Juli bebis 2012
Anjiali: Nu har jag gjort en inställning på min dator. Kan du skicka meddelandet igen?
Anjiali: Nu har jag gjort en inställning på min dator. Kan du skicka meddelandet igen?
AAEV: Jag hittar inte dig som frokenlindstrom!
Smulan: Vilka idioter!!! Tur att du ändå kan skratta lite åt det.
Millifjor: Jag har vägning på måndagar så jag vet inte hur det gått denna veckan men 6,6 kg på sju veckor var resultatet i måndags.
Verkar vara väldigt speciellt för 3-månader. Plötsligt som från en dag till nästa så sover Matteo knappt på dagen mer. Ändå är han trött så kvällarna är väldigt gnälliga. Dessutom har han blivit väldigt sällskaplig. Det är visserligen trevligt och en del av utvecklingen men det var skönt att bara kunna lägga honom i babygymmet en stund så man kunde göra något. Nu är han bara nöjd om han är i centrum och vi pratar med honom annars är det gnäll som gäller.
Anjiali: ibland om jag har ätit mycket en dag så äter jag inte alla p dagen efter. Tänker att kroppen ändå inte vet exakt när ett dygn börjar eller slutar.
Anjiali: Alla trick är tillåtna så länge de fungerar! Hihi
Idag var vi på BVC och fick 3-månaderssprutan. Matteo skrek när vaccinet sprutades in men lugnade sig fort efter. Fy vad hemsk jag kände mig som mamma. Nu väger han 6710 gram och är 62,5 cm lång.
Anjiali: Åh, vad jobbigt. Men det blir bättre. Det hoppet klänger jag mig fast vid. Matteo somnade för natten kl 23 och nu var det dags för mat 2:30. En gång till innan morgonen blir det också. Nån gång ska de väl sova hela natten.
Anjiali: Jag håller med. Det skulle funnits ett medel. Jag går bara promenader men jag lägger in det som långsam (även om jag går fortare) för jag går snabbare utan vagn då jag kan gå riktiga power walks och då lägger jag in det som snabb.