Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Tekla78 skrev 2012-07-17 16:39:26 följande:
    Oonah, välkommen!

Trolla75, hehe, det gav ännu bättre effekt med huvudkillaren när maken killade. Sen finns en punkt under fotknölen som man kan massera har jag hört. Ger troligtvis bättre effekt även det om mannen ger dig fotmassage + massage under fotknölen
    Tack!!! alla tips mottages tacksamt!!!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75

Då var vi klara... Lilleman kom i onsdags den 18e 09.27
    4306g & 53cm lång

Självklart helt underbar! Hjärta men namnlös...

Grattis till alla andra som fått & lycka till till er som är kvar och är på g, ska ta och läsa i kapp...

• Trolla75
    Woogie skrev 2012-07-23 20:25:45 följande:
    Klockan två var jag inte öppen över huvud taget, men de ville trea en ctg för att kolla allt. Kvart över fem är hon född. Måste vara rekord... Och såklart är hon finast någonsin! 3700g och 52 cm. Alla mår bra.
    Grattis till dottern!!! då var vi två med raketförlossningar Flört
  • Trolla75
    millifjor skrev 2012-08-11 10:43:03 följande:
    Jag har ju mjölkstockning och det står överallt att bebisen ska amma det inta bröstet för det är effektivast, men om nu inte bebis vill amma det onda bröstet för det kommer ju typ ingen mat där, hur gör man då!? Just nu är det jag som får klämma och dra, har bett mannen att suga men han vill inte han heller
    Ring till BB och be att få låna en av deras stora pumpar, den pumpen sjukhus har är väldigt effektiv och du får tömt ditt onda bröst på nolltid.

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - Lillebror 18e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Jamtlandstaus skrev 2012-08-12 05:30:02 följande:
    FruSandra; jag har oxå så med avslaget. Känns länge men det verkar normalt. Jag har dessutom drabbats av framfall men det sägs kunna gå tillbaka av sig själv efter några månader...hoppas på det, det är inte så roligt att vara uppe å röra på sig!
    Försöker komma ihåg knipträningen men ack så lätt att glömma. Någon som har något bra tips för att komma ihåg?
    Försöker att knipträna efter varje toabesök...  Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - Lillebror 18e juli 2012♥ღ
  • Trolla75

Längesedan jag skrev nu, men försöker läsa från telefonen när jag ammar. Men det känns omöjligt att skriva inlägg med den...

Min lille Caspian verkar vara en redig bit nu när jag läser om era små liv... Flört Ja, nu verkar han äntligen ha fått sitt namn!

Han vägde vid 4veckors ålder (1vecka sedan) 5170g & var 56,5cm lång,
     jag har använt stl. 62 (Newbie) ett bra tag känns det som, men PO.P kläderna funkar fortfarande med 56.

Han är nu 5 veckor och sover mellan 24.00-05.00/06.00 ca, men sedan på morgonkvisten känns det som om han käkar varannan timme och då är jag som tröttast!

Har era små separationsångest?
    Jag hinner knappt gå ut och sätta mig i bilen förrän han sätter i gång och gallskriker och då har jag lämnat en fullmatad trött lugn och nöjd bebis i pappans vård.
    Lilleman gråter med all sin kraft helt otröstlig tills han inte orkar mer... Jag har blivit hemringd från affären vid 2 tillfällen och då är tutten enda trösten. Men undra hur länge detta ska hålla i sig???

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - Caspian 18e juli 2012♥ღ
  • Trolla75

anjiali- Caspians navel var också röd och vätskade sig mycket, bvc sa att det var viktigt att den var helt torr, så efter varje tvätt skulle jag pudra den. Naveln blev genast bra.

Caspians pappa är hemma o arbetslös, så han har ju hand om honom lika mkt som mig. Han kan ge flaska på det jag pumpat ut om jag är hemma. Men inte om jag är borta, då är det bara mammatröst som får honom lugn igen.

• Trolla75

Vad har ni för pumpar?
    Jag har en klen Avent - handpump, men tycker det går bra, men så pumpar jag bara när bröstet är sprängfullt. Brukar få ut 125 ml. det är vad flaskan rymmer.
    Ni som ger ersättning hur mycket äter era små troll och hur ofta?

• Trolla75

Caspian är nog inget direkt kräkbarn, det har nog bara hänt 3 ggr. och då pga. att vi slarvat med rapningen.

Svar på tråden Juli bebis 2012