Inlägg från: smulan12 |Visa alla inlägg
  • smulan12

Juli bebis 2012

Det enda ja kände av dagen innan var lite molvärk som jag trodde berodde på att jag hade städat och donat. Jag sov heller ingen middag dagen innan utan var ganska pigg. På natten sen gick vattnet utan förvarning och bara kort efter gick Molandet över till mer onda förvärkar.

• smulan12

Min ena är också lite av en innis och Gud vad den ömmar. Fick ha en amningsnapp på bb till den och den har inte återhämtat sig riktigt än. Smörjer med både bröstmjölken, som ska vara himla bra till det och sen bröstvårtskräm. Andra bröstet har hämtat sig bra och läcker till och med lite. Skönt att det runnit på bra.
    Jag var så himla nervös för tvåan, men det var bara lite ovant obehagligt, trots att jag fick en bristning som sträckte sig bakåt. Dock skriker jag rätt ut när jag kissar då klockan klöv min ena blygläpp ganska högt upp så jag kissar på såret. :(

Ett litet tips till er som inte fått än. Sätt er med en frottéhandduk och härda brösten lite med så blir dom inte så ömma sägs det. Själv hann jag inte prova.

Nej nu ska jag fortsätta mysa med lillprinsen som somnat här jämte mig efter maten. :) ska fylla i listan när jag sitter vid datorn sen.

Www.majsandra.wordpress.com

• smulan12

Grattis till era små.:)

nu har jag skrivit i födslotråden.

tror jag tappat ett stygn för tidigt.:/ får be gubben kika sen när han kommer hem igen. för det ser inte ut som det borde riktigt.:/     

• smulan12

Ligger och ammar nu och nästan gråter. Det gör så fruktansvärt ont. När jag ammar med det andra bröstet är det hur mysigt som helst. Men denna är lite av en innis och har inte hämtat sig alls så bra som den andra. Ajaj!!

• smulan12

Jag hade napp till den på bb. Tror det är därför jag har så ont nu. För fick blåsor av att amma han med den. Men ammar jag dent bröstet ofta gör den mindre ont för då är den fortfarande mjuk. Så jag har en napp men vill låta bli den.
    Usch missmurrig. Låter som du har det värre än mej. För min del är det dom första minutrarna som är ett helvete och sen gör det "bara" jävligt ont. Men jag försöker amma det bröstet så ofta som möjligt och det känns bättre efter ett tag.

• smulan12

Ligger nu och myser med min son som bestämt sig för att vara lite vaken. :) älskar min nya roll i livet!

Svar på tråden Juli bebis 2012