Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

Så... Idag sålde vi vår lägenhet! Känns väldigt skumt! Den gick nästan upp 200 000 på budgivningen! Kul att nån gillade den :)

Hur spenderar ni era dagar?

• HannaVirrpanna

Vi har inga direkta rutiner... Det vi gör är att hon hänger med oss när Frans somnat och är hon vaken så är hon vaken och sover hon så sover hon, sen när vi lägger oss så ammar hon i sängen och läggs sedan i sin vagga då vi ska släcka ljuset. Det är enda gången hon somnar själv. Annars vill hon alltid somna av att ammas.

• HannaVirrpanna

Härligt för er med lyckade nätter!! Men jag hoppas att alla får en bra dag!

Grahnkotten: hoppas din godbit får igång mjölken i rekordfart!

Anjiali: det är olika, för vissa varar tillväxtperioden i nån dag bara och för vissa i nästan en vecka som jag förstått det! Min förra höll på i ungefär två dagar. Lagom tyckte jag som hade kompisar som hade barn med jobbigare perioder!

Vaknade nyss av Tilly (inte första gången) och såg att Johan inte var i sängen, sen hörde jag hur dom käkade frukost! Åh va skönt! Har fått sova ut :) igår vid middan så sa han att han hade köpt en liten sak men att den var tänkt som förlossningsgåva, som var lite försenad. Så fick jag ett silverhalsband med två ringar och i varje ring hade han graverat in barnens namn och vilket datum de var födda! Jag blev jätterörd. Han hade tydligen tänkt gravera in världens bästa mamma också men det skulle bli världens plottrigaste då sa han :) blev jätteglad! Han har aldrig tid att gå på stan själv och köpa presenter så det kom verkligen som en överraskning! :)

• HannaVirrpanna

Jag märker att det ökar då brösten känns spända. Jag har aldrig spända bröst men de gånger jag druckit nyponsoppa så får jag det!

• HannaVirrpanna

Fru Sandra: vi köpte en "sidokudde" när sonen var liten så barnet kan ligga på sidan utan att tippa över på mage. Kanske vore nått?

• HannaVirrpanna

Ellabella: för mig funkade det bra att droppa bröstmjölk på en tesked och sen droppa i näsan på Tilly! Det var faktiskt väldigt effektivt!

Frusandra: ja den är bra! :)

• HannaVirrpanna

Frusandra: oj! Ingen aning! Hoppas inte, dom borde ju sagt nått kan man tycka!

Vi ska inte döpa Tilly. Ingen av oss är troende och då finns det ju ingen anledning. Vi tänkte ha en namngivningsfest med sonen men det blev aldrig av så vi kommer inte ha det nu heller, känns faktiskt skönt att slippa :)

• HannaVirrpanna

Grahnkotten: du är bäst! Tack för tipsen! Men jag har tänkt på en grej... Jag rider ju en gång i veckan (bara) är det ok eller ej? Jag rider en islandshäst och den jag har travar inte utan den "passar" och det blir mer flow och inte så mycket upp-och-ned i sadeln, men är det ok?

Svar på tråden Juli bebis 2012