jessamy skrev 2011-11-01 21:20:20 följande:
Cissi7006; Usch det lät inte skoj. Femte barnet för dig alltså= Hur bor ni? Vi bor i en lägenhet med två sovrum. Våra barn delar rum just nuö Var tänkt att vi skulle bo kvar några år. Förmodligen sätter vi upp en vägg och gör om deras rum tioll två så får småttingarna dela rum. Vi lär försöka bo kvvar några år iaf så vi kan spara lite mera pengar. Så jävla dyrt med hus när man inte har massa opengar sparade.
Ah säg inte så om förlossningen och juli. Är förlossningsrädd och gick på klara verksamheten inför förlossningen i mars. Hoppas jag får komma dit igen Hoppas även jag får göra ett tuol den här gången med. Första barnet i 39+2 vägde 4300g ochandra barnet i 40+3 vägde 4720gram.
Vi bor i hus och jag får lov att säga att vi har välutnyttjade 144 kvadratmeter på 6 personer

Lillan sover fortfarande inne hos oss, men hon ska få dela rum med storebror sen när hon slutat vakna för att få nappen istoppad.
Tonåringarna har ju såklart egna rum, men de små behöver ju inte egna rum förrän de har flyttat hemifrån, så det kommer ju att lösa sig då. Annars kan vi ju bygga till huset eller sätta upp en friggebod.
Ja, försök spara! Att bo i hus är dyrare än man tror, särskilt med elpriserna...
Du bör väl få göra ett TUL, förlossningsläkaren jag pratade med sist sa att barn som förväntas väga mer än 4,5 kg håller man extra koll på.