Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Jag är så glad i båda mina flickor och önskar att nr 3 också är en liten flicka! Det skulle underlätta så för oss, med tanke på att vi redan har allt en liten tjej skulle behöva!

Hittade just ett graviditetsverktyg här på fl och skrev i för skojs skull Flört Till min stora lycka är min kinesiska ålder 33 år! Skrattande Haha... och den säger också att jag väntar en flicka... Men det är inget som är säkert. Mest på skoj...
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka-eller-pojke.php

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Oj, klickade iväg innan jag hann bli klar!

Gubben klagar på mig ideligen att jag ska sluta vara så sur!!! och jag blir bara surare o surare...
    Han blev arbetslös innan jul (fd. Sabbanställd) och nu går han bara hemma o dräller medan jag jobbar heltid! När jag kommer hem så räknar jag med att det är någorlunda bortplockat, men icke! och gissa om man blir sur!

Så visst finns här massor av graviditetshormoner!!! Flört Att han inte fattar det!
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 18:00:00 följande:
    Hi hi hi, många som heter Linus nu för tiden. Vi tog det just för att det var en kombo av våra namn. Jag har dock inte riktigt förstått mig på det där att barnen inte "ser ut" att heta det man kanske har bestämt innan. Mina barn har fått dom namnen som vi bestämt sen innan. Hur många barn har du sen tidigare?
    Min Vanna skulle heta Vera egentligen, men ut kom en Vanna! behöll dock Vera som mellannamn.

Min Wilma var en Edvin Viktor Leon i magen... *Skratt* det är 12 årsedan... Flört
  • Trolla75

Jag har mailat supporten, sån här röra kan vi ju inte ha i tråden!
    Det går ju inte att urskilja vad som är svar på ett citerat inlägg... Obestämd

• Trolla75
    PencilPete skrev 2012-02-02 19:08:15 följande:
    Några inlägg är borttagna pga. ett tekniskt fel som ställde till det.
    Vi beklagar olägenheten detta medför för författarna.

/Moderator
    Jag överlever! Tack för hjälpen! Skrattande
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 19:22:58 följande:
    När är du beräknad Trolla75? När har du RUL?
    Är beräknad till den 20e juli och ska på RUL den 20e februari. Drömmer

Du då?
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 19:39:36 följande:
    Oki. Enligt mina beräkningar är jag beräknad till den 12 juli och har RUL på alla hjärtans dag =o) Har kikat in några gånger till bebisen redan. Hade en kraftig blödning i V:7+2, hade troligtvis två från början, men en ville inte följa med längre ån så. Åkte in till gyn akuten efter blödningen, då dom såg två hinnsäckar bredvid varandra. Den ena var det bara vätska i medan det låg en liten parvel med bultande hjärta i den andra, som tur väl var. Gjorde KUB testet för några veckor sedan oxå, då såg det fortfarande bra ut. Har känt rörelser i stort sett varje dag nu oxå. Har du känt bebisen än?
    Oj, två - min svägerska råkade ut för något liknande... fast det framkom först efter förlossningen.

Jag har känt av bebisen ganska så länge, det första fladdret kände jag nog av redan vecka 10 - 11 om jag inte mins helt fel. Nu känns det mer som h*n gör kullerbyttor och ligger o buffar, mest känns det kvällstid efter sänggående.
    Vi gjorde också ett KUB-test som visade på låg risk och det kändes ju bra! Tror vi fick 1:3367 eller nått liknande. Så det får jag väl vara nöjd med!
    Jag är nog en väldigt positiv människa i mig själv, går sällan och oroar mig för saker o ting. Tänker bara att detta går bra och ser så fram emot att graviditeten ska gå fort så jag får träffa liten...

Det blir ju 12 år mellan äldsta och yngsta. Lär få mycket hjälp av storasyster...
    Är din dotter också en -00:a?
  • Trolla75
    Belliis skrev 2012-02-02 20:00:46 följande:
    Åhh livet på BB på 9an nu! Har längtat efter nåt förlossningsprogram på tv det senaste :D
    Åhh vill också följa sådana program nu...
  • Trolla75
    Snoffsan08- Tror det visade sig i fosterhinnan att det var ett extra bo. Detta mf måste väl skett tidigt då det var tomt?

Funderar just på om jag vart med om en vändning? det känns så bekant att folk drar och sliter, trycker och knuffar i magen???
    Det är något jag har förträngt i så fall.

Min stora blir 12 nu i feb och hon är en riktig polis, ska hela tiden tillrättavisa och påpekar fel och skvallrar... Dom är som hund o katt. Hoppas det blir bättre när nr 3 kommer!!!
    Storasyster önskar sig en lillebror, hon blir jättesur när jag säger att jag tror att det är en tjej!
    Medan lillasyster vill ha en prinsessa... säger hon.
     Innan vi berättade för barnen så frågade lillasyster ofta om jag hade en bebis i magen, kan de känna på sig sådant?
  • Trolla75
    snoffsan08- Jag kan blanda ihop vändningen med att de försökte få loss modekakan med nr 1. Då var magen utsatt för väldigt mycket våld!

Ang. svägerskan och blödning, tror hon hade det. Det är så längesedan... hennes dotter blir 6 nu i maj.

Namnfrågan är inte lätt! blir det en pojk blir det en Viktor och blir det en flicka så funderar jag så det knakar... Vera, det var favoritnamnet sist.
    Vera, Vilda, Vide. Det var någon som hade en dotter som hette Lykke, det tyckte jag var ett fint namn! Skrattande
Svar på tråden Juli bebis 2012