Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

froggyL skrev 2012-07-13 23:45:49 följande:
    Här kan ni läsa lite: www.niomanader.se/content.asp?ID=92 om vidöppen kron(hjäss)bjudning. Det handlar om hur/vilken vinkel huvudet kommer i, typ. För mig att Linneas haka kom uppåt och inte neråt bröstet, vilket gör det besvärligare och bredare att få ut allt.
    Vilken bra länk, tack!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    down under skrev 2012-07-14 20:14:12 följande:
    Hej tjejer! Nu ligger jag på bb och snusar bebis!! Jag kom in halv tre och var då öppen 8cm och lilleman kom 15.31! 3948g och 51 cm lång. Huvudomf 37. Sprack ingenting trots att han kom i vidöppen hjässbjudning.. fasiken va ont det gjorde!! Det tog lite längre tid att Kryssta ut honom pga det o det blev extra mycket tryck på urinröret o rumpan.. Dom har precis fått sätta in en kateter för jag kan inte kissa själv än. Annars så mår vi bra! Hang in there ni som väntar..snart e det eran tur! Rätt kul att jag lyckats föda alla mina barn på bf ! Lycka!!! Ska försöka lägga in en bild i bildtråden.. om det nu går från surfplattan..
    Äntligen! Stort grattis & grymt bra jobbat!
    Hoppas vi syns där i morgon Flört

Jag var inne en sväng nu sent i kväll eller nu i natt rättare sagt för det är ju fortf. natt.
    Vi har vart ute på en camping på Orust hela dagen, gått o gått o gått... och som tur är lämnar vi minstingen där i husvagnen hos kusinerna och ska åka hem strax innan 22.
    Hinner knappt sätta mig förrän värkarna smyger på, de gör inte ont men varar ca 1½ minut och det är ca 2 minuter mellan... Det tar lite drygt en timme hem och de håller på hela tiden...
    Tänker att det är lika bra att ta vägen om NÄL bara för att kolla läget.

Sagt o gjort, jovisst har jag jämna fina värkar, men precis samma status som i tisdags, trattformad livmodertapp och måtten var nog ungefär detsamma också.
    Vi blev i alla fall hemskickade för att sova, men det går ta mig tusan inte! Det gör fortfarande inte ont, men det håller stadigt i sig! så sova är inte att tänka på! 5½ timme har det ju hållit på o knutit sig i magen, så sova får jag väl göra i morgon em.
    Men nu är det i alla fall på G! Tungan ute

Kämpa på alla ni andra!
  • Trolla75
    froggyL skrev 2012-07-15 04:03:14 följande:
    Trolla: gött. Då e det dags snart :)
    Jag hoppas ju verkligen det! 6 timmar nu, det gör fortf. inte ont, men kan inte heller slappna av o somna fast jag borde!
    Men nu lägger jag undan datorn...

Håll tummarna att jag får snusa bebis under morgondagen... Flört
  • Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-15 08:11:31 följande:
    Så nu har jag ringt till förlossningen och vi ska åka in efter att ha ätit.
    Känns skönt faktiskt !!!
    Bra att ni åker o kollar! Lycka till!

Jag tyckte också att det var skönt att få komma in och få veta att allt såg mycket bra ut!
    2½ timmes sömn fick jag, sedan vaknade jag av en jättevärk, men nu är det lugnt!

Jag andas, är tung & avslappnad = jag kör min dykteknink...

Herrn här hemma kände sig definitivt inte bekväm med färdknäppen, den blev bara lite halvdant... nu får han skylla sig själv!
    Kommer nog ta flera år innan jag släpper till igen Flört

Kämpa på nu alla som går o väntar!
  • Trolla75
    anjiali skrev 2012-07-16 06:26:15 följande:
    Klockan fem föddes våran tredje dotter . Vi mår bra! Skriver meta sen.
    Grattiiis!!!

Här är det 4 olidliga dagar kvar till bf, vill vara där nu!!!
  • Trolla75
    AnnA1985 skrev 2012-07-16 11:06:51 följande:
    Ja, det är skumt. Här får vi börja med att åka in till förlossningen för att kollas efter 15 dagar, sen ska man dit varannan dag tills man gått 3 veckor över tiden... Känns sådär lagom roligt att åka 10mil tur och retur varnannan dag om det nu blir så att jag går över tiden så mycket :S
    Men nä fy va taskigt! det blir ju vansinnigt dyr bensinräkning och sitta skumpa runt i en bil är ju inte det roligaste heller med magen i vädret.

Går det inte att överklaga!?
    Du får dra till med depression eller något så dom gör något vid nästa besök.
  • Trolla75
    down under skrev 2012-07-16 15:54:37 följande:
    Grattis anjali !! Jag är kvar på bb och snusar bebis.. dom var ju tvungna att sätta in en kateter och jag måste ha den i 3 dygn Trodde jag skulle få åka hem imorgon men måste stanna tills på tors. Det är mysigt med en liten bebis men min lille Kian sover inte så bra. Han vill bara snutta hela tiden så jag får inte sova och mina bröstvårtor Gör sååå ont! Hoppas mjölken rinner till snart så han kan bli mätt och kunna komma till ro så vi båda får sova lite.. Trolla, går inte att skicka pm till dig via surfplattan så jag skriver här! Jag ligger på rum 21 om du kommer in medans jag är kvar. Skicka sms då. Hoppas vi hinner ses nåt, känns det som att det kan vara på G? Lycka till ni andra som går och väntar, snart är det eran tur!
    Har fortfarande inte kommit in, men nu i em kom det en stor bit slempropp så det firade vi med en svamppromenad och det satte igång värkarna... de kommer täta o långa men det gör absolut inte ont! så jag hoppas att det kommer igång under kvällen/natten.

Så vi håller tummarna att det blir en liten tisdagsbebis här...

Håller tummarna att mjölken snart rinner till! du får handmjölka och hjälpa till på traven Flört
  • Trolla75
    Woogie skrev 2012-07-16 22:01:59 följande:
    Har haft regelbundna sammandragningar ca var tionde minut i någon timme nu. De gör inte det minsta ont, men det var precis så det började med Noah så vi får väl se... Vågar inte tro på något förrän det gör riktigt ont och är riktigt ofta.
    Vi håller tummarna!
    Hade ju värkar i lördags med 2 minuter i mellan... i 1½ timme medan vi åkte bil... men dom gjorde ju inte ont.
    Åkte in på undersökning men de visade sig bara vara dumma förvärkar. Men sedan fortsatte de att hålla i sig från kl 22-06

och sedan hände inget mer! Skrikandes

Nu har jag också värkar som gör pyttelite ont... hoppas att det börjar göra riktigt ont snart... det är väl det ända som jag kan gå på egentligen...?
  • Trolla75
    Charlottetott skrev 2012-07-17 00:07:11 följande:
    22.30 kom vår lille tös!! Väntar på att få åka mer till bb!

Gick snabbt i slutet, (fast jag tyckte inte de kändes så;)) så de blev lite halvdramatisk för hon andades inte så bm började ruska och larm trycka och när läkarn kom skrek hon bara
    Du måste ta ut henne nu!'
    Men då började hon få lite harklingar
    Jag såg och hörde paniken i bm så tittade bort o trodde hon va död:(
    Oj, tur det gick bra! Grattis till tösen! {#emotions_dlg.flower}
  • Trolla75
    Oonah skrev 2012-07-17 15:52:03 följande:
    Hoppar in här. Har bf om en vecka, 25 juli.

Har haft rätt så smärtsamma sammandragningar 1-2 gånger varje natt i flera nätter, men inget på dagarna. Men det gör mig inget alls att inget verkar hända, jag kniper gärna ihop tills lördag då min mans 5-veckors ledighet börjar. Dessutom är jag rätt nervös inför förlossningen och går faktiskt mycket hellre runt med svullna fötter, stelhet, och halsbränna och vara otymplig och supergravid. Flört

Hör du det, kroppen? Efter lördag - fine, då får du väl börja när du känner för det, men ingen brådis för min skull! Glad

Jag verkar iaf vara ensam i att känna så här, hehe!
    Välkommen hit... Kul att det är någon som inte är helt desperat för att få ut bebis ;)

Ja, jag gör vad som helst nu för att värkarna riktigt ska slå omkull mig... har vart ute på cykelpromenad och lämnat yngsta hos svägerskan... klippt ½ gräsmattan och solat= vilat...

Nu ligger jag o väntar på att maten ska serveras och killar mitt huvud med en skön huvudkillare...

På schemat nu då; äta & sedan vila...
Svar på tråden Juli bebis 2012