Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Jag var ju hos BM nu den 3e jan och fick inte ny besökstid förrän den 3e april...

Har ni också ett sådant stort glapp däremellan? 

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    Bragdoll skrev 2012-01-06 19:30:13 följande:
    Jag var hos BM i v 8 och ska inte tillbaka förrän v 23. Datum minns jag inte. Men det blir ett UL i v 18 iaf.. men jag har för mig att när jag fick mina andra så var vi och träffade bm många fler gånger..
    Men oj, v. 23 det är ju inte förrän i början på juli? och du ska också ha i juli?

Jag tycker också att jag var på tätare kontroller med mina andra 2.
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75

Haha OK, blev lite förvirrad!

Ska få mitt datum för RUL nästa vecka när jag ska in o göra KUB-testet...

• Trolla75
    Dagny skrev 2012-01-06 21:42:12 följande:
    Ja det har jag :)

Har vetat det sedan v 6 men nu först i v 13 så börjar det sjunka in. Har sett de två 4 ggr på vul och ul och sist så insåg jag att det är två på riktigt.
    Har börjar känna de små i magen och det förstärker verklighetskänslan. Men det är med skräckblandat förtjusning måste jag erkänna! 
    Grattis va spännande! Skrattande
  • Trolla75
    Vicki123 skrev 2012-01-07 10:09:43 följande:
    Är ni andra oroliga för Kub? Är 38 år o hoppas, hoppas att den lille mår bra av hela mitt hjärta.

Ngn annan runt 38 som gjort Kub? Vad fick ni för resultat?

Kram
    Jag är 36, blir 37 i april... Ska göra KUB nu på torsdag den 12e jan, jag känner väl en smått oro inför detta... går väl kanske inte o tänker det värsta men lite oro gnager ändå.
    Återkommer med siffror så fort jag vet!

Jag jobbar inom den särskilda omsorgen så man ser ju personer dagligen med olika funktionsnedsättningar! och det blir ju inte bättre, man tänker mer o mer.
  • Trolla75
    enilorac81 skrev 2012-01-08 12:00:59 följande:
    Hej! Vilka fina magar ni börjar få. Jag är i vecka 13+5 och har inte mage på samma sätt som ni, snarare lite mer hull under naveln, som jag gissar blir min gravidmage snart

Har ni berättat än på jobbet/för chefen att ni är gravida? Om ja, när gjorde ni det? Om nej, när tänkte ni berätta?
    Haha... här är en till med hull under naveln... Jag har inte gått upp i vikt, väger på tok för mycket redan som det är!

Jag gick upp totalt 6 kg under senaste graviditeten och tänker försöka mig på något liknande nu denna med.

Jag kan fortfarande ha mina vanliga byxor (stl 48). =(

Jag har inte berättat än för min arbetsgivare och det gnager i mig, jag fick fast i slutet på november och då visste jag inte ens om att jag var gravid!
    Men det känns så fel! men jag vill vänta till efter RUL, det bör bli i mitten på februari tror jag.
  • Trolla75
    JennyL88 skrev 2012-01-08 18:15:00 följande:
    man kan göra KUB t.om v.13+6(vecka14),, Jag ska göra KUB i v.13, de vill gärna att man gör KUB i v.13. Man kan också göra det tidigast i 11+0... Lycka till!
    Blev du erbjuden, eller bad du själv om ett KUB, får du betala det själv? (Antar att du är född -88?)
    Det verkar vara väldigt olika landsting emellan...
    Den info jag har fått är att alla kvinnor över 35 blir erbjudna.

Själv hade jag svårt att få en tid... Kommer att göra testet  v. 13 (12+5) så det va ju skönt att vara inom gränsen...

Glad
  • Trolla75

JennyL88 - Vad bra! vet inte om det var i denna tråden eller om det va i någon annan, men tjejen bodde i Göteborg och hon hade inte åldern inne men valde att göra KUB för en kostnad på 1500:-.

Tycker mest bara att det är konstigt att det kan skilja så mycket landsting emellan.

Ja just det, 20:- / bild, det gällde sist jag var på RUL 2006 Flört

Ja jag vill också gärna se... Har varken sett eller hört liten än... *längtar*

• Trolla75
    Vicki123 skrev 2012-01-08 21:43:03 följande:
    Hera78: Ja, tack igen för infon. Jätteviktigt att veta då jag inte vill riskera FVP o missfallsrisken. Skall göra Kub på Östra/Göteborg på måndag.

Önskar er alla lycka till om ni gör Kub! För mig så kommer en stor sten att släppa om allt ser bra ut o då kommer jag känna mig trygg att berätta för de som inte känner till graviditeten. Håll tummarna för mig!
    Kramar
    Åh är det i morgon? håller tummarna! Skrattande
  • Trolla75
    MissMurrig skrev 2012-01-08 22:24:44 följande:
    Vill ni andra veta? 
    Jag vill absolut veta! men vet att vi inte får reda på något här på vårt sjukhus (NÄL) Obestämd

Förra gången åkte jag ner till Göteborg och gjorde köns-UL, vi får väl se om det blir en sådan tripp nu med nr. 3 också...
Svar på tråden Juli bebis 2012