Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Anjiali: Vi har också gått tillbaka ett steg fast Matteo äter var tredje timme ungefär. Han somnade 21, åt 23:30-00:00 och nu igen 03. Gissar att han vaknar igen vid sex. Tror inte man kan göra något. Jag hoppas på tillväxtperiod igen så att det bara är tillfälligt.

• Sladdis

Det var visst värre än så. Matteo har fått för sig att det är morgon nu. Sitter med honom i mörkret men han jollrar på och är hur pigg och glad som helst. Kan inte låta bli att skratta åt eländet. Imorgon fm ska jag ner på stan och träffa en kompis så jag har lite panik över att jag inte får sova. Vill ju inte komma dit som en zombie.

• Sladdis

Anjiali: Ja, jag kom inte alls in på appen utan fick gå in på datorn för att registrera maten.

• Sladdis

Jmst: Grattis till suveränt resultat. Håller dock med Anjiali. Vill inte utesluta något. Dessutom ammar jag fortfarande och på BVC sa de att det inte var bra att utesluta kolhydraterna ur kosten då. Så viktminskningen får hellre ta lite längre tid. 7,2 kg på åtta veckor är ändå helt ok med tanke på att jag inte försakar något.

• Sladdis

När jag gick på VV-möten sa vår konsulent alltid att vi skulle försöka undvika lightprodukter. Tex bättre att unna sig en riktig cola då och då än att dricka en massa light eftersom det inte är bra för kroppen.

Med lchf är jag mest rädd för allt fett man ska trycka i sig. Det kan ju varken vara bra för hjärtat eller kärlen. Det är ju till stor del fett som gör att man får hjärtinfarkter och en massa andra interna problem.

• Sladdis

Matteo fick sprutan i måndags och dagen efter gick febern upp till 38 grader. Han sov mer än vanligt men annars var han ganska mycket som vanligt. Så ingen Alvedon. Fick beskedet att bara ge Alvedon om tempen gick över 38,5 eller om allmäntillståndet blev dåligt.

Svar på tråden Juli bebis 2012