• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • lillasara01

Jag vill förresten gärna gå med i tråden. Jag är 30 år och väntar första barnet i början av augusti.

• Grodan2012

Medlemslista från Gravida i Västerås:

Mars

Jeliqa, 23 år, första barnet BF 18 mars

April

Anilo: 28år, första barnet (en kille), BF 7 april
    Bebisnummertvå, 27 år, 1 son född 07, BF 21/4 med enäggstvillingar
    Grodanboll02, 31 år, första barnet, BF 23 april

Maj  

Två solstrålars mamma, 32 år, 2 flickor födda 05 & 07, BF 16 maj 3e barnet.
    Retromamma, 23 år, 1 flicka född 10, BF 21 maj, väntar pojke
    LillTina: 25 år, 1 flicka född 05, BF 21 Maj 2.a barrnet, väntar pojke
    Fiona84, 1 son 05, BF 26/5 , väntar en gosse
    Therése81, 30år, första barnet, BF 25 maj

Juni

Stjarngata, 48 år, första barnen, BF 10 juni väntar tvåäggstvillingar

Augusti

Lojsy, 36 år, 1 flicka född 07, BF 28/8
  • mamma10och12
    lillasara01 skrev 2012-01-07 17:43:01 följande:
    Jag och min man ska också flytta till Viksäng nu om ett par veckor. Vi är jätteglada för det, området är lugnt och fint och det blir perfekt för barnvagnspromenader till östermälarstrand och björnön i höst. Vi får vår bebis i början på augusti om allt går vägen, peppar peppar. Du då?
    Åh vad mysigt, kul med en granne!
    Vi ska ha vår bebis i maj =)
  • LillTina

Två solstrålars mamma: jag jobbar inom ett mansdominerat yrke. Så fort dom fick reda på graviditeten förändrades alla. Killarna blir hela tiden prioriterad trotts man blivit lovad en hel del. De gör mig frustrerad och arg. Och jag längtar inte till jobbet så länge jag blir särbehandlad.

• lillasara01

Medlemslista från Gravida i Västerås:

Mars

Jeliqa, 23 år, första barnet BF 18 mars

April

Anilo: 28år, första barnet (en kille), BF 7 april
    Bebisnummertvå, 27 år, 1 son född 07, BF 21/4 med enäggstvillingar
    Grodanboll02, 31 år, första barnet, BF 23 april

Maj  

Två solstrålars mamma, 32 år, 2 flickor födda 05 & 07, BF 16 maj 3e barnet.
    Retromamma, 23 år, 1 flicka född 10, BF 21 maj, väntar pojke
    LillTina: 25 år, 1 flicka född 05, BF 21 Maj 2.a barrnet, väntar pojke
    Fiona84, 1 son 05, BF 26/5 , väntar en gosse
    Therése81, 30år, första barnet, BF 25 maj

Juni

Stjarngata, 48 år, första barnen, BF 10 juni väntar tvåäggstvillingar

Augusti

lillasara01, 30 år, första barnet, BF 8 augusti
    Lojsy, 36 år, 1 flicka född 07, BF 28/8
  • LillTina

Har fått en muskel i låret som bara låser sig. Kan bara gå små steg och väldigt sakta. Känner sig som en gammal tant när de tar lång tid att gå bara till bilen. Hoppas de släpper

• Malva84

Hej alla västeråsare!

Jag är nyligen gravid, beräknad 3 september. Det är första barnet och min sambo och jag är överlyckliga och lite nervösa :)

Det jag har mest besvär med är återkommande kramper i magen, sitter i 5 min. Antar att det är normalt när livmodern växer men är lika otäckt varje gång!  Nån som känner igen sig?

• Tre solstrålars mamma
    LillTina skrev 2012-01-07 20:27:16 följande:
    Två solstrålars mamma: jag jobbar inom ett mansdominerat yrke. Så fort dom fick reda på graviditeten förändrades alla. Killarna blir hela tiden prioriterad trotts man blivit lovad en hel del. De gör mig frustrerad och arg. Och jag längtar inte till jobbet så länge jag blir särbehandlad.

Usch vad tråkigt Förstår verkligen att du inte längtar till jobbet! Trist att det förekommer sådant på arbetsplatser trots att det verkligen inte är ok.
    Älskar mina små trollungar
  • LillTina
    Malva84 skrev 2012-01-08 20:33:08 följande:
    Hej alla västeråsare!

Jag är nyligen gravid, beräknad 3 september. Det är första barnet och min sambo och jag är överlyckliga och lite nervösa :)

Det jag har mest besvär med är återkommande kramper i magen, sitter i 5 min. Antar att det är normalt när livmodern växer men är lika otäckt varje gång!  Nån som känner igen sig?

jag har haft så ett tag men de ska väl lugna ner sig efter ett tag säger min bm också.

är inte orolig då ul såg jättebra ut.

• LillTina
    Tre solstrålars mamma skrev 2012-01-08 20:36:21 följande:
    Usch vad tråkigt Förstår verkligen att du inte längtar till jobbet! Trist att det förekommer sådant på arbetsplatser trots att det verkligen inte är ok.

ja de är tråkigt vi får hoppas att de blir bättre.

just nu försöker jag bara ta en dag i taget.

Svar på tråden Gravid i Västerås