Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

EllaBella02 skrev 2012-06-06 11:18:17 följande:
    Hur har det gått Jämtland?! I ljumskarna har jag som ondast och har haft ett tag faktiskt. Men det är bara för oss att hänga i! Inte många veckor kvar nu och snart börjar nog det födas lite bebisar i den här tråden : )
    Det är lugnt, inga nya slemmiga delar som lossnat Flört. Haft molvärk hela natten men de har inte varit i samband med sammandragningar så jag misstänker att det är förvärkar bara, helt borta nu.
    Tänker ha semester några veckor till! Skrattande Behöver den här tiden för att ordna det som behövs! Har ingen spjälsäng, inte packat BB-väska, har inte tillräckligt med baskläder, har inte städat, inte monterat garderoben som behövs för att packa upp 4st flyttkartonger som står i sovrummet mm mm mm Solig
  • Jamtlandstaus

När jag besökte Frejabarnmorskan för att skriva instruktioner inför förlossningen frågade jag just om Cytotec. Hon svarade att i Östersund så används läkemedlet endast efter förlossningen för att livmoderns skall dra ihop sig om det blöder mycket, aldrig som värkförstärkare, det känns ju tryggt!
    Har tidigare fått Cytotec för att driva ut ett MA :-S så det kändes inte som ett lämpligt läkemedel för en gravid som vill behålla sitt barn...

Idag var det annars min tur att ta ut mig genom shopping, dock inte på Gekås Men för en jämte så blir Ikea o andra affärer ung detsamma då utbudet hemma i Ösd är så begränsat...
    Men nu har vi handlat spjälsängen med tillbehör o skötbädd +en massa annat småplock... Köpte en bröstpump oxå o det första klädplagget, en liten rosa pyjamas

• Jamtlandstaus

Läckert Fru Sandra med gipsavbildningen! Lindade ni gipslindor runt hela kroppen ovanpå plastfolie o klippte sedan upp i sidan för att få av den? Köper man sånt i hobbyaffärer?
    Vad ska ni göra med det?

Vår tur till Ikea blev ända till Uppsala då vi behövde ordna med sambons grejer nu när han kommer hem för gott
    Sitter hellre på långtur i bil nära honom än vara ensam hemma när det är så nära BF!

I Ösd bor vi mitt på Frösön

• Jamtlandstaus

Huga vad dryga nätterna börjar bli. Får så ont i höfterna o molvärk i magen så jag har svårt att sova
    Ska till BM i eftermiddag, ska se om jag kan få ut en TENS-apparat, kanske kan det hjälpa.
    Önskar jag vore bättre på att sova på dagarna oxå. Men jag har så otroligt svårt för det. Om jag någongång gör det så ringer alltid telefonen eller så knackar det på dörren... det är som om det inte är tillåtet för mig att sova mitt på dagen.

• Jamtlandstaus

Önskar dig superkrafter Downs under! Tuff tid för dig o dina nära!!

Bragdoll, ingen idé att vara "duktig" du får sota med smärta o trötthet... men vet hur det är med allt som man vill hinna o orka med o hur frustrerande det är att inte kunna driva kroppen på ren vilja!

BM besök för mig idag 36+3:
    SFmått: 33
    BT: 110/70
    Vikt: +6kg
    Bebis med huvudet ner fortfarande men fortfarande rörlig

• Jamtlandstaus

Lider med er som har män som beter sig som bufflar! Jag hade likadant med pappan till min 15-åring!
    Min sambo idag är helt olik! Han drar ett stort lass här hemma just nu o är väldigt omtänksam, vilket jag är oerhört tacksam för. Vissa områden är fortfarande "mina", som matlagning, men kommer nog ändras nu när han äntligen flyttat hem på heltid
    Jag är nu i 37+1 o känner mig otymplig o trött (får dock höra hela tiden vad liten jag är...) men trots värk o dålig sömn så önskar jag lillan kvar i magen tiden ut! Jag börjar oxå känna oro på allvar inför förlossningen o drömmer varje natt att det är på gång...
    Men tycker att det borde ploppa ut lite bebisar snart i den här tråden, trodde det var ganska vanligt med lite för tidiga ankomster

• Jamtlandstaus
    anjiali skrev 2012-06-17 14:10:59 följande:
    35 år ( äldst här ???).

Långt ifrån äldst!! Flört

Jag:
    Ålder: 41år 
    Tillsammans med pappan till barnet? Japp Hjärta
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Jobbar med personalutbildningar
    Bor: Hus i Östersund
    Barn sedan tidigare: 15-årig son
    Intressen: vårt renoveringsobjekt till hus och biodling

• Jamtlandstaus

Här blir heller inga hallonblad, med min förra störtförlossning så önskar jag inte snabba på något!
    Skulle inte säga nej till lite sex men vet faktiskt inte om jag vågar då det just kan bli den färdknäpp som jag inte önskar ännu
    Men jag tycker inte min mage har sjunkit ner något direkt o inget mer som liknar slempropp har kommit så kanske är det riskfritt... :-P
    Nåja, idag ska jag packa den där väskan i alla fall, kan vara bra att ha det klart...
    Spjälsängen är målad så nu är den oxå redo att bäddas, ska bara röja plats för den i vårt renoveringskaos

• Jamtlandstaus

När de gäller färdknäpp och andra saker för att få igång förlossningen så fungerar det endast om kroppen redan börjat ställa in sig och att det är dags Om den inte är redo så kan vi försöka med hur mycket som helst utan att det fungerar [/quote] Visst måste kroppen vara redo men det är inte så lätt att veta om den är det... Färdknäppar är väl en av de få "knep" som även sjukvården säger kan sätta igång förlossning, å då pga prostaglandinet som sperma innehåller som kan starta igång förlossning...

• Jamtlandstaus

En liten, spännande nu är det snart dags för er att träffa er nya familjemedlem
    Bra att dom håller koll på er för hon verkar onekligen vara på gång
    Lycka till!!
    Vi väntar med spänning på fortsättning!

Svar på tråden Juli bebis 2012