Juli bebis 2012
Frusandra: vår kille är 1vecka nu och han ligger på mage när han är på vårt bröst. Då lyfter han huvudet själv.BM var hemma på henbesök igår och hon sa att han kan ligga på mage om vi har uppsikt över honom!
Frusandra: vår kille är 1vecka nu och han ligger på mage när han är på vårt bröst. Då lyfter han huvudet själv.BM var hemma på henbesök igår och hon sa att han kan ligga på mage om vi har uppsikt över honom!
Jag förlöstes m kejsarsnitt och funderar på hur länge man ska vänta m sex? Jag har ju inga problem med underlivet, men har ju avslag som vanligt å så! Är det någon som vet med infektioner å så?! Vi börja bli lite sugna.. Men vill naturligtvis inte riskera något!
Tack för svaret Sladdis! Det var så som vi tänkte..! :)
Jag brukar börja knipa kring anus och sedan fortsätta knipet fram mot slidan. Där försöka hålla någon sekund innan man släpper och börja om från början! Det ska inte spänna magmuskulaturen, då tar man i för mycket och med fel muskulatur! Har man svårt i början är det bra att prova i liggande ställning alt föra in ett finger och försöka knipa det! Att knipa kissstrålen är inte heller riktigt samma muskler, är inte helt säker men tror att man ska undvika det så man inte lura kisseriet.. Men det är jag osäker på!
Det är helt ok att äta enl GI när man ammar, men jag hade inte ätit så mkt ägg som dem rek. Hade en kompis vars bebis blev äggallergiker.. Hon tokGI:ade iofs! Men GI är bra m mycket långsamma kolhydrater!
Grattis t underverket!
Idag har vi varit på BVC och det gick bra! Lilleman hade växt ordentligt! Hade gått upp fr 3055 t 3550 och växt fr 49 cm t 54 cm på 1,5 v!! BM var lite chockad, vi med! Men det känns skönt iom att amningen krånglade så i början!
Vårt hjärta heter Melvin Ingvar Carl (ingvar efter min morfar och Carl efter mannens morfar)
Jag ammar öppet beroende på sällskap! Brukar fråga om det är ok. Om det är högljuda människor går jag oftast iväg för att han ska få lugn och ro! Men om jag är på stan/ ett fik el liknande och Melvin skulle bli hungrig skulle jag absolut amma! Men som du säger kanske försöka dölja om det går!
Vår kille vaknar vid 10 och sover sedan 12-16 och är sedan vaken i ett par timmar! Sedan är han gnällig runt 20-tiden å då är det bara min tutte å famn som gäller! Äter vid 22 och sover sedan oftast till 5 tiden! Vilket är skönt! Vi låter Melvin sova när han vill, och vi har turen att han sover på nätterna! Vi får bara hoppas att dem rutinerna håller i sig! :)