Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

@jbson, vi avstår KUB då det bara är en sannolikhetsberäkning o om vi ligger på 1/200 eller mer får vi inte göra FVP även om vi skulle vilja (bestämmelser i vårt landsting). Å bara min ålder kommer att dra ner siffrorna så vi vill veta i stället för att chansa o kanske hamna på siffror som inte gör oss lugna.

• Jamtlandstaus

@irre85, har du varit i kontakt med MVC? Kanske kan vara bra å kolla ditt järnvärde, det kan oxå göra en trött.
    Magen, är det uppe eller nere i magen? Är det uppe kanske du har magkatarr är det nere kanske du har stopp eller är trög o behöver mer fibrer.
    Trötthet är ju annars ett vanligt gravsymtom o borde lätta för dig snart. För mig lättade tröttheten i v13, om det sedan beror på att jag hade julledigt o fick vila upp mig ordentligt eller om det helt enkelt var dags att bli piggare, vet jag inte.
    Hoppas du får känna dig piggare snart!

• Jamtlandstaus
    Bees knees skrev 2012-01-04 09:51:44 följande:
    Hoppar av tråden. Kom nyss hem från ul och det visade sig att fostret dött i v 8.
    Styrkekramar till er!Hjärta Förstår att detta är tufft, var med om det i augusti.
  • Jamtlandstaus

Idag går jag in i v15 o det verkar som magen hade en tillväxtdag igår. Det spände o stod i, inga byxor kändes bekväma.
    I morse fick jag en ren chock när magen blivit som en hård liten kula, kan det gå så fort... Men så gick jag på toa o storleken blev lite rimligare, haha. Men nog har den tagit fart allt. Hur ska det gå att dölja i några veckor till...?

@Miss Murrig, du skriver kanel, är det något olämpligt för oss gravida?

• Jamtlandstaus

Jag tänkte berätta efter resultatet av FVP har kommit, om det är ett positivt resultat. Så om 2-3 veckor blir det isf, då är jag väl i v17-18. Det får bli bylsiga tröjor fram till dess.
    Känns som evigheter till dess!

• Jamtlandstaus

Förstår inte varför det skall vara något konstigt eller fel i att vilja veta vilket kön den blivande familjemedlemmen har! Man kanske bara vill veta bara för att det går att få reda på
    Vi kommer nog vilja veta könet om man får.

• Jamtlandstaus

Vad skönt för er Sladdis!

Verkar som många redan fått er tid till RUL, är det bara jag som inte fått det?
    Är i v15 o har min stora milstolpe nästa vecka med FVP. Eller egentligen veckan efter det när svaret ska komma *nervös*!!!

• Jamtlandstaus

Nu är FVP gjort så nu är det bara att hålla tummarna för att det kommer tillbaka ett positivt besked o att man inte är en av de där få som får missfall!!
    Provet i sig gick fort o smärtfritt. Det kändes i hela livmodern när nålen gick in men det var väl sammandragning som kändes.
    De började med en UL-koll för att mäta pyret så att det var tillräckligt gammalt. Sedan sprittvättade dr magen o lade på gröna dukar. Sedan använde hon UL för att sticka rätt o undersköterskan drog upp 8ml i ett provrör. Ett plåster på sticket å sen var det klart.
    Hon rekommenderade att jag skulle ta det lungt i dag o alltså undvika hopp o tunga lyft men sen inga restriktioner.
    Om man får missfall pga provet så brukar det ske inom en vecka sen ska risken pga provet vara över.
    Så nu är det värsta kvar...vänta. Om en vecka vet vi...

• Jamtlandstaus

Tack för alla tummar, fortsätt håll dom hårt! Solig

Woogie skrev 2012-01-19 09:02:50 följande:
    På lördag ska vi ha kalas för mig och jag tänkte göra kycklingfilé i créme fraiche och gräddsås i ugn. Supergott! Någon som vet ungerfär hur mycket kycklingfilé i kg det behövs till 9 vuxna och 5 barn mellan 1,5 och 10 år? C säger att han vill att det ska finnas två filéer per vuxen samt en till barnen, men det blir ju galet mycket! Då är vi uppe i ca. 4 kg! Vad tror ni? Portionsangivelser i recept fungerar inte så bra tycker jag och jag har aldrig gjort det till så många innan.
    2 fileér/per person Förvånad vem orkar så mycket??
    Jag skulle räkna på 1st/person för alla över, låt säga 7år och sedan en ½ för de yngre. Ni ska väl ha något annat till oxå som ris eller potatis, sallad? Bröd kan man oxå ha som förstärkning.
Svar på tråden Juli bebis 2012