• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • Therése81

Usch vilken vecka!
    Sover rätt dåligt just nu och det hjälper ju knappast till när jag är trött som tusan och orkeslös ändå.
    Vi hade en teambuilding-dag igår med jobbet som avslutades med hockey= hemma 22.00. Halkade på vägen till bilen och satte mig på rumpan... Så otroligt rädd jag blev! Låg och vände och vred mig hela natten.
    Bröt ihop på jobbet idag, bara grät. Tur att jag har världens bästa chef som skickade hem mig och sa att jag skulle jobba hemifrån imorgon!

Det är verkligen en bergochdalbana det här!
    Trodde nog inte att det skulle påverka mig så mycket som det har gjort, jag har väldigt svårt att acceptera att jag inte kan göra samma saker i samma omfattning längre...

• rosenfink
    Therése81 skrev 2012-01-24 16:06:05 följande:
    Usch vilken vecka!
    Sover rätt dåligt just nu och det hjälper ju knappast till när jag är trött som tusan och orkeslös ändå.
    Vi hade en teambuilding-dag igår med jobbet som avslutades med hockey= hemma 22.00. Halkade på vägen till bilen och satte mig på rumpan... Så otroligt rädd jag blev! Låg och vände och vred mig hela natten.
    Bröt ihop på jobbet idag, bara grät. Tur att jag har världens bästa chef som skickade hem mig och sa att jag skulle jobba hemifrån imorgon!

Det är verkligen en bergochdalbana det här!
    Trodde nog inte att det skulle påverka mig så mycket som det har gjort, jag har väldigt svårt att acceptera att jag inte kan göra samma saker i samma omfattning längre...
    Hoppas det där med trötthet går över för dig! Jag var också hemskt trött de första delarna av mina båda graviditeter. Och att hormonerna löper amok som de gör gör ju inget bättre direkt. Skönt med en sån förstående chef!

Vet du, jag mådde hemskt dåligt i början av mitt nykläckta föräldraskap. Det tog mig flera månader att känna som man "ska" inför mitt barn och rollen som mamma. Att du i det här skedet känner som du gör är ju inget konstigt alls, det är ju jättestort det som händer och man kan inte ta in allt på en gång. Men så vet jag en grej (som jag önskar nån sagt till mig som tröst när jag mådde som allra sämst och kände att allt bara var ett stort misstag), och det är att man växer in i allt! Oftast är det vi själva som begränsar oss, man hittar nya vägar i livet, sitt föräldraskap och förhållande med sin eventuella partner. Livet förändras och det kan vara svårt att hänga med ibland bara :)
    Hoppas du hamnar på banan snart igen!
  • Therése81
    rosenfink skrev 2012-01-24 16:18:20 följande:
    Hoppas det där med trötthet går över för dig! Jag var också hemskt trött de första delarna av mina båda graviditeter. Och att hormonerna löper amok som de gör gör ju inget bättre direkt. Skönt med en sån förstående chef!

Vet du, jag mådde hemskt dåligt i början av mitt nykläckta föräldraskap. Det tog mig flera månader att känna som man "ska" inför mitt barn och rollen som mamma. Att du i det här skedet känner som du gör är ju inget konstigt alls, det är ju jättestort det som händer och man kan inte ta in allt på en gång. Men så vet jag en grej (som jag önskar nån sagt till mig som tröst när jag mådde som allra sämst och kände att allt bara var ett stort misstag), och det är att man växer in i allt! Oftast är det vi själva som begränsar oss, man hittar nya vägar i livet, sitt föräldraskap och förhållande med sin eventuella partner. Livet förändras och det kan vara svårt att hänga med ibland bara :)
    Hoppas du hamnar på banan snart igen!
    Stort tack för dom orden!
    Känns skönt att höra att jag inte är ensam i känslorna. Det enda man får höra är: åhh graviditeten var den bästa tiden i mitt liv. Det är så underbart.
    Så när jag inte känner så hela tiden blir jag ju ännu mer deppig...

Så stort tack och kram till dig 
  • Tre solstrålars mamma
    AnnaLovis skrev 2012-01-21 12:07:08 följande:
    BF +8 idag, händer ingenting. Fick en halvt lyckad hinnsvepning av min BM igår, den hjälpte ju föga... Vi har fått 28/1 som satt datum för kontroll/igångsättning på förlossningen. Så just nu är jag bara fokuserad på det datumet. Hoppas att ni alla andra i tråden mår bra!

Hur går det för dig? Har det kommit någon bebis ännu? Jätte drygt att gå över men också skönt att du fått ett slutdatum för längtan iaf lycka till i massor nu
    Älskar mina små trollungar
  • Tre solstrålars mamma
    rosenfink skrev 2012-01-24 14:20:08 följande:
    Nu har vi varit på RUL och fått reda på att det ligger en sprallig liten tös där inne och guppar runt! :D
    Superglada är vi och allt såg så bra ut så! Blev bakflyttad några dagar så nu är ungen beräknad till midsommardagen, Hoppas man kan få sig en liten bit jordgubbstårta på BB sen ;)

Annars är det lite småkaotiskt här hemma. Badrumsrenoveringen har dragit ut på tiden och vi duschar hos svärmor varannan dag, tvättar bajsstjärtar i diskhon och springer i akuta ärenden på toaletten längst ner i källaren i vårt hyreshus. Ojojoj. Dock skymtar jag nu ljuset i tunneln, inte många moment kvar nu så ar vi ett nytt badrum.

Hoppas alla preggosar i tråden mår bra!

Låter kaotiskt..och så känner jag igen mig rejält så kan inte låta bli att le Ganska typiskt med renoveringar under grav och småbarnsår Vi stod med huvudet i golvnivå i köket när väntade första barnet. Totalrenovering med golvvärme å allt i köket. Sedan har det fortsatt med att bygga ut ny hall, gjort iordning vårt sovrum, totalrenoverat badrum och tvättstuga på nedervåningen samt spacklat, målat och dragit in el i barnens garderober, fixat vägen utanför huset som varit en lervälling tidigare...mm mm. Den här gången väntar utbyggnad av hela huset så får plats med tre barn och en hund
    GRATTIS till lilltösen i magen också förresten!!  
  • Tre solstrålars mamma
    Therése81 skrev 2012-01-24 18:11:05 följande:
    Känns skönt att höra att jag inte är ensam i känslorna. Det enda man får höra är: åhh graviditeten var den bästa tiden i mitt liv. Det är så underbart.

Rosenfink skrev det så himla bra Allt kan verkligen vara en berg o dalbana under graviditeten och det är så mkt nytt och annorlunda man måste vänja sig med. Lite som tonåren att man var tvungen vänja sig med att svälla både här å där och att gamla kläder inte passade samtidigt som man hade hormoner i omlopp. Men om inte ganska direkt när bebisen föds så tillslut vänjer man sig och växer in i den nya rollen. För mig var det jätte bra att träffa nya vänner här genom fl så hade flera i samma sits att umgås med. Det underlättade  Nu var jag en av dem som hade ganska enkel första graviditet och mådde rätt bra men hormonsvallig var jag och jag tyckte också att det var jobbigt att inte kunna göra det jag brukat kunna/orka. Men man kommer faktiskt tillbaka en dag. Det tar några år men sedan är man i toppform och orkar göra allt man orkade innan graviditeten och det är då man inser hur snabbt de där månaderna och åren gick och plötsligt blir gravid och bebissugen igen
  • rosenfink
    Therése81 skrev 2012-01-24 18:11:05 följande:

Äsch, grina på så mycket du vill! Det är skönt och hjälper. Ingen av mina graviditeter har varit särskilt jobbig, men senast igårkväll fick jag en hemsk ångest (typ "vad håller jag på med, skaffar ett till barn?!") Och låg och bölade en timme. Idag ser jag ut som en svullen gris i ansiktet men ångesten är borta. Är det nån gång i livet man kan lyfta på locket och vräka ur sig så är det ta mig tusan nu! :)
  • Tre solstrålars mamma

Hörni tjejer, vet ni om att det finns en till Västerås tråd som jag ganska nydligen hittat till. Det finns fler här inne som också hänger där och vore ju roligt om gick att slå ihop trådarna om inte annat.
    Tråden heter "Mammor 2012 Västerås" och finns att hitta på www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61851856.html
    Hoppas länken fungerar annars kan ni ju söka på namnet.   

• sarus84

Halloj alla!
    Jag tänkte hoppa in här om det är ok med er andra?
    Jag heter Sara och väntar mitt första barn som är beräknat den 6/2 så 6 dagar kvar nu barac :D  
    Jag är med i gruppen som blev länkad här ovan och hörde talas om att ni i denna grupp ev skulle träffas, då blev jag nyfiken ;) Jag vill välldigt gärna träffa lite nytt folk och allra helst mammor :) 

Svar på tråden Gravid i Västerås