Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

Juli bebis 2012

Men har du inte BIM förrän på söndag finns det ju massor av hopp kvar

• Mysmamma70

Jag är trött, känner att det drar lite i livmodern och ryggen emellanåt.

Har lite humörsvängningar också, det brukar jag aldrig ha

• Mysmamma70
    Tolle83 skrev 2011-11-01 19:44:59 följande:

Frågar här med-...

Nån som vet om ananas i konservburkar kan vara skadligt? 

Nej, vad har du fått det ifrån? Tungan ute
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Glada28 skrev 2011-11-01 20:27:08 följande:
    Min kompis jobbar på BB å sa det att om jag någoion ska ha mer barn, skaffa aldrig i början av Juli. Då är det kaos. ALLA får barn. 

Hehe, där fick hon..   

Jaså, då måste det vara på grund av semestrarna... för annars föds det väl flest barn i mars?
  • Mysmamma70
    SommarDahlia skrev 2011-11-01 20:51:15 följande:
    usch då... inte så smart av oss här då :)

Jag var den enda som fick barn på mitt sjukhus den dagen(natten) sonen föddes i oktober, vilket var väldans skönt eftersom det annars föds många barn där varje dag.
    Föreställer mig att jag ringer till förlossningen i juli å barnmorskan svarar "jag är ledsen, här är fullt, prova igen imorn" :)

Hihi, riktigt så illa är det ju inte, när du ringer om det är fullt så är det ju deras uppgift att hitta en plats på dig på en annan förlossning i närheten
  • Mysmamma70
    jessamy skrev 2011-11-01 20:54:01 följande:
    Jag önskar jag kunde minnas när jag hade mens sist jag så jag visste ungefär hur långt gången jag är. Jag tro.r det var 1 okt. Vi hade oskyddat sex den 9 oktober. Och har för mig att jag sa till min sambo att det var bara 8 dagar sen mensen slutade så borde vara lugnt. ÄL testade som var neg och nu testade jag pos igår och idag. Alltwså är jag gravid. Har en snart 8 månaders baby så detta var inte planerat.

Men tog ett clearblue digital idag som visar 3´+. Alltså minst 5+. Undra4r jag undrar =)

Det kommer säkert att gå jättebra, jag har bara 13 månader mellan mina yngsta
  • Mysmamma70
    jessamy skrev 2011-11-01 21:00:24 följande:
    Ja det kommer säkert gå bra men har en sambo som inte hjälper till på nätterna hur mycket vi en bråakr om det. Har en dotter som har sovit kasst. Sover dock bättre nu :) man får ju lite ångest över hur allt ska fungera men det ordnar sig väl på ett eller annatt sätt.

Fyllde 30 förra veckan och funderar på att göra ett kub test privat denna gång :)

Ja, då får vi hoppas ni får bättre nätter snart!

Storebror här sov riktigt dåligt om nätterna mellan 9-12 månader när det kom massor med tänder, men sen dess har han i stort sett sovit hela nätter kl 19-07.

Lillasyster som nu är 10 mån har äntligen fått in kvällsrutiner också och sover 19.30-06.

Jag är 41     
  • Mysmamma70
    jinxy skrev 2011-11-01 20:57:46 följande:
    Det som är jobbigt då är ju att det är 13 mil till nästa :)

Hihi, då gäller det att du ringer i GOD tid
  • Mysmamma70
    BebisVagga skrev 2011-11-01 21:04:02 följande:
    det var sjuksköterske trejk då jag skulle ha min son... dessutom 15 veckor för tidigt så jag blev skickad till köpenhamn

Fast Köpenhamns förlossning har väl ett gott rykte?
    SommarDahlia skrev 2011-11-01 21:04:17 följande:
    Tur man bor där det iaf finns flera sjukhus inom en timmes köravstånd, värre är det om man bor i norrland och närmsta sjukhuset är fullt.

Ja, men då får man väl hoppas att norrlandssjukhusen har större beredskap  Eller semestra i Skåne när det drar ihop sig

• Mysmamma70
    jessamy skrev 2011-11-01 21:06:43 följande:
    Usch foglossning är inte skoj. Hade jag med sist men inte så jag fick sitta i rullstol.

Någon som fick ont i fötterna efter en tidigare förlossning? Det fick jag. AJ AJ JA säer ja bara när man skulle ställa sig. EN kollega til min hade likadant. Dt försagvnn i juli och nu har det kommit tillbaka.

Ursäkta alla stavfel och så. Sitter på min svärmors puckade laptopö.

Nej, men jag hade väldigt ont i svanskotan i fem-sex mån efter förlossningen, och det har kommit tillbaka nu
Svar på tråden Juli bebis 2012