• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • AnnaLovis
    LillTina skrev 2012-01-10 15:13:05 följande:

ja jag har några, men de är svårt att uttrycka sin oro och vad som försiggår för andra. man vet ju aldrig hur de kan komma fram till chefen sen.

h¨åller mig lite på sidan så länge och pratar av mig hemma med gubben så han får väl skavsår snart i öronen=)

ja de är bra att vila upp dig sen så kommer du längta efter lugna stunder=)

Vilken tur att du har en bra karl som lyssnar! =)
  • LillTina
    AnnaLovis skrev 2012-01-11 11:12:07 följande:
    Vilken tur att du har en bra karl som lyssnar! =)

de känns som om de behövs när man är gravid. hehe.

man är inte alltid så jämn i humöret.

• Tre solstrålars mamma

Medlemslista från Gravida i Västerås:

Januari
    AnnaLovis: 26 år, första barnet, pojke. BF 13 jan

Mars
    Jeliqa, 23 år, första barnet BF 18 mars

April
    Anilo: 28år, första barnet (en kille), BF 7 april
    Bebisnummertvå, 27 år, 1 son född 07, BF 21/4 med enäggstvillingar
    Grodanboll02, 31 år, första barnet, BF 23 april

Maj 
    Två solstrålars mamma, 32 år, 2 flickor födda 05 & 07, BF 16 maj 3e barnet.
    Retromamma, 23 år, 1 flicka född 10, BF 21 maj, väntar pojke
    LillTina: 25 år, 1 flicka född 05, BF 21 Maj 2.a barrnet, väntar pojke
    Fiona84, 1 son 05, BF 26/5 , väntar en gosse
    Therése81, 30år, första barnet, BF 25 maj

Juni
    Stjarngata, 48 år, första barnen, BF 10 juni väntar tvåäggstvillingar

Augusti
    lillasara01, 30 år, första barnet, BF 8 augusti
    Lojsy, 36 år, 1 flicka född 07, BF 28/8
    Älskar mina små trollungar
  • Tre solstrålars mamma
    AnnaLovis skrev 2012-01-10 11:12:30 följande:
    Hoppas det var så man lägger till sig här i gruppen?? Nu måste jag bara klaga lite här.. Ingen bebis ännu.. Börjar bli otålig nu. Tråkigt att gå hemma själv! Sambon har ju bilen och jobbar ända fram till kvällen.. Så man blir ju lite låst! En liten fråga till er som har barn innan eller vet någon annan; nåt knep för att kanske få igång det hela? Bebis kommer ju när den bestämmer sig men ändå. Gärna tips!

Oj vad nära du är att få snusa bebis   Förstår det tungt, brukar vara det på slutet. Men snart snart är du där

Har ingen aning om finns någon vetenskaplig metod som faktiskt bevisar att startar igång förlossningen tidigare. Har svårt tro det då det borde spridas som löpeld och skulle vara väldigt bra för sjukvården att slippa sätta igång folk på kemisk väg hela tiden på grund av att de går över tiden. Men skrock finns det alltid, spana in www.familjeliv.se/Forum-2-13/m939819-1.html för tips
  • Tre solstrålars mamma
    LillTina skrev 2012-01-11 09:01:26 följande:
    är de någon här som kommit på någon bra gravidträning som funkar om man har problem med fogarna?

känner ett sånt behov att få röra på mig, men vet inte hur.

börjar med vattengympa den 17.e men finns de något annat  som hjälpt för er?

Har inga bra tips tyvärr Har aldrig haft problem med fogarna själv men en gissning är att vattengympan nog är den bästa. Simning och vattengympa överlag är ju väldigt skonsamt för kroppen.
    Jag har börjat få sammandragningar när ute och går nu men när simmade 1h igår så gick det jätte bra och känns knappt alls att rör sig, sååå skönt. Annars känner jag av ryggen ganska snabbt nu när fått så mkt mage framåt.  
  • AnnaLovis
    Tre solstrålars mamma skrev 2012-01-11 15:39:28 följande:

Oj vad nära du är att få snusa bebis   Förstår det tungt, brukar vara det på slutet. Men snart snart är du där

Har ingen aning om finns någon vetenskaplig metod som faktiskt bevisar att startar igång förlossningen tidigare. Har svårt tro det då det borde spridas som löpeld och skulle vara väldigt bra för sjukvården att slippa sätta igång folk på kemisk väg hela tiden på grund av att de går över tiden. Men skrock finns det alltid, spana in www.familjeliv.se/Forum-2-13/m939819-1.html för tips

Ja nu är spänningen olidlig! Skrattande 
    Tack för att du lade till mig i gruppen, och tråd-tipset, ska läsas på en gång!

Vad häftigt att det är två tjejer här med tvillingar på G. Mirakel i dubbel bemärkelse. 
    Ha en mysig kväll allesammans, jag har skickat iväg mannen på veckohandling och beställt fotmassage.
  • LillTina
    Tre solstrålars mamma skrev 2012-01-11 15:42:21 följande:
    Har inga bra tips tyvärr Har aldrig haft problem med fogarna själv men en gissning är att vattengympan nog är den bästa. Simning och vattengympa överlag är ju väldigt skonsamt för kroppen.
    Jag har börjat få sammandragningar när ute och går nu men när simmade 1h igår så gick det jätte bra och känns knappt alls att rör sig, sååå skönt. Annars känner jag av ryggen ganska snabbt nu när fått så mkt mage framåt.  
    ja får nog prova att simma lite också på fritiden då får man kanske någon vardaglig motion.
  • Tre solstrålars mamma
    LillTina skrev 2012-01-12 09:56:31 följande:
    ja får nog prova att simma lite också på fritiden då får man kanske någon vardaglig motion.

Googlade lite om förvärkar för har börjat få ont upp i rumpan på något konstigt sätt och vaknade igår natt av att det gjorde ont så inte kunde somna om. Trodde det var förvärkar men efter lite googlande tror jag mer på att det är foglossning. Ska fråga bm den 23e. Men när då googlade så hittade jag att det tydligen INTE var bra att simma bröstsim om man har foglossning då det kunde förvärra det hela efteråt (även om inte känns just i vattnet). Så inga grodbentag ska du göra utan isf crawl och ryggsim. Måste ju berätta så inte lurar dig här helt och du simmar en massa bröstsim och så blir det värre
  • LillTina
    Tre solstrålars mamma skrev 2012-01-13 08:52:43 följande:
    Googlade lite om förvärkar för har börjat få ont upp i rumpan på något konstigt sätt och vaknade igår natt av att det gjorde ont så inte kunde somna om. Trodde det var förvärkar men efter lite googlande tror jag mer på att det är foglossning. Ska fråga bm den 23e. Men när då googlade så hittade jag att det tydligen INTE var bra att simma bröstsim om man har foglossning då det kunde förvärra det hela efteråt (även om inte känns just i vattnet). Så inga grodbentag ska du göra utan isf crawl och ryggsim. Måste ju berätta så inte lurar dig här helt och du simmar en massa bröstsim och så blir det värre

ja jag tänkte nog göra krål då jag vet att man ska gå korta och långsamma steg.

tänkte att grodsim kanske töjer på bäckenet. och de är ju de man ska vara rädd om hela tiden..hehe.

får prova mig frammåt och se om de hjälper.

men de var snällt av dig att berätta..hehe.

de här med foglossning är ju bra lurit eftersom de barakan komma sådär.

idag försökte jag vara överambitiös och låta bli mitt bälte.

de skulle jag inte gjort är jätte öm nu.

så de blir och fortsätta med bälte dagligen och långsamma korta steg..hehe känner sig som en 80 åring när man ska gå.

• JennyL29

vad ni skriver......

kan nån lägga till mej efter nästa vecka då jag säkert mer vet exakta datumet.

hoppas ni andra mår bra själv har jag mått sådär, mått illa av och till försökt att tvinga mej själv att kräkas men funkar ej, bäst på fm. suck         

Svar på tråden Gravid i Västerås