Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

Mina sammandragningar hjälper mig hålla koll på mitt tempo. Jag har väldigt lätt för att bara köra på o gå på viljan men mycket sammandragningar är obehagligt o de kommer mer när jag är för trött eller för aktiv.
    Igår lade sig lilltösen till rätta på något annat vis i magen å nu kan jag helt plötsligt böja mig, sitta rakt o lättare få på mig skorna, vilken lättnad! Har tillochmed sovit bra i natt. Magen är mycket mindre o mjukare
    Jag planerar att jobba Maj ut å sen ta semester hela juni, så det är ju ett tag kvar. Har en av de mest intensiva perioderna på jobbet nu i April o Maj o den här gången kommer jag ha med mig min vikarie i arbetet för att lära upp henne oxå. Kanske lite semester i Maj så vi kan bryta upp golvet i hallen o börja utgrävning o renovering av grund, om det hinns...

• Jamtlandstaus
    SaJo81 skrev 2012-04-11 22:04:14 följande:
    Idag har vi i alla fall gjort ett storklipp! hittade barnvagn och babyskydd på blocket=) en Brio Sing med liggdel/sittdel/åkpåse (orginal) + Brio Primo med isofix allt från 2010 för 3papp=) det var ändå det vi hade tänkt köpa fast nytt men nu fick vi det för halva priset=)
    Så nu ska vi bara köpa växasängar till grabbarna så har lill*n en spjälsäng med och allt e klart=) 
    Det var verkligen ett klipp, grattis!
  • Jamtlandstaus

Vilken chock det måste ha varit Minnamarie! Vad hände, hur gick det till? Berätta gärna om du orkar o vill.
    Har tänkt tanken själv, tänk om bebisen skulle komma nu... vi är ju så oförberedda ännu känns det som.
    Lycka till å hoppas ni blir väl omhändertagna o får kompetent vård!

• Jamtlandstaus

Tiden flyger verkligen fram nu, har nått 30+5. Har bråda dagar på jobbet samtidigt som jag ska lära upp min vikarie som ännu efter två veckor inte fått någon dator (främsta/enda arbetsredskapet) o jobba 75% bara...
    Är jättetrött men har ett hyfsat blodvärde på 111, går ner i vikt, är lite dålig på att äta vilket är väldigt olikt mig Men bebis verkar må bra o knuffar omkring.
    Vi har endast inhandlad barnvagn o babyskydd... ja o en bil som ska rymma både barn o hund o klara terräng året runt.
    På fredag har jag tid hos Frejabarnmorskorna (motsv Aurora) för att prata förlossning. Hade ingen vidare positiv upplevelse förra gången o vill förbereda mig bättre denna gång.
    Är det någon som är nötallergiker o ändå tål mandelolja på så känsliga ställen som nere i snippan?
    Verkar ju som en bra förberedelse annars att smörja för att kanske slippa att spricka!
    Fogarna börjar ömma i bäckenet speciellt när jag tagit i lite för mycket, men det är svårt att veta vart jag ska lägga ribban då kroppen är klenare än jag är van nu, så det är först efteråt som jag vet om det var för mycket eller inte.
    Dom här gratisboxarna som ni hämtar ut, är det bara att fråga på stället eller ska man ha med någon kupong?

• Jamtlandstaus

De flesta flygbolag i Sverige kan du flyga med gravid fram till 4veckor innan BF, med läkarintyg ända ner till 2 veckor innan BF.
    Så det går men det blir ju givetvis lite trångt...:-/

• Jamtlandstaus

31+5 o börjar bli nervös när jag tänker på förlossningen! Har börjat ta tid på mina sammandragningar o de 40-60 sek känns låååånga, tänk sen när det adderas smärta till dom :-S
    Oroar mig lite även för om förlossningen skulle sätta igång tidigare än beräknat, tänk om min sambos arbetssituation inte hunnit ändrats ännu (han jobbar 50mil bort på veckorna) o han inte är hemma :-/
    Vet att oro inte hjälper men svårt att låta bli...
    Var hos BM idag, SF 30, blodtryck 110/75 o lillan låg nog å sov med en lugn stadig puls på 135 , total viktuppgång +3kg (har gått ner i vikt senaste veckorna). Inget blodvärde togs denna gång.
    Jag känner mig väääldigt trött men mår nog på det hela bra annars.
    Jag jobbar maj månad ut o har sedan semester, längtar efter det! Har det väldigt körigt på jobbet samtidigt som jag lär upp min vikarie o endast jobbar 75%
    Men inom sinom tid väntar en annan tillvaro

• Jamtlandstaus

Idag har lill-tjejan varit helt vild i magen o håller fortfarande hov. Är sååå trött men har svårt att somna med en mage som spretar än hit o än dit :-/
    Hoppas bara hon fortsätter tycka att huvudet nedåt är bekvämast!

• Jamtlandstaus

Ellabella, jag har inte heller ens tänkt tanken att packa BB-väska än
    Vi har visserligen bara max 10min in till BB så jag kan nog åka utan väska oxå så kan mannen åka hem o packa i ordning en när tillfälle ges o behov uppstår...

Jättesnygg tapet Fru Sandra!!

Jag har läst att många får en period av pigghet mot slutet, hoppas så att jag skall vara en av dessa! Är sååå trött å orkar inte mycket när jag kommer hem från jobbet o ändå jobbar jag bara 75%.
    Tur att min mamma är här just nu o tar markservicen så jag åtminstone får i mig mat.
    Jobbar maj månad ut o har sedan semester o även om det känns stressigt att inte hinna få klart det jag skulle vilja hinna så känns det såååå skönt att jag bara jobbar maj ut.
    Gör en sista tjänsteresa nästa vecka o jag väljer att flyga vilket går fortast.

• Jamtlandstaus

Vicki 123, högst upp i trådstarten hittar du länken till bildtråden. Om du vill favorita den måste du antingen göra ett inlägg där, surfa in via din webbläsare (typ Safari) o lägga till som favorit eller gå in o lägga till den som favorit på en dator. Appen är begränsad tyvärr.

Svar på tråden Juli bebis 2012