• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • Fröken Ela
    LillTina skrev 2011-12-07 13:46:17 följande:

ja snart kommer man känna hela nätterna.hehe.

då vill man ha lite lugn och ro.

de är ju så olika från person till person vad man känner och hur man mår.

Min mage hoppar som en liten groda mest hela dagarna och nätterna. O jag har känt bebisen sen ca vecka 15, så det blir nog en liten vilding. Älsta tjejen tror att det är en groda därinne pga allt hoppande Glad

Men jag tycker att det är värt att bebisen håller mig vaken om nätterna - för så länge h*n rör sig så vet man ju att allt är bra...  
  • LillTina
    Fröken Ela skrev 2011-12-07 15:10:41 följande:
    Min mage hoppar som en liten groda mest hela dagarna och nätterna. O jag har känt bebisen sen ca vecka 15, så det blir nog en liten vilding. Älsta tjejen tror att det är en groda därinne pga allt hoppande Glad

Men jag tycker att det är värt att bebisen håller mig vaken om nätterna - för så länge h*n rör sig så vet man ju att allt är bra...  

ja de har du rätt i, förutom när man är jätte kissnödigFlört

men jag tycker de är så mysigt speciellt eftersom de var så länge sen sist jag var gravid.

• Bebisnummertvå
    LillTina skrev 2011-12-07 13:10:00 följande:

ok. jag är i vecka 17, och jag känner oftatst av bebisen till kvällen eller efter att man har tränat.

men har inte vait på ul än.

de är dags den 21 december längtar.

har en dotter sen tidigare född 05.

Det är så mysigt att känna dom :) Såg på UL idag när dom rörde sig hela tiden, konstigt att man inte känner det .. Men några buffar på dagen känner jag iaf... Men mest när man själv är stilla.

Då är det bara 2 veckor kvar för dig då tills du får se bebisen :) mysigt :)
  • mamma10och12
    Fröken Ela skrev 2011-12-07 15:10:41 följande:

åh vad mysigt, ser fram det. några veckor, sen så=)
  • LillTina
    Bebisnummertvå skrev 2011-12-07 16:15:22 följande:
    Det är så mysigt att känna dom :) Såg på UL idag när dom rörde sig hela tiden, konstigt att man inte känner det .. Men några buffar på dagen känner jag iaf... Men mest när man själv är stilla.

ja men de känns som en evighet.Glad

men de är bara för att man längtar sen vill min dotter gärna se foton på bebisen så hon förstår att de faktiskt finns en liten människa i ens mage=)

men jag är så förvånad att graviditeten har gått så fort, förra gången då kändes de som om den aldrig tog slut..

har väl kanske kommit in i en annan fas i livet och är mer nöjd med mig och situationen.

och kanske man kan hitta någon som är i samma situation förra gången var jag helt ensam då jag var höggravid under studenten.

lite ensamt då

• Fiona84
    Bebisnummertvå skrev 2011-12-07 16:15:22 följande:

Härligt att allt var bra på ul=) såg magbilden på FB oxå, hihi..
    jag vill oxå gå på ultraljud o få veta könet, nu e det bara en vecka kvar! fan va nyfiken jagh blev på dina;) vilka ska du berätta för?
    kram tjejen=)
  • mamma10och12
    LillTina skrev 2011-12-08 07:23:33 följande:

ja men de känns som en evighet.Glad

men de är bara för att man längtar sen vill min dotter gärna se foton på bebisen så hon förstår att de faktiskt finns en liten människa i ens mage=)

men jag är så förvånad att graviditeten har gått så fort, förra gången då kändes de som om den aldrig tog slut..

har väl kanske kommit in i en annan fas i livet och är mer nöjd med mig och situationen.

och kanske man kan hitta någon som är i samma situation förra gången var jag helt ensam då jag var höggravid under studenten.

lite ensamt då

hur gamla var ni allihopa? Jag är född 88:a =)
    tycker också att den här  graviditeten har gått jättefort!
  • LillTina
    mamma10och12 skrev 2011-12-08 11:52:53 följande:
    hur gamla var ni allihopa? Jag är född 88:a =)
    tycker också att den här  graviditeten har gått jättefort!

jag är en 86.a.

förra gången fick jag berätta redan i vecka 5 eftersom jag gick i gymnasiet, den här gången väntade vi till vecka 14.

de kanske är därför de har gått fortare..

• Fiona84

Jag är 84a, tycker tiden går jättesakta, haha
    har ju ingen liten knodd att jaga runt efter längre, oliwer är ju så stor så det känns som första gången igen=)

• Fiona84

någon mer som bloggar om graviditeten?

Svar på tråden Gravid i Västerås