Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Pratade med FK och de säger att man inte kan ta ut VAB för barn under 240 dagar även om ordinarie vårdare är sjuk. Han måste ta föräldraledigt.:O Sjukt tycker jag. Han vårdade ju en sjuk Matteo även om han är under 240 dagar.

• Sladdis

Tibell: Knäppa regler och tydligen har de noll koll. Hoppas du får resten av pengarna.

• Sladdis

Momster: Ja det får man. Det fanns två undantag och det ena var om barnet legat på sjukhus. Hade man intyg från sjukhuset var det bara att bifoga det.

• Sladdis

Ja pappor är bra. Om jag varit ensamstående under dessa omständigheterna hade vi nog bott på hispan.

• Sladdis

Enilorac: bebisar vill vara nära och har ett stort närhetsbehov när de är i denna åldern. Jag tror det är för tidigt att sovträna dem. Men självklart är det upp till var och en hur man vill göra.

• Sladdis

Hehe. Matteo sprutar också mat över mig och hela köket. Jag försöker att se neutral ut och bara fortsätta mata för att han inte ska tycka att det är ännu roligare och aldrig sluta. Tror inte jag lyckas så bra.

• Sladdis

EllaBella: Jag håller med dig! Matteo vaknar varje timme hela natten och ibland oftare men jag skulle aldrig drömma om att låta honom skrika alldeles övergiven och ensam i sin säng även om det bara är 5 min i stöten och oavsett vilken typ av skrik det är. Det är inte värt det för mig heller. Barnet signalerar ett stort närhetsbehov och jag tycker att det är hemskt att inte tillfredsställa det. Det är ju ändå en ganska kort tid i livet. Snart blir de lite större och man kan prata med dem om att sova själv och kanske köra med presenter som någon föreslog att man ger på morgonen efter hel natt i sängen. Mycket bra idé tyckte jag.

Svar på tråden Juli bebis 2012