Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Anjiali: Grattis till bra resultat!:) Jag går ner allt från 0,6 kg till 1,2 kg. Första fem veckorna ca 1 kg i veckan. Jag var orolig i början men när jag märkte att Matteo var nöjd och gick upp som han skulle så slappnade jag av. Annars hade jag lagt till lite fler points.

• Sladdis

Jag tänker följa rekommendationen och amma helt i sex månader och därefter introducera smakportioner. Efterhand som fler mål blir riktig mat kommer amningen att minska tills det bara är kvälls- och morgonmys kvar. Det får jag och Matteo försöka komma överens om när det också ska upphöra. Jag har gjort så med de båda andra och det fungerade bra för oss. De har aldrig fått varken ersättning eller välling eftersom de gått direkt från bröst till mat och det tycker jag är smidigt.

• Sladdis

Anjiali: Har alltid velat testa zumba. Ser verkligen kul ut. Annars är jag inte mycket för att träna tyvärr.

• Sladdis

Tekla: Haha, det låter som mig. Provade spinning en gång och det slutade med att jag gick. Och det var ett introduktionspass. Haha.

Anjiali: Oj då, ja då förstår jag varför du vill träna och gå ner i vikt. Med VV och träning kommer du att gå ner på nolltid!:)

• Sladdis

Kan knappt fatta det men mannen upptäckte precis att Matteo fått ut sin första tand. Han är tre månader och tio dagar. De båda andra pojkarna fick sina första tänder när de var sex månader så detta känns tidigt. Undrade just varför han varit så gnällig den senaste tiden.

• Sladdis

Efter att ha haft flera tråkiga veckor där Matteo vaknat varannan till var tredje timme för att äta/snutta på natten så verkar det ha vänt nu. Detta var tredje natten han sovit bra. Han har aldrig somnat tidigt på kvällen och det gör han inte nu heller men inatt sov han 23:30-7:00 och 7:30-9:00. Nu sover han igen men det brukar bli en powernap. Hoppas han håller fast vid detta ett tag innan han kommer i en ny fas så jag hinner vila ut lite.

Svar på tråden Juli bebis 2012