Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Idag kom svaret på FVP! Vi väntar en frisk flicka Hjärta  
    Känns som en stoooor tung sten lämnat mina axlar! Skrattande 
    Nu ska jag tillåta mig att vara gravid!
    Berättar för sonen i kväll och i helgen får övriga familjen oxå veta.

• Jamtlandstaus

Fru Sandra; du har en så himla fin prickig klänning/tunika på ditt kort på bloggen! Är det något som du sytt själv eller går den att köpa någonstans??

Mig har ingen börjat ta på magen då ingen vet att jag är gravid ännu men försöker minnas tillbaka till när jag var det med sonen, men kan inte minnas att jag upplevde något obehagligt kring det å magen. Vi får se hur jag känner det nu när/om det händer. Men jag vet med mig att jag gjort det själv på kompisar o sedan bannat mig själv då jag kommit på att det inte uppskattas av vissa. Förhoppningsvis har de känt att vi står varandra tillräckligt nära så jag kunnat gjort så, för ingen har bett mig låta bli.
    Tror att många gör så av tanklöshet då en gravidmage är så uppenbart fyllt av något annat än bara mage...
    Att bli kallad tjockis är nog oxå för att det tjocka så uppenbart består av annat än för mycket mat o för lite motion.
    Tror att lika viktigt som det är att tänka sig för vad man gör o säger med en gravid så behöver man oxå säga ifrån om beröringen/orden gör en obekväm för alla förstår inte eller tycker likadant.

• Jamtlandstaus

Här har magen börjat ta fart, kanske slappnade jag av i magmusklerna när FVPprovet kom tillbaka positivt o jag tillät mig vara gravid.
    Jag känner av fosterrörelser varje dag nu men det är bara svaga små buffar, inget som känns på utsidan.
    Har dock ganska mycket sammandragningar, det kan inte jag minnas kom så här tidigt förra gången men jag hoppas att det är normalt och bara träning av livmodern

Tittade på barnvagnar i helgen, kändes urskumt det var ju 15år sedan det var aktuellt.
    Vi behöver inhandla det mesta, kanske kan vi låna något av sambons syster som har ganska små barn.
    Av barnvagnarna vi tittade på så gillade jag Teutonia Mistral bäst därefter Brio Happy. Sambon tyckte nog att Emmaljunga var ganska bra, jag tyckte den var lite tung.
    För 15år sedan var Emmaljunga dom som hade de lättaste vagnarna o Teutonia var bara ett okänt  konstigt märke...

• Jamtlandstaus
    owner skrev 2012-01-30 11:03:41 följande:
    Nu har jag berättat för min mamma...vi hade sparat länge... det blev ganska pinsamt! Hon sa inte så mkt alls! Hon blev glad det såg jag men det var som att hon inte visste vad hon skulle säga. Det vet man ju inte själv heller :)

Sen ska jag berätta för min pappa och det känns INTE kul. Han tycker jag borde ha ett bra jobb och bättre ordnat. (Även fast vi bor i hus och sambon han fast jobb osv) Men han är ganska gammaldags (och gammal själv oxå)
    Svärföräldrarna kommer det nog att gå mkt smidigare med.
    Hur är det för er? Har alla berättat för släkt och vänner?   
    Vad tråkigt att du fick sådant mottagande på nyheten. Men de de blev kanske så överraskade. Du ska se att de blir gladare längre fram.

Vi berättade nu i helgen. Trodde faktiskt att jag skulle få mer negativt mottagande av son och min far men de lyste upp som små solar o var jätteglada Min mamma förstod jag skulle bli glad o det blev hon!
    Idag har jag berättat på jobbet, där gick ett överraskat sus genom hela enheten, fick många gratulationer.
    Ingen nämnde min ålder...förutom jag själv 
  • Jamtlandstaus
    vermilion skrev 2012-02-01 11:04:05 följande:
    En annan har högt blodtryck istället, 150/100 sist. Obestämd Måste få bukt på det...

Har gjort FVP nu, nu ska man gå och vänta på svar. Jobbigt! Dom sa att svaret kunde komma redan på fredag eller måndag. Men vad hemskt om det visar kromosomfel, usch vill knappt tänka på det.
    Åh, dessa dagar av väntan är det värsta!! Jag håller tummarna för att beskedet är positivt!
    För mig kom beskedet tidigare än jag vågat hoppas på.
    I vissa landsting kan man även ringa och fråga då postgången kan vara lååååångsam.
  • Jamtlandstaus
    vermilion skrev 2012-02-01 23:43:31 följande:
    Jag gjorde FVP i måndags och det skulle ta max en vecka, mycket kortare tid än jag trodde. Gjorde du fullständig eller enkel? Vet inte vad det kallades men nåt liknande.
    Jag gjorde den enkla, den fullständiga tar ca tre veckor. Vi hade ju ingen särskild kromosomavvikelse som vi ville kolla utan nöjde oss med de vanligaste.
    Jag har hört vissa som gör båda, de tar alltså lite mer vätska så det ska räcka till både och.
  • Jamtlandstaus
    En liten skrev 2012-02-02 13:34:43 följande:
    Jag har "vetat" båda gångerna att det var en tjej innan doktorn sagt något. Men jag tror att det är 50/50. Vi har tre pojk namn som hänger med från förra gången men inget flicknamn  till den här gången, men vi ska nog komma på något.
    Här måste man skriva på ett papper med barnets officiella namn direkt efter förlossningen, så det gäller att bestämma sig innan...

Jag kände av liten som bökade runt för första gången imorse. Jag har nog gjort det innan också men nu var jag säker.
    Får jag vara nyfiken å fråga vilket land du bor i nu?
  • Jamtlandstaus
    Trolla75 skrev 2012-02-02 18:20:29 följande:
    Jag har mailat supporten, sån här röra kan vi ju inte ha i tråden!
    Det går ju inte att urskilja vad som är svar på ett citerat inlägg... Obestämd
    Bra Trolla! Det är ju verkligen rörigt Glad
    Kanske hade att göra med att de nu lyft in signaturen o tid i inlägget igen man citerar på...
  • Jamtlandstaus
    Jamtlandstaus skrev 2012-02-02 18:56:11 följande:
    Bra Trolla! Det är ju verkligen rörigt Glad
    Kanske hade att göra med att de nu lyft in signaturen o tid i inlägget igen man citerar på...
    Eller dom verkar i alla fall försöka med det... Skrattande
Svar på tråden Juli bebis 2012