Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

Jamtlandstaus skrev 2012-09-06 21:41:59 följande:
    Toppen, tack!!  Då ska jag testa det
    Fick det ändå inte att fungera men nu har jag skickat en fråga till Libero i stället...
  • Jamtlandstaus

Vad är en ringsjal?
    Idag har stackarn haft den värsta magontet nånsin, stackars liten! Så hemskt när man inte kan ta bort det!!
    Nu pruppar hon dock hör jag, tänk vad glad man kan bli av att höra pruppljud!

Vi har tagit bort skorv för den var gulaktig o luktade illa. Köpte salva på Apoteket som innehöll acetylsalisylsyra på de områdena som det fanns skorv. Nu har det kommit mer men den luktar inte illa så jag skrapar bara bort det lite lätt med nageln.

• Jamtlandstaus

På vår Mammamottagning så säger dom att forskning visat att det är lika fet mjölk i början, 50% fett :-O
    Hoppas ni alla (inkl mig) får en natt med få uppvaknanden! : )
    Kniiip! ;)

• Jamtlandstaus

@down under; Vilka långresor du gjort med barn, jag är imponerad... å lite avis
    Min bror har fått jobb i Florida så jag hoppas vi snart åker å hälsar på honom o hans fru!

• Jamtlandstaus
    anjiali skrev 2012-09-14 12:30:04 följande:
    Fredagvägningen gick bra idag. Sedan måndags har jag gått 25 km och simmat 20 min i måndags. Skippat socker tisdag-fredag och ätit regelbundet men vanlig mat. Minus 1,5 kg på en vecka. Äntligen efter att stått still i en månad på vågen.
    Bra jobbat, går inte att säga annat!! Solig
    Med sonen kommer jag ihåg att jag inte gick upp så länge jag ammade men lyckades aldrig gå ner. Det tog ca ett halvår (med många promenader...men även mycket fika...) innan jag kunde ha mina vanliga byxor.
    Denna gång är det annorlunda, gick upp väldigt lite som gravid och stod på minus direkt efter förlossningen och kunde ha vanliga kläderna direkt efter förlossningen.
    Så det verkar väldigt olika mellan olika graviditeter.

Har avundsjukt läst om så många av er som skriver att era bebisar plötsligt sovit länge...så i natt så sov lillgumman 6-7 timmar i ett sträck o även jag fick sova, UNDERBART! Speciellt välkommet då jag plötsligt blivit dunderförkyld, 6h sömn Halleluja! Skrattande Dessutom första natten på 6 veckor (!) utan diareér. Hoppas det håller i sig! Har remiss till lasarettet för en coloskopi, INGET jag ser fram emot! Har fått genomlida en rektoskopi redan på hälsocentralen...Rynkar på näsan Fy vilket förnedrande kroppsområde att vara sjuk i!!Skrikandes 
  • Jamtlandstaus

Kom på ett tips för er som önskar mer tillrinning i brösten; vanlig hederlig lättöl. Funkar fint för mig i alla fall. Tycker iskall lättöl är så läskande!

• Jamtlandstaus

SaJo81; vad jobbar du med? :-O
    Jag tog med mig lillan till jobbet förra veckan å nu är vi båda tokförkylda Kanske inte den bästa tiden att vistas bland en massa folk.
    Inte roligt när små barn är sjuka! Tack o lov för Näs-Frida!

Konstigt det där att sova på dagtid behöver ske i famnen eller på promenad i vagnen, likadant här!

Vi kan inte bestämma oss för hur vi vill ha det med dop eller inte. Vi är inte troende o jag är inte med i svenska kyrkan. Vi har sambons släkt på 25mils avstånd o min på 50mil. Lång väg för alla att åka så vi funderar på om vi ska ha ceremonin (vilken det nu blir) i sambons hemort fast samtidigt är vi så trötta på att det alltid är vi som måste åka någonstans. Det tillkommer ju dessutom en massa kostnader...

• Jamtlandstaus

Skönt att du inte behöver oroa dig, fru Sandra!!

Jag har oxå fått lugnande besked. Jag lider av glutenintolerans. Inget värre! Slipper därmed genomgå colonskopi Tänk vad graviditeter kan sätta igång saker i kroppen! Får nu lära mig själv äta glutenfritt.

• Jamtlandstaus

AKT83; känner igen det precis med läckande blöjor. Vi kör på Libero 2 just nu. Har köpt hem ett paket ICAs blöjor, värt att prova i alla fall. Vår tjej blir oxå röd av Pampers.

Ellabella; har ni någon Näs-Frida (motsv)? Vi använder det o det hjälper riktigt bra att få ut det sega snoret så det blir lättare för dottern att andas o äta. Det kan ju lätt bildas mer bakterier i själva snoret.

Anjiali; trist att kilona kom tillbaka! Men tror du inte det är vätska i kroppen eftersom det gick o kom tillbaka så fort? När jag är trött så samlar min kropp på sig extra vätska. Annars vi jag slå ett slag för att dra ner på kolhydrater men vet att det inte passar alla.

• Jamtlandstaus

Håller med dig Millifjor vet inte heller hur, när o var man ska få lust till sex Så än så länge verkar bebis vara den bästa preventivmetoden för oss
    Sen får vi se. Funderar på att prova ut ett pessar. Hade det för många år sedan o tyckte det var smidigt, satte in det när jag kom hem från jobbet så fick det sitta till morgonen så behövdes inga avbrott om andan plötsligt föll på. Nackdelen är att man måste beställa det på nätet nuförtiden men det kan väl inte vara så krångligt, handlar ju mycket så nu...
    Vid BVCkontroll igår vid 2,5 mån så är hon nu 60,5cm o väger prick 5000g. Längdkurva o huvudmått följer kurva men vikten börjar plana ut något så vi ska försöka amma lite oftare.
    Träffade två ur föräldragruppen oxå o inte ser man att vår tjej är en hel månad äldre än deras, vad olika dom är de små liven.

• Jamtlandstaus

Hemma i Östersund har det varit ganska trist o kallt så där har jag haft fleeceoverall på o barnvagnslocket samt mössa på. Det var dock alldeles för varmt när vi kom ner till Uppsala då fick det bli utan ytterkläder med filt o lock i stället o en tunn bomullsmössa.

Vi har nu fastnat för ICAs blöjor (ej Basic), de har jättegod uppsugningsförmåga o ingen bajsblöja har läckt
    Tänkte vi skulle prova Willy's egna oxå, har hört gott om dom speciellt av föräldrar med flickor...

• Jamtlandstaus

Pust, vilken intensiv vecka! Vi hämtade hem kullsyrran till vår 1 1/2åriga tik i söndags då hennes husse o matte inte kunde behålla henne. Det skulle ju bara bli lättare med två hundar har vi fått höra. Tyvärr var syrran i löp så denna vecka har dom inte gjort annat än att jucka konstant, jag blir tokig! Dessutom bröt sambon upp golvet i hallen då det luktade så mycket mögel o vi har då haft plast för alla dörrar som vetter dit.
    Dotra har haft en sömnlös vecka o det känns som hon vuxit fast på mig... Dessutom har tonåringen varit sjuk i hög feber o hosta. Huset är ett kaos!
    Nu har vi tagit beslutet att ingen renovering med utbyggnader skall ske innan våren utan vi får koncentrera oss på att göra det bästa med det vi har
    Mamma kommer hit nästa vecka o då får hon gulla med barbarnet så jag kan städa o organisera

• Jamtlandstaus

Apropå bärsele så har vi köpt en Ergo. Tycker dock att den är lite knepig att använda med babyinlägget då dottern blivit så lång samtidigt som hon fortfarande är ostadig i nacken. Hoppas det blir bättre när hon blir stadigare o vi kan använda den utan inlägget. Den är tusen gånger bättre än vår Babybjörn i alla fall!!

• Jamtlandstaus

SaJo; hennes huvud kommer så mycket ovanför inlägget att jag behöver stödja det. Kanske sätter jag henne fel...för jag håller med om att det är lite knixigt att få dit henne då hon vrider sig som en ål då. Tycker även att det är svårt att klä henne lagom varmt då inlägget är så tjockt o varmt.
    Vår tjej gråter oxå hejdlöst när vi lägger henne på mage, hon tycker att det är så otrevligt att hon mycket tidigt lärde sig vända till rygg.
    Styrkan i nacken kommer väl så småningom.

• Jamtlandstaus

@EllaBella; vet att oro är svår att styra men försök att inte oroa dig för dig själv för mycket utan prata med någon om det. Tar man ut trollen i ljuset så brukar de ju spricka...
    @AKT83; var inte för hård mot dig själv! Sömnbristen tar inte direkt fram det bästa inom oss! Men det kommer bli bättre!

Vi var på BVC idag o nu hade hon tagit ett rejält tillväxtskutt Hon är nu 14veckor o väger 5490g o är 63cm med huvudomfång på 41cm. På två veckor har hon alltså ökat 2,5cm o nästan 0,5kg!
    Hon fick vaccinationssprutorna o blev ledsen men det gick över fort. Däremot är hon nu några timmar senare väldigt ledsen o jag låter henne ligga vid bröstet hela tiden för tröst, lilla gumman.
    Angående rutiner så säger jag som du Milifjor, att vi inte har några De enda man kan räkna är väl att hon brukar sova 3h mellan nattamningarna.

• Jamtlandstaus

Trolla du är inte ensam Vi har inte ens bestämt om vi ska ha dop eller namngivningsceremoni...

Vi har annars haft ganska krävande vecka här. Dels feber o en hel del skrik o gråt efter vaccinationen o dels ett försök att sätta ut Minifomet med panikskrik som resultat.
    Har haft mamma på besök, hon skulle få Hill med barnbarnet o jag kunna röja o organisera här hemma... Men dottern har blivit så mammig att det blev ombytta roller :-/ Men nu börjar det se ok ut här hemma
    Är det fler av era bebisar som bajsar grönt efter vaccinationen?

Svar på tråden Juli bebis 2012