Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-02-02 15:22:01 följande:
    Jamen precis!! Visst får man ha önske tankar, som jag nu som skulle vilja ha en liten kille te.x. Men jag skulle ju bli överlycklig även om det visar sig att det blir en flicka. Skulle faktiskt underlätta egentligen om det blev det =o) Men jag har en av varje med mitt ex och en flicka med min man, så för hans del skulle det vara kul om det blev en pojke oxå, då jag definitivt inte ska ha fler barn efter detta. =o)
    Jag skulle också gärna ha en liten kille. Jag har två sen innan, men då vet jag vad jag får. Är lite rädd för flickor i tonåren. Själv var jag hemsk och kompisar till mig har tonårstjejer som är mer vilda än tama. Fast samtidigt hade det varit mysigt att få köpa lite söta flickkläder som omväxling och kanske står man närmare en flicka när hon blivit vuxen och man har mer gemensamt. Mina pojkar är 10 och 15 och de är mammas pojkar. Mysigt och underbart. När jag titta på texten känns det lite som om det kvittar....Haha. Får se på måndag om de kan se på UL så vi kan börja fundera på namn.Solig
  • Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 15:48:11 följande:
    Åh, vad kul att du får "kika" in till bebisen på måndag! Jag får vänta 12 dagar till =o(. Min äldsta tjej är 11. HOm har redan fått mens, tuttar och hårväxt. Hon fladdrar iväg ibland med tonårs fasoner, men jag försöker ta ner henne på jorden direkt igen. Tål inte när hon suckar eller himlar med ögonen åt mig. Det är svårt! Jag har henne och hennes bror varannan vecka. Jag och min man försöker ge dom ansvar och att dom ska hjälpa till här hemma med saker och ting, speciellt när jag har så ont som jag har. Men hemma hos deras pappa behöver dom knappt städa deras rum, hans sambo gör ALLT. Nu började jag prata om nåt helt annat helt plötsligt =o) Men med tanke på tonårs flickor. Själv var jag nog ganska snäll i tonåren tror jag. Träffade mitt ex då jag var 15 och han 20, så han hade körkort och så. Visst var man på fester och sånt men höll mig ändå ganska städad. Jag miste en bror när jag var 8 år, han var då 20, kan hända att man har haft det lite i åtanke med saker och ting oxå. Han blev mördad. Hanso bortgång stärkte familje banden. Oj, vad jag for iväg känner jag. Sorry!
    Alltid intressant att höra andras historia.Skrattande Hemskt att höra om din bror dock. Hemskt att förlora en närstående så tidigt i livet också!Rynkar på näsan 

11år och redan tonåring. Nu får jag vatten på kvarnen  och hoppas på en pojke!Flört Hihi. 

Jobbigt när barnen inte har samma regler på båda ställen. Min man har en son som nu är 19 och flyttar hemifrån till helgen som har bott hos oss varannan vecka. Hans mamma har också låtit honom slippa hjälpa till hemma och låtit honom vara uppe hur länge han vill och inte haft några regler. På senare år har man inte behövt så många regler för han är skötsam men han var 11 när jag och min man träffades och då hade han verkligen behövt det. Jag kunde inte ställa några krav heller för då sa han bara att om vi var så jobbiga så flyttade han hem till sin mamma permanent (vilket mamman ändå ville) för där fick han göra som han ville. Min man ville inte det så det var bara att bita ihop. Inte lätt när jag sen skulle försöka uppfostra min son som nu är 15. "Ja, men **** behövde ju inte göra det", hördes ofta från honom och det var svårt att försvara. Nu var det jag som blev långrandig!Flört
  • Sladdis

Trolla75 skrev 2012-02-02 17:13:28 följande:
    Oj, klickade iväg innan jag hann bli klar!

Gubben klagar på mig ideligen att jag ska sluta vara så sur!!! och jag blir bara surare o surare...
    Han blev arbetslös innan jul (fd. Sabbanställd) och nu går han bara hemma o dräller medan jag jobbar heltid! När jag kommer hem så räknar jag med att det är någorlunda bortplockat, men icke! och gissa om man blir sur!

Så visst finns här massor av graviditetshormoner!!! Flört Att han inte fattar det!
    Hade också blivit jättesur om mannen inte gjort något när han varit hemma hela dagen och jag jobbat.Obestämd
  • Sladdis
    down under skrev 2012-02-04 09:54:15 följande:
    Var på rul igår och fick se den lill* igen!
    Den Var väldigt aktiv och hade mycket gymnastikövningar för sig, roligt att se!
    Den var 14cm från huvud till rumpa och foten var 2,2cm lång..
    Ville ju veta kön men hon ville inte ens titta efter, såååå himla besviken!!
    Alls såg bra ut annars men hon kunde inte se hjärtat ordentligt det var tydligen lite för tidigt för att se dom detaljer hon behövde så vi ska dit igen den 21/2 och titta igen..
    Jag klagar inte! Bara kul att få se den lill* igen och får jag en annan tant så kanske hon är villig att tala om könet då!
    Annars så åker vi ner till Göteborg i v 24-25 och gör ett 3D ultraljud och tar reda på könet då!
    Så störande att behöva vänta så länge att få veta när jag kunnat få vetat det igår om jag tillhört ett annat lanstingGråter
    Dessutom så är bilderna hon skrev ut  i oskärpa allihop!!!
    Blev flyttad från den 13 till den 14 oxå.
    Kul att få se bebisen och att den var gymnastisk.Glad Tråkigt att ni inte fick reda på könet. Hos oss säger de att de inte berättar heller så jag har inga förväntningar ang. måndag, men jag vet att det finns någon som berättar så man får väl hoppas på den personen.
  • Sladdis
    AAEV skrev 2012-02-06 10:15:18 följande:
    Trolla: Åh den vill jag också se. Vi är aldrig på bio men kanske lurar iväg maken nån dag :) Jag tycker att peter magnusson är döläcker, egentligen inte alls min smak och jag tycker inte han är särskilt snygg men det är nånting ;) 

Idag ska vi på RUL, återstår att se om vi flyttas eller blir kvar på den 29:e.

Förresten någon här inne som blivit beviljad snitt?  

Tror det är lite tidigt att bli beviljad snitt om vi ska ha i juli. Jag blev beviljad snitt med nr. 2 eftersom nr. 1 inte var en trevlig upplevelse. Det samtalet var på slutet och tiden för snittet bokades samtidigt, ca två veckor senare. Det står i min journal att jag ska bokas för snittsamtal även denna gång, men jag räknar med att det blir i slutet precis som förra gången.
  • Sladdis

Nu har jag varit på RUL. Det blir en pojke!!!Hjärta Har ju redan två pojkar och är en riktig pojkmamma så jag blev glad. Mannen hade nog velat ha en liten tös, men han kommer nog över det.Solig Bild finns i bildtråden.

• Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-02-06 17:49:55 följande:

Grattis! Jamen det är ju praktiskt med en liten pojke då ni redan har massa pojk saker ;o) Ja, nedräkning för min del med. En vecka kvar imorgon. Hoppas dom kan se nåt och att det e en med snopp :o)

Tack! Dessvärre är pojkarna 10 och 15 år så det finns inte mycket saker att ärva precis!;) Håller tummarna för att du också får en med snopp!!!=)
  • Sladdis
    michelodeon skrev 2012-02-06 16:56:51 följande:
    Va roligt Solig Å vilken fin bild ni fick {#emotions_dlg.flower}

Tack!{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    Trolla75 skrev 2012-02-06 17:30:30 följande:
    Sladdis- Grattis!!! åh vilken liten söting!

14 dagar kvar till RUL! nedräkning pågår... ;)

Tack!{#emotions_dlg.flower}

För 14 dagar sen kändes det som en evighet men det går fortare än man tror. Snart är det din tur!{#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Juli bebis 2012