Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Trolla75 skrev 2012-02-06 18:57:38 följande:
    Jag längtar verkligen som en galning! och hoppas hoppas kunna få en skymt av de tre magiska strecken Drömmer

Ok, då håller vi tummarna för de tre strecken!Flört{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    EllaBella02 skrev 2012-02-06 21:45:24 följande:
    Grattis till lillkillen och en lyckat RUL!!! : )

Tack!{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    vermilion skrev 2012-02-07 11:58:31 följande:
    Fick svar idag från FVP, allt ser bra ut så nu är jag glad Nu har jag "bara" graviditetsdiabetesen att stressa över..
    Trodde man skulle få reda på könet också men det står inget om det på pappret så jag hade väl fel.
    GRATTIS till bra FVP.{#emotions_dlg.flower} Könet får man väl bara reda på om man tar den "långa" versionen. Den som tar flera veckor att få svar på.
  • Sladdis
    FruSandra skrev 2012-02-07 14:53:57 följande:
    På torsdag är de RUL för min del...
    Jag känner mej inte alls glad idag... Känner mej lessed/ deprimerad. Jag ingen ork eller lust till nånting..
    Dock tror jag att de är pga att jag är sjukskriven sen 4 veckor tillbaka, och till en början februari ut.. Min oro att FK inte ska godkänna sjukskrivningen är obeskrivlig!
    Vad gör man då? Om den inte blir godkänd?
    Jag kan ju knappas komma tillbaka till jobbet. Jobbar på förskola 1-5 år dessutom är de en I ur och skur avdelning. Vilket menas med att vi är ute i skogen större delarna av dagen.
    Ska jag stappla omkring där då med världens foglossning och en krycka?   

Men...... Om du inte får igenom sjukskrivningen tappar jag förtroende för systemet.Skrikandes
  • Sladdis
    EllaBella02 skrev 2012-02-09 08:09:35 följande:
    Hur känner ni rörelse från bebisen? Känner ni någonting varje dag eller? 

Jag har nojjat lite i två dagar nu för det känns som jag har känns lite mindre buffar, men ändå känt någon varje dag så, men ja... tänkte bara höra hur ni har det... 

Är ju min första graviditet så jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas heller för den delen... : )
    Jag är i v. 19 med tredje barnet och jag känner bara ibland. Inte varje dag. Det kommer väl.Obestämd
  • Sladdis
    Malena C skrev 2012-02-09 14:37:46 följande:
    Jag saknar Sverige på det sättet. Jag tycker det är för tidigt med dages när de är tre månader och det var hemskt att lämna sin halvåring till någon annan också. De flesta som blivit mammor på mitt jobb gråter sig till jobbet de första veckorna och de flesta vill inte jobba så mycket så som de gör. Det är inte naturligt att lämna ifrån sig sitt barn så tidigt.
    Usch så hemskt det måste kännas. Jag grät varje dag efter att jag lämnat min son på dagis och han var ändå ett år. Tyckte det var alldeles för tidigt. Trodde att det kanske var lättare för mammor i länder där alla lämnar tidigt eftersom de är vana vid att så ska det vara. Tråkigt att de är så ledsna länge.
  • Sladdis

Vi hade lätt för flicknamn. Tindra eller Julia var våra förslag. Nu visade det sig att det var en pojke och några sådana namn hade vi inte lyckats komma på. Nu när vi haft lite tid att tänka funderar vi på Kian, Kevin eller Theo. Rasmus och Oliver heter mina pågar.

• Sladdis

Snoffsan: Så har jag också. I början trodde jag att det var slemproppen som började släppa när jag kämpade med nr 2. Haha. Min BM säger att vissa har så mycket slemmiga flytningar. Inget att oroa sig för så länge det inte kliar för då kan det vara en svampinfektion.

• Sladdis

Snoffsan: hade heller inte så här med de andra två. Konstigt att det är så olika.
    Min man tycker om det. "Vad har du tänkt på", frågade han när vi skulle mysa. "Men jag kan ju inte hjälpa det", förklarade jag. "Det är bara som du säger", sa han då. Jäkla män!!! ;) Hahaha

Svar på tråden Juli bebis 2012