Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

Där laktos finns finns också proteinet. Eller är jag helt ute och cyklar? Mjölkprotein finns gömt i nästan allt. Jag åt mjölkfritt med min son en period och jag hade inte koll på att det fanns i vassle t.ex. Även i havregurt eller vad det heter. Det var väldig omställning från att äta mjölk till inte. Måsta hålla koll på var det gömmer sig. Typ viss korv, skinka, viss godis osv. Ständigt läsande på innehållsförteckningen.

• HannaVirrpanna

Smulan: jag brukar få ur ung 120 från båda brösten när jag pumpar. Det räcker för min tjej. Hon brukar bara äta från ett bröst så hon kanske får i sig 90 per gång. Det brukar alltså vara 90 i ett och 30 i det som jag ammade på sist.

Tilly har ju varit så extremt tät i näsan som jag skrivit tidigare. Jag provade med bröstmjölk och det blev så himla mycket bättre! Förra natten sov jag och min sambo sittande med henne på magen - så vi skulle ha koll och så hon skulle ligga mer upprätt. Vi turades om och det gick inte så bra att sova. Men i natt har hon bara vaknat kl 4-5 och nu vid 8 och hon låter inte alls som en gris :) hon lät som en gris innan vi droppade i bröstmjölk! Så det kan jag rekommendera!

• HannaVirrpanna

Är det förresten bara jag som är sugen på ligga?? Jag vågar dock inte... Vilket får mig att osökt att tänka på KNIIIIIP!!!

• HannaVirrpanna

Anjiali: det är enkelt! Langa dit din mana finger! ;) du har garanterat lagt henne där själv! Man gör saker man inte alls är medveten om! Jag brukar domdera på natten som en annan chef. Har Tilly bajsat så finns det inte en chans att jag tar det, tydligen så brukar det bästa argumentet jag har vara "jag sköter inkomsterna och du utgifterna Larsson!" och jag brukar inte ens behöva argumentera... Han är verkligen världens bästa! Och sexigaste.... Fakk! Måste ligga snart! Globen eller ej... Jag måste testa!

• HannaVirrpanna

Chess samma här. Det är jätteviktigt för mig speciellt, men jag är så rädd att det inte kommer kännas som innan! Än fast jag fött ett barn tidigare och vet att man inte alls blir stor som ett hus... Men det känns så!

• HannaVirrpanna

Anjiali: med lite sömn är det inte mer än rätt att gnälla! Hade vi inte bott så långt ifrån varandra hade jag kidnappat dotra din och gått en långpromenad så du fick sova! Har du ingen som kan göra det förresten? På dagtid alltså! Det är så typiskt. Egentligen borde man lämna allt till mannen då han kommer hem men när han kommer är man så glad åt lite sällskap att man vill helt enkelt inte!

Idag har vi visning på vår lägenhet... Vilket innebär tokstädning! Usch. Ångest! Vill inte sälja. Älskar den här lyan!

Svar på tråden Juli bebis 2012