Inlägg från: smulan12 |Visa alla inlägg
  • smulan12

Juli bebis 2012

Idag går jag in i v.15 och mår OFÖRSKÄMT bra faktiskt. Glad Dock har jag inte gått upp någonting än.? Men mage har jag fått.Obestämd
    Såg att ni skrev om hur långt det är mellan besöken. Håller med er. Det är rätt långt. Vi skrevs in den 5/12 och ska tillbaka och lyssna på hjärtat nästa vecka, (inte den som kommer nu utan nästa igen) sen vet vi inte. Vi har INTE fått någon tid för RUL än, så ska ringa och prata med bm i morgon tänkte jag... Tycker vi borde fått ett datum nu??

• smulan12
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-11 10:29:41 följande:
    Vad skönt för er Sladdis!

Verkar som många redan fått er tid till RUL, är det bara jag som inte fått det?
    Är i v15 o har min stora milstolpe nästa vecka med FVP. Eller egentligen veckan efter det när svaret ska komma *nervös*!!!
    Jag är ckså i v.15 och har inte fått någon tid för rul.... :/
  • smulan12
    Sladdis skrev 2012-01-11 11:32:52 följande:
    Det fick jag själv ringa och boka!
    Jag fattade det som att min bm skulle boka tid och så skulle vi få hem tiden på papper. Annars hade hon väl sagt att jag skulle boka sjäv? Ingen annan här har behövt ringa och boka själv..
  • smulan12
    Sladdis skrev 2012-01-11 17:17:20 följande:
    Du kanske ska ringa och påminna henne. Tycker att du borde fått en kallelse nu.
    Jo det tycker jag med. Ska dit i morgon så tänkte höra med henne då..
  • smulan12

Vår plutt får nog pappas efternamn. Tanken är ju att vi någon gång sen ska gifta oss och jag med byta. Han heter Johansson och jag Karlsson. Så de är ju inte så roliga efternamn. Hade jag haft ett udda eller fint efternamn hade jag nog velat vara med på ett hörn. Men vi har så tråkiga båda två så de får bli pappas.:p

• smulan12
    EllaBella02 skrev 2012-01-16 11:11:31 följande:
    Alltså jag tycker det är svårt att veta om man känner någonting faktiskt, känner ju en del bubbel och fladder, men det kan ju lika gärna vara tarmarna... så jag vet inte om jag har känt någonting ännu med all säkerhet.. : )
    Känner lika dant. Har haft massa bubbel sen i början av graviditeten. Ibland tycker jag att det känns lite annorlunda, men vågar inte tro att det skulle va bebis.:p
  • smulan12

Phuu. Har varit jätteförkyld nu men börjar äntligen piggna till. Så skönt. Jag har använt vanlig Nezeril, men inte mer än vad som behövts.
    I morgon om en vecka får vi äntligen titta på bebis.: Glad

• smulan12
    SommarDahlia skrev 2012-01-26 07:32:49 följande:
    Jag vet att det finns några nässpray som inte rekomenderas till gravida, undrar om inte nezeril är ett av dom. Jag använder Nasin och det är helt okej.
    Gå in på Fass.se och kolla.
    På bipacksedeln står det att det inte har visat skador på foster. Frågade på apoteket så de va dom som gav mig den.
  • smulan12

Jag har inte haft så många som har skullat känna på min mage än. Men jag reagerar inte så starkt på det faktiskt. Inte än i alla fall. Men jag håller med er om att det är respektlöst att bara kasta sig fram och ska känna. Jag har nog haft tur med den biten än så länge antar jag.

Svar på tråden Juli bebis 2012