Juli bebis 2012
Jo verkligen. Det är ju ett rätt allvarligt påstående.. :( men som nån sa, att den som sagt detta känner för det första inte mig och har för det andra inte en aning om vad förlossningspsykos är... Kryp...
Jo verkligen. Det är ju ett rätt allvarligt påstående.. :( men som nån sa, att den som sagt detta känner för det första inte mig och har för det andra inte en aning om vad förlossningspsykos är... Kryp...
Tänk vad det är olika med de små liven. Noah har också varit rätt stark redan från födseln och han har bara blivit sur enstaka gånger när han legat på mage. Då oftast varit hungrig eller trött. Men för det mesta är han glad och ligger och pratar. :)
Majsandra.wordpress.com
Hej allihop!
Har börjat fundera på julklappar till Noah. Men vad i hela friden ska man hitta på? Tycker det är så svårt. Dels har jag inte barn sen innan och har inte en aning om vad han kan tänkas behöva eller tycka är roligt då. Några tips och förslag?
Vad har ni tänkt köpa? :)
Tack för tipset trolla. Alla pengar han får kommer sättas in på ett sparkonto ändå är tanken. :)
Det är helt galet vad dyrt det är med leksaker..
Noah gick från 6400-7425 den månaden. Denna veckan låg han på 7925. :o riktig klump. :)
Noah har ökat ca 4-500 gram mellan varje vägning med två veckors mellanrum. Börjar bli tungt nu. :p
Nej det där med kosten stämmer nog inte riktigt. Jag har varit jätte slarvig och glömt och inte varit hungrig men tvingat i mig mat och så ibland när det varit kämpigt här. Men det är grädde här med. Noah är snart 3.5 månad och väger 8kg..
Gud vad det lät härligt sajo. Spa:a för mig med. :)
Noah fick feber efter några timmar. Men han reagerade på sprutan redan efter 30min, gnällig ledsen och trött men kunde inte sova stackarn. Han sov 30 min mellan 11-17. :/ sen fick han Alvedon när febern kom och sen sov han.
Idag är det 1 år sen vi fick ett plus på Stickan. :) tänk vad fort det går.
Tycker det är svårt att veta hur mkt, hur ofta och vad man ska börja låta Noah smaka. Ska börja vänja han lite vid ersättning också har jag tänkt, men bara som tillägg på kvällen, då han ofta äter mkt mer när han ska sova för natten och inte alltid blir riktigt mätt med en gång utan vill ha mat efter ett tag igen och mina stackars boobisar är helt slut..
Vad skönt AAEV. Man sitter ju lite fast känns det som ibland. Min mamma försöker planera in att hon ska vara barnvakt på juldagens kväll. Vi får se hur det blir med det, men då hade det underlättat om han äter ersättning på kvällen. :)
Idag har vi varit på BVC. Lilleman är 4,5mån om en några dagar. 8835g och 68,5cm!! Var ska det här sluta. :p "lille" klumpen. :) Noah får lite gröt på morgon/ förmiddagen en stund efter amning och äter ung en tsk innan han börjar leka ist. :p mellan 12-14 någon gång får han lite potatis/palsternack puré som jag gjort själv och han bara älskar. Skulle kunna äta betydligt mycket mer än jag ger honom, ung 1,5tsk. :)
Noah har också vänt från rygg till mage idag. :) Tappade räkningen tillslut. :p så fort han låg på rygg igen vände han sig. :)
Det där med theet var nog bland det konstigaste jag hört. :p och inte något jag skulle våga prova. :p
Usch ellabella. Hoppas det ger sig snart. :(
Har inte fått en blund här än. :( Noah somnade men vaknade sen igen vid 23 och har varit vaken sen dess. Han är pigg tycker jag. Det jag oroar mig för är att set låter som han har slem långt bak och inte får bort det. Han liksom morrar när han ligger ner. :( det hjälper inte att droppa bröstmjölk i näsan heller. Han är fortf vaken, men sen då. Jag vågar inte somna... :/
Usch nej Inge kul när som är sjuka. Rs vardag orolig över, tills jag läste lite och konstaterade att det troligtvis inte är det. Han är pigg annars och äter. Det är bara när han sover på rygg som det rosslar och han hostar. Ikväll har det inte varit så farligt, än i alla fall. Peppar peppar.
Hoppas ers små piggar på sig snart.
Spa lät ju helt underbart. Bara liite avis. :)
Cervera, här i alla fall. Har jättebra lagom stora plastburkar. 12st tror jag att det är i en sån där nätpåse. Perfekt att frysa portionerna i.
MajSandra.wordpress.com
Hej alla! Gud, evigheter sen jag var här inne nu. Fullt ös här. :) Noah springer runt i gåstolen och har så mycket bus för sig. :) Såg att några av er inte är så krya. :/ hoppas det går över fort och att allt är bra annars med er. :)
MajSandra.wordpress.com