    Men mitten på februari då borde jag vara i v. 18 , ja jag får ringa igen om någon vecka...
  • Trolla75
    JennyL88 skrev 2012-01-12 13:19:54 följande:
    Jbson vad roligt för dig att fått se det lilla livet.{#emotions_dlg.flower}
    Blir så himla avundsjuk.
    Jag måste vänta otåligt i 4 dagar till..Oskyldig
    Tack! Skrattande
    Jag tycker ändå att tiden har gått riktigt fort! det är över tre veckor sedan som jag bokade tiden...

Du ska se att det snart är måndag! kan ju klart tycka att det är värt sin väntan! Flört
  • Trolla75
    Tolle83 skrev 2012-01-12 16:53:58 följande:
    Är de nån mer som känner som håll precis vid naveln? Imellanåt gör de rätt ont :S
    En gång har jag fått riktigt ont och det va precis innan nyår. Låg och skulle precis somna, nös till och det liksom smätte till i magen, precis som om ett "gummiband" gick av... det gjorde jätteont och kändes jätteobehagligt, men det blev som tur inget mer med det.
    Usch man blir änna rädd när det gör ont!
  • Trolla75
    Tolle83 skrev 2012-01-12 18:11:31 följande:
    Men de var nog ligamenten  när de blev så.. Så for ja om ja hostar, nyser eller reser mej för snabbt. De är ingen fara men de gör ont en kort stund :S
    Har aldrig känt något liknande, men ligamenten säger du... nu får jag ta och läsa på lite... Flört
  • Trolla75
    MissMurrig skrev 2012-01-12 20:21:52 följande
    Men sjutton va svårt det är att hitta brallor! Vill ha bekväma byxor, inte en massa slimfit! Tajts kan man inte alltid ha...

Jaja,, tjenixen! 
    På tal om byxor, låg och funderade på om man kan "göra om" favvobyxorna, sätta dit skön resår?
    Är det någon som är sykunnig som kan ge tips o idéer på hur man kan göra?
Svar på tråden Juli bebis 2012