Juli bebis 2012
Å grattis Cattan!:) Så roligt!:)
Å grattis Cattan!:) Så roligt!:)
Anjiali: Ja, det är tuffa beslut. Det gör det lite enklare att han själv var redo att sluta. Min mamma berättade att när min lillebror var 6 mån hade hon det nästan som jag och beslutade att sluta amma. Hon var dock tvungen att åka bort en helg för han vägrade ta något i sin mun som inte var bröstet. Hon kände sig som en svikare och det är inte heller kul. Jag slipper den konflikten.
Inatt ska jag sova på ovanvåningen med öronproppar men för mannens skull hoppas jag Matteo sover! Hihi.
Bragdoll: Jag skrev in mig på Viktväktarna i tisdags så jag har inget resultat än. Körde online när Matteo var sex veckor men tappade all sug när han började vakna varje timme. Hann gå ner sju kg men de gick jag så klart upp igen. Mest över jul/nyår. Jag har ca 30 kg att gå ner. Vad kör du för sätt?
Tibell: skönt att dopet blev lyckat!ð???
Eget: Har inte ammat på två dygn och i förmiddags kom den molande värken i magen och nyss kom blödningen igång. Nåja det var skönt att slippa eländet i 15 mån. Trodde att det var för att jag var känslosam över att inte amma mer som jag brutit ihop och lipat fyra gånger idag och skällt på mannen ett par gånger.ð??? Haha. Brösten är fulla och det känns som mjölkstockning med knutor i sidorna. Hur lång tid tog det för era bröst att anpassa sig till att inte amma mer? Jag försöker trycka ut lite då och då för att lätta på spänningen men det är svårt.
HannaVirrpanna: De sa på Nyheterna att skitet fanns även i ekologiska gryn. Det finns ju i marken även där de odlas.
EllaBella: Haha. Vi skrev samma samtidigt!
FruSandra: Ok, då bör det vara över snart!:)
Juliaannaeva: Välkommen hem! Hoppas hon kryar på sig fort!
EllaBella: Håller tummarna!
SaJo: Ja, Matteo äter tre hela mål per dag. Startar dagen med en hel portion gröt och lite fruktpuré vid 9 ca. Lunch vid 12:30 är ca 3/4 barnmatsburk och lite fruktpuré. Ersättning på 210 ml vatten vid 15:30. En hel portion gröt med fruktpuré 18:30 och ersättning vid 9 när han lägger sig. Ofta blir det en flaska ersättning på natten vid 4-5-tiden.