Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Grahnkotten: Om barnen är hårda i magen och katrinplommonpurén inte hjälper kan man ge Lactulos. Jag vet inte hur mycket. Fråga BVC.

• Sladdis

Nilepile: Tre kg på en vecka är ju superbra. Jag har 30 kg att gå ner.ð??³ *skäms* Känns som ett evighetsprojekt.

• Sladdis

Får kanske också prova det där. Matteo somnar inte förrän 22-23 och vaknar varje timme hela natten. Nu räcker det oftast att jag klappar honom på rumpan så somnar han om direkt men jag måste upp ur sängen.

• Sladdis

Idag har Matteo inte sovit sista omgången. Han sov till 15:30 sista gången så det var ju efter 14 som någon av er tipsat men han brukar ju sova ca 30 min mellan 18 och 19 också men det satte vi stopp för. Nu är han så trött att ögonen nästan går i kors så snart ska han få sova. Vet inte vad detta kommer göra för själva nattsömnen men bara att han somnar till 21 är ju fantastiskt. Två gånger denna veckan har han somnat 23:30 och de andra vid 23-tiden. Det tycker jag är för sent.

• Sladdis

Sessan: Ja pipmugg är en bra idé. Det är enda sättet att få i Matteo vatten. Provade först med en droppsäker men den fattade han sig aldrig på. Nu har vi en vanlig och han dricker ur den efter varje måltid. I början handlade det dock mest om att jag hällde muggen så vattnet rann in i munnen på honom och det såg ut som om han skulle drunkna ibland men sen fattade han fort. Lycka till!

• Sladdis

AnnaKaffekanna: Tänker att du ju kan fortsätta ge gröten som nu och så börja med den riktiga maten till lunch och sen ändå amma resten av dygnet. Sen byter ni ut ett mål i taget efterhand som ni är redo.

• Sladdis

Nu är det slutammat för min del. *snyft*. Jag orkar inte mer. Matteo har haft en hemsk natt och det måste bero på något jag ätit för oj vad det lät i hans mage. Han vaknade 0:30 och jag fick honom inte att somna förrän kl 2. Då ammade jag och kl 5 var det dags igen. Det hans mage inte tyckte om fanns väl kvar i mjölken. Gissar att det var dags ändå för jag gav honom ersättning igår på em mest som ett experiment och han stod sig på det till kvällsgröten. I vanliga fall brukar han amma varje timme hela em så det verkar som om mjölken börjat sina eller att den inte är så kraftig längre. Kanske sover han bättre på nätterna nu om han får en flaska innan han somnar. Han är 6,5 mån ca och han har aldrig sovit bra så nu hoppas jag att allt vänder.

• Sladdis

HannaVirrpanna: Det känns jättejobbigt! Det var ju inte så här jag tänkte det. Men om det kommer att få honom att sova bättre så kommer jag ångra att jag inte gjorde det tidigare. Jag är nog också lite besviken/sårad över att amningen verkar betyda så lite för honom. Han ammade inte förrän till kvällen igår och han verkade inte bry sig. Han var nöjd med den övriga maten han fick. Samma idag. Lite sårad stolthet kanske. Jag har iaf njutit av våra amningsstunder.
    Verkar ju som om din lilla behöver mer precis som du skriver. Du behöver ju inte sluta helt om du inte vill det. Jag ammade min son som nu är 16 år tills han var ett år men då åt han ju vanligt. Amningen var bara mys på morgon och kväll. Du kan ju öka den riktiga maten mer bara.

• Sladdis

Skuttare: För att diagnosticera kör de in en tunn slang långt bak i näsan och får med sig snor ut som de körde 5-10 min i en maskin och där fick de reda på om det var RS. Vi hade ca 7 dagar i helvetet men allt som allt tog det ca 3 veckor till det var över. Har dock hört att det kan ta månader innan det är helt över. Hoppas lilltjejen blir kvitt eländet fort.

Svar på tråden Juli bebis 2012