Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Sladdis

Åh nej! Hoppas han blir frisk snart!

• FruSandra

Vi fick imrovisera lite.. Canvastavlan har inte kommit, så ja eller ja menar Vilgot, fick köpa en chokladask o så skrev vi en lapp att den riktiga presenten kommer i veckan..
    Jätte tråkigt att den inte kom i tid.. De är ju trots allt första farsdag..
    Nu ska vi göra oss klara för att åka till mina svärföräldrar o käka tårta..
    Sen hem o mysa. Vilgot ska få pröva gröt idag för första gången :)

• FruSandra

Nu har vi prövat gröt :) ni som har mej på insta har kanske sett :)
    Men oj vilken hit!! Han hade kunnat äta mycket mer än de 2 teskedarna han fick :D

• FruSandra

Jag behöver hjälp! Vilgot blir 19 veckor på onsdag, och de senaste 2-3 veckorna har han vaknat 7-8 gånger på natten. När vi lägger honom vid 19 (då är han dödstrött) så vaknar han vid 20-21 och gallskriker.. Får lite mat, somnar vid bröstet. Lägger ner honom, han vaknar till och skriker, sen ligger han och vänder och vrider på sig jätte länge, tillslut somnar han men vaknar igen efter nån timme :(
    Vad händer?? Varför är de så? De är väldigt frustrerande och ja känner mej otillräcklig :(

• FruSandra

Emmizen
    Våran Bvc sa att de är bra att ge katrinplommonpure samtidigt.. Eller päron, för att de är bra mot förstoppning.. Dock skippa vi de idag när vi gav gröt.
    Ja tycker inte de känns rätt att introducera "sylt" på gröten nät de e så små..

• FruSandra

Ta k snälla ni för era tips!

Vad gäller blöjor använder vi pampers igen.. Vilgot har sånt lösbajs så de läcker med libero, pampers fungerar bättre med lösbajs..

Inatt har de varit precis som att han haft lite ont i magen..
    Vi gav ju gröt igår. (2 tsk ungefär) kan de ha med de att göra tro?

• FruSandra

Jag har plockat fram några brästmjölkisbitar för att De ska tina så vi kan introducera flaskan, men fy helvete vad de luktar!! De luktar järn :|

• FruSandra

Ska man börja med en smakis i taget?

Vår Bvc sa att man skulle ha katrinplommon puré på gröten för att vänja dom med de för att förr eller senare kommer han bli förstoppad..
    Men jag tycker att de känns fel att introducera "sylt" på gröten nu, ja menar han vet ju inget annat...
    Dessutom är han så sjukt lös i magen, så katrinplommon känns lixom inte så aktuellt...

Hur gör ni som börjat med gröt?

• FruSandra

Tokar
    Dom direktiven fick inte vi..
    Dom sa att är barnet intresserat är de bara att börja ge ett par teskedar..
    Sen kan man öka ganska mycket på bara ett par dar iaf me. Gröt

• FruSandra

Sladdis
    Vår Bvc sa att vi skulle ge teskedar om barnet själv är intresserad av mat..

Ja tror man ska skita i vad alla säger och göra vad som känns bäst för en själv.. Magen blir ju inte förstörd för man börjar vid 4 månader, då skulle inte mat för 4 månader tillverkas.

Svar på tråden Juli bebis 2012