Juli bebis 2012
Har shoppat lite kläder för gravida o amningstiden. Kan tipsa om att de har rea på http://www.villamagnolia.se/
Ser ut att vara bra kvalité på kläderna, hoppas att de är det!
Har shoppat lite kläder för gravida o amningstiden. Kan tipsa om att de har rea på http://www.villamagnolia.se/
Ser ut att vara bra kvalité på kläderna, hoppas att de är det!
Igår var jag hos BM. Jag tycker jag är jättestor men låg fint på kurvan, SF 24. Järnvärdet ligger kvar på något låg nivå trots järntabletter så nu får blodpudding stå oftare på menyn.
Har inte lyckats bli av med influensan riktigt så efter halva dagen är jag helt slut. Astman har förvärrats o jag får väldigt mycket sammandragningar o så har jag börjat samla på mig en hel del vätska. När jag kommer hem från jobbet så orkar jag bara gå o lägga mig. Så BM skickade mig till dr som sjukskrev mig 50% i två veckor. Hoppas allt blir lite lättare när infektionen fått läka ut!
Här är en till med mycket sammandragningar. Det räcker med att jag reser mig upp eller går en kort sträcka.
Jag drog på mig influensa för två veckor sedan som inte riktigt velat lämna kroppen så jag tror att det tröttar ut mig o gör att sammandragningarna kommer. Är sjukskriven 50% månaden ut så får vi sen hur jag mår. Oroar mig lite för att Försäkringskassan ska vägra ersättning "då gravid inte är en sjukdom"...
Tycker att det är jättemärkligt att man ska behöva be om sen avnavling o perinealgrepp då det är bättre för barn o mor!!
Läste någonstans att det finns forskningsresultat som visar att sen avnavling är bäst för barnet men att direktiv saknas till sjukvården att göra det.. Är det verkligen så att all förändring av vård o rutiner måste upp o beslutas i någon styrgrupp (motsv) innan det blir rutin även fast det finns forskningsresultat??
Å sfinkterruptur borde väl alltid förebyggas!! :-O
Jag hade problem med sendrag fler gånger per natt förut o var tvungen att ställa mig upp o tynga på det benet. Men nu har jag käkat magnesium i några veckor o nu kanske det händer någon enstaka gång. Om det är en tillfällighet eller magnesiumet som hjälper är väl svårt att veta men det kan vara värt att prova! Dom är ganska goda, smakar som druvsocker Om man äter ngn multitablett med magnesium så kan man behöva titta hur mycket den innehåller när man beräknar hur många magnesiumtabletter man ska ta.
@ En liten: ja det där måste ju ni två komma överens om men om jag hade dina förutsättningar som du berättar om o dina tidigare erfarenheter o hamnade i samma sits så hade jag aldrig uppmuntrat det, jag hade protesterat...
Lycka till!
Usch ja Nilepile, sånt känns inge kul att råka ut för när man är gravid! For oxå nerför trappen för två veckor sedan men bara 2-3 steg. Man hinner tänka mycket på dom hundradelarna!
Nu är jag nere på tvåsiffriga dagar Men det är ju ändå tre månader kvar... Tycker både det är för långt o för kort kvar.
Finns så mycket jag vill hinna fixa med huset innan hon kommer o samtidigt är jag så nyfiken vem som finns där inne samt att nätternas sömn inte är den bästa redan nu.
Psd