Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

I em är det KUB för mig!Obestämd Ska så klart bli jättehärligt att se den lill* men är ju ändå lite orolig för resultatet. Min ålder kommer ju dra ner en del. Dessutom är jag lite splittrad i tankarna ang. att det bara är en sannolikhetsberäkning. Även om de säger att risken är en på flera tusen så är det ju ändå en som är i riskzonen och det kan ju lika gärna vara jag som en av de andra tusen. Så egentligen säger det inte så mycket. Är ju heller inte sugen på MKP eller FVP eftersom missfallsrisken ökar den veckan.

• Sladdis

Nu har jag fått mitt kub-resultat. Istället för 1:149 som min ålder vill få det till så blev det 1:2684. Inget wow-resultat men man får väl vara nöjd. Här är gränsen 1:300 för att göra MKP så jag är ju långt därifrån.

• Sladdis
    enilorac81 skrev 2012-01-11 08:45:37 följande:
    Grattis Sladdis för ditt KUB resultat! En milstolpe avklarad

När har du nu RUL?
    Ja, nu får man väl andas ut lite. RUL är 6:e feb så det är inte så länge till att vänta.Glad Alltid kul att se bebisen ju.Solig
  • Sladdis
    smulan12 skrev 2012-01-11 10:57:00 följande:
    Jag är ckså i v.15 och har inte fått någon tid för rul.... :/
    Det fick jag själv ringa och boka!
  • Sladdis
    smulan12 skrev 2012-01-11 16:49:50 följande:
    Jag fattade det som att min bm skulle boka tid och så skulle vi få hem tiden på papper. Annars hade hon väl sagt att jag skulle boka sjäv? Ingen annan här har behövt ringa och boka själv..
    Du kanske ska ringa och påminna henne. Tycker att du borde fått en kallelse nu.
  • Sladdis
    TiLo skrev 2012-01-12 08:34:13 följande:
    Idag är det dags för kub för mig också. Är sjukt nervös och vet inte hur jag ska få tiden att flyta på till kl 11.
    Lycka till!{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    Maho81 skrev 2012-01-12 09:43:11 följande:
    Jag fick se mitt lilla gryn igår
    Härligt!!!Solig
  • Sladdis
    Woogie skrev 2012-01-13 13:51:53 följande:
    Idag var jag på KUB och allt var bra!!
    Risken var 1/3000 och h*n var i högsta grad levande och rörlig på alla sätt. Alla proportioner var bra och inga mått konstiga, så det var jätteskönt! BM var supergo och jag har fått fem eller sex bilder mailade till mig ♥
    Känns bra nu när det har läckt ut på jobbet också (jag berättade ju för min chef på PU-samtalet i måndags och sen har det liksom rullat på...).
    Jag fick tid till RUL bokad av henne som rutin, alltså jag behövde inte fråga henne. RUL är 24/2, i v. 19+1 tror jag. Det enda lite trista är att jag fick backa från den 13/7 till den 18/7, vilket egentligen känns konstigt med tanke på mens och ÄL som jag har stenkoll på, men några dagar hit eller dit...
    Och här (Malmö) skiner solen från en klarblå himmel och jag och stora sonen ska iväg och köpa lördagsgodis sen. Myyyyyys!
    GRATTIS till bra KUB!!!Solig
  • Sladdis

Har varit inlagd på barnavdelningen med min 10-årige son i två dygn p.g.a. magsmärtor. Hemskt att se sina älsklingar lida. Nästan så jag ångrade att jag är gravid igen. Men man får tänka att det inte är så ofta sådant händer. 

• Sladdis
    Tekla78 skrev 2012-01-18 22:16:14 följande:
    Sladdis, fick ni veta varför han hade så ont. Det gör nästan lika ont i en själv när de lider Kram
    De trodde först att det var förstoppning, men röntgen visade att det inte var det. Nu tror de att det är en elak bakterie han fått via tex. kött eller kyckling. När vi kom in hade han så ont att de gav honom morfin. Vilken ångest jag hade. Idag ska vi få svar på avföringsproverna. Jag hoppas att det var en bakterie för annars vet ju ingen vad det var. Nu har han fortfarande lite ont, mest på kvällen, men det räcker med Ipren då.
Svar på tråden Juli bebis 2012