• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • Anilo

Välkommen!
    Om du vill vara med i facebookgruppen också så inboxa mig så lägger jag till dig.

• Bebisnummertvå
    rosenfink skrev 2012-01-16 18:39:13 följande:
    Hej hallå! 
    Jag såg denna tråd av en slump, och blev glad!
    Har precis flyttat tillbaka till Västerås efter 1,5 år i Spånga. Har en del vänner här, men känner bara ett fåtal med barn.
    Jag och min sambo har en son född 20/10 2010 som ska få ett syskon i juni. Vi ska på RUL på torsdag och hoppas på att både få se vem det är som bor i magen samt när han eller hon hade tänkt dyka upp hos oss :) 
    Välkommen :)
  • mamma10och12

Vet alla om att det är fika på lördag klockan 14.00? =)

• mamma10och12
    Bebisnummertvå skrev 2012-01-16 19:44:21 följande:
    Japp :)
    Bebisnummertvå, finns du på facebook? Förlåt attjag har så dålig koll!
  • Västerås Lina

Hej,
    Jag bor i Västerås och är gravid med tvillingar och tycker att det vore roligt att komma i kontakt med fler blivande tvillingföräldrar. Vad jag  förstår så samlar inte landstinget till någon grupp längre. Jag har precis startat en tråd för att samla fler som väntar tvillingar som bor i närheten. Om ni vet någon så får ni gärna tipsa om tråden.
    Hälsar Lina

• Tre solstrålars mamma
    LillTina skrev 2012-01-16 18:20:59 följande:
    Två solstrålars mamma: ja jag håller med jag har ingen aning vem man pratar med på fb. Känns lättare här och som du ska boka fika på fb. Roligare att läsa inlägg här. Vad roligt med hund Jack Russell är en smart hund att träna. Är tyvärr allergisk så här blir de vara fiskar . Haha😊
    Fiskar är inte helt fel det heller
    Allergi har min äldsta dotter också men vi har kommit på att det är en kombinationsallergi där hon endast är allergisk mot framförallt katt just när gräset blommar ute. Men även hund har hon reagerat litet på med lite rött utslag. Dock så har vi kontroll på detta så vi törs nu testa med hund på heltid och så får hunden bo i hundgård de två månaderna på sommaren som gräset blommar om dotra reagerar på hunden då. Vi har ju katterna ute året runt på grund av detta och hon kan gosa och kela hur mycket som hellst fram till maj/juni någon gång. Har inte vågat skaffa hund inne eftersom inte haft riktigt koll på hur allergin sett ut förräns för 2år sedan egentligen. Men nu har vi en backup plan utifall det inte skulle fungera och sedan litet restriktioner som att hunden inte får vara på övervåningen alls där barnens sovrum finns och den får inte vara i soffor/möbler. Har även en mormor som lovat att ta över hunden om det oturligt nog skulle bli så att dottern börjar reagera mera bara för att vi har hunden inne. Så det känns som att vi vågar testa nu och barnen är jätte glada att vi ska försöka och att de annars får träffa hunden hos mormorn istället om det inte går vägen
    Fiskar är faktiskt inte så tråkigt det heller å andra sidan och det hade vi med tänkt skaffa en dag men ett senare projekt    
    Älskar mina små trollungar
  • Tre solstrålars mamma
    Anilo skrev 2012-01-16 18:32:24 följande:
    Vi kan lägga upp ett BF-dokument på FB där vi även skriver vårt alias här :)

Det vore en bra idé Jag kommer säkerligen skriva på både Fb och Fl ändå men kanske känner mig mer hemma på Fb om får lite mera koll
  • Tre solstrålars mamma
    rosenfink skrev 2012-01-16 18:39:13 följande:
    Hej hallå! 
    Jag såg denna tråd av en slump, och blev glad!
    Har precis flyttat tillbaka till Västerås efter 1,5 år i Spånga. Har en del vänner här, men känner bara ett fåtal med barn.
    Jag och min sambo har en son född 20/10 2010 som ska få ett syskon i juni. Vi ska på RUL på torsdag och hoppas på att både få se vem det är som bor i magen samt när han eller hon hade tänkt dyka upp hos oss :) 
    Välkommen!!
    Vore roligt om du med fyllde i vår medlems/Bf-lista som nog hamnat på sidan innan denna alternativt två sidor innan.. Bara att kopiera och sedan fylla i dig själv och posta   
  • Tre solstrålars mamma
    Västerås Lina skrev 2012-01-16 20:33:21 följande:
    Hej,
    Jag bor i Västerås och är gravid med tvillingar och tycker att det vore roligt att komma i kontakt med fler blivande tvillingföräldrar. Vad jag  förstår så samlar inte landstinget till någon grupp längre. Jag har precis startat en tråd för att samla fler som väntar tvillingar som bor i närheten. Om ni vet någon så får ni gärna tipsa om tråden.
    Hälsar Lina
    Enligt vår lista så har vi två mammor här som väntar tvillingar. De kanske är intresserade

Medlemslista från Gravida i Västerås:

Januari
    AnnaLovis: 26 år, första barnet, pojke. BF 13 jan

Mars
    Jeliqa, 23 år, första barnet BF 18 mars

April
    Anilo: 28år, första barnet (en kille), BF 7 april
    Bebisnummertvå, 27 år, 1 son född 07, BF 21/4 med enäggstvillingar
    Grodanboll02, 31 år, första barnet, BF 23 april

Maj
    Två solstrålars mamma, 32 år, 2 flickor födda 05 & 07, BF 16 maj 3e barnet.
    Retromamma, 23 år, 1 flicka född 10, BF 21 maj, väntar pojke
    LillTina: 25 år, 1 flicka född 05, BF 21 Maj 2.a barrnet, väntar pojke
    Fiona84, 1 son 05, BF 26/5 , väntar en gosse
    Therése81, 30år, första barnet, BF 25 maj

Juni
    Stjarngata, 48 år, första barnen, BF 10 juni väntar tvåäggstvillingar

Augusti
    lillasara01, 30 år, första barnet, BF 8 augusti
    Lojsy, 36 år, 1 flicka född 07, BF 28/8
Svar på tråden Gravid i Västerås