Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Millifjor: Om man inte går på mötena utan sköter allt via internet och appen kostar det 170 kr i månaden.

• Sladdis

SaJo: Det fanns inte så många exempel på energidrycker men det är väl ungefär samma i alla. Euroshopper energidryck har 3p för en burk på 250ml. Om man tar den som är sockerfri tycker jag att det bör bli 0p. Lightläsk är ju fritt och koffein innehåller ju inga kcal.

• Sladdis

SaJo: vad snällt av din man när han visste hur mycket du saknat dem Red Bull är goda men jag drack den som var sockerfri. Slutade också när jag blev gravid. Har inte börjat igen för Matteo blir svårsövd om jag dricker koffein.

• Sladdis

Vilken natt jag haft. Matteo sov 23:45-06:45 och igen 7:15-10:45. Det är 7 timmar första passet och 3,5 andra. Det har aldrig hänt. Tänk om man kunde få bestämma att detta är hans nya rutin. I 45 minuter var han jättego. Åt, blev bytt på, fick kläder på och sen låg han en stund i babygymmet. Nu ligger han i min famn och sover. Ska lägga honom så jag också kan komma i ordning. Sitter ju i pyjamasen fortfarande! :O

• Sladdis

Anjiali: Du behöver inte tycka illa om mig. Hihi. Vet inte vad som farit i Matteo de senaste två nätterna. Vi brukar ju inte ha det så här bra. Min natt ser ut som din i vanliga fall fast förskjuten med ca fem timmar eftersom han inte somnar förrän kl ett.

• Sladdis

Anjiali: Självklart ska du gå! Och vad duktig du var som inte tog av vetelängden. Helt rätt tänkt angående lunchen imorgon. Super att använda veckobonusen till den. När jag är bortbjuden brukar jag tänka på att undvika sådant som jag tror innehåller många points. Skippar brödet, tar bara lite eller ingen sås och tänker på portionsstorleken. Sådant hjälper.

• Sladdis

Smulan: Fy fan. Det är inte mänskligt!!!!!!!! gråter också och tackar min lyckliga stjärna för att allt gick bra även denna tredje gång!

• Sladdis

Anjiali: Har aldrig gjort något av deras recept men 600 gr potatis är 12p och 100 gr är 2p. Är receptet för flera personer för 600 gr verkar mycket för en person. Det ska finnas ett forum på VV:s hemsida. Någon där kanske vet.

• Sladdis

När vi är ute har Matteo bara byxor, body, en liten kofta och en mellanfilt och absolut inte varken lock eller mössa för då blir han alldeles svettig. Har provat med mössa och jacka när det var kallt men det blev inte bra. Vi bor i Ystad så det är ju inte så kallt här än som för er i norr.

• Sladdis

Anjiali: lycka till idag! Jag är också på väg till min bror idag. Ska snusa på veckogammal bebis. Det kommer att bjudas på fika så jag har tagit med en låda med risgrynsgröt, sylt och mjölk (11p) så äter jag min lunch där. De vet att jag är med i VV så de tar inte illa upp eller tror att jag är knäpp.

Svar på tråden Juli bebis 2012