• Fiona84

Gravid i Västerås

Är gravid med andra barnet, har en son född 05. Vore roligt att se om det finns fler från västerås som går i väntans tider då det skulle vara roligt att följas åt =) Spear ingen roll hur långt gången du är i graviditeten utan alla är välkomna:) Spelar heller ingen roll om du väntar ditt 10 de eller första barn;)

• Svar på tråden Gravid i Västerås
  • Fiona84

jag tror det... jag gjorde det med sonen men det var mest för att jag visste inombords att det var det. var helt säker!
    denna gång är jag osäker ... men jag vill nog kolla.. min kille vill inte så vi får väl se hur det blir. vet iaf att den BM som skall utföra ultraljudet gärna talar om könet så vi får veta om vi vill.
    själv då??

• mamma10och12
    Fiona84 skrev 2011-11-20 20:05:17 följande:
    jag tror det... jag gjorde det med sonen men det var mest för att jag visste inombords att det var det. var helt säker!
    denna gång är jag osäker ... men jag vill nog kolla.. min kille vill inte så vi får väl se hur det blir. vet iaf att den BM som skall utföra ultraljudet gärna talar om könet så vi får veta om vi vill.
    själv då??
    såg att du gick på spec-mvc, är det klara verksamheten du har kontakt med? jag ska nämligen gå där denna graviditet =)
  • Fiona84

Ja det är Klara jag varit på. Dom är helt underbara där. Men jag går bara där i detta ärende med att få KS planerat. Annars går jag hos vanliga BM. Ska du gå där jämt alltså?

• mamma10och12
    Fiona84 skrev 2011-11-23 16:38:41 följande:
    Ja det är Klara jag varit på. Dom är helt underbara där. Men jag går bara där i detta ärende med att få KS planerat. Annars går jag hos vanliga BM. Ska du gå där jämt alltså?
    Nej, jag ska gå både där och hos min vanliga, fick svår ångest och panikattacker förra graviditeten, så för att förhindra det kommer jag ha regelbunden kontakt där och ultraljuds koller =)
  • Tre solstrålars mamma

Oj vad det ramlade in nya Vad roligt!!
    Jag har två tuffa veckor just nu på jobbet och i det privata (inget dåligt) så hinner inte vara inne så mkt på fl nu. Kom hem från utbildning via jobbet kl 20 idag och blir som sagt sena dagar hela veckan och nästa. 
    Men har läst lite snabbt nu. Alla verkar bo i stan. Själv bor jag utanför V-ås på landet, nära Kolbäck, men min man och våra två barn. Är 31...eller ja väldigt snart 32 och min man 37.

Vi kommer inte ta reda på könet på ul denna gången, trots att får veta om vill. Första barnet fick vi inte veta även om ville det och med andra var det samma sak så då gjorde vi ett 3D/4D ul istället där vi fick veta könet.
    Denna gången vill inte maken men jag skulle kunna tänka mig att få veta och inget säga men det går ju inte så jag får backa och hålla mig till tåls Eller så får jag göra könsUL i hemlis sedan, haha  Skulle maken veta att jag visste könet så skulle han ju kunna räkna ut på mitt sätt vad det var men om han tror jag inte vet något så skulle han inte kunna veta/gissa heller så egentligen vore det inte en helt dum idé men jag klarar nog av att hålla mig till tåls också.

Nej nu måste jag krypa till kojs. Är såå trött efter sena kvällar!

Älskar mina små trollungar
  • mamma10och12
    Tre solstrålars mamma skrev 2011-11-23 20:34:15 följande:
    Oj vad det ramlade in nya Vad roligt!!
    Jag har två tuffa veckor just nu på jobbet och i det privata (inget dåligt) så hinner inte vara inne så mkt på fl nu. Kom hem från utbildning via jobbet kl 20 idag och blir som sagt sena dagar hela veckan och nästa. 
    Men har läst lite snabbt nu. Alla verkar bo i stan. Själv bor jag utanför V-ås på landet, nära Kolbäck, men min man och våra två barn. Är 31...eller ja väldigt snart 32 och min man 37.

Vi kommer inte ta reda på könet på ul denna gången, trots att får veta om vill. Första barnet fick vi inte veta även om ville det och med andra var det samma sak så då gjorde vi ett 3D/4D ul istället där vi fick veta könet.
    Denna gången vill inte maken men jag skulle kunna tänka mig att få veta och inget säga men det går ju inte så jag får backa och hålla mig till tåls Eller så får jag göra könsUL i hemlis sedan, haha  Skulle maken veta att jag visste könet så skulle han ju kunna räkna ut på mitt sätt vad det var men om han tror jag inte vet något så skulle han inte kunna veta/gissa heller så egentligen vore det inte en helt dum idé men jag klarar nog av att hålla mig till tåls också.

Nej nu måste jag krypa till kojs. Är såå trött efter sena kvällar!
    har massa vänner i kolbäck, kul =)
    vad jobbigt att han inte vill veta, jag skulle nog tagit reda på i smyg, haha! för min sambo kvittar könet, men jag är så sjukt nyfiken, så då tar vi reda på...
    18 dagar kvar =)
  • Fiona84

retro: usch va jobbigt det måste vara...man vill ju bara må bra under grav. men jag garanterar dig att du får bra hjälp av dom på Klara, som jag sa tidigare dom är helt underbara och ödmjuka:)
    Jag är dock lite arg för att jag inte fick mitt KS beviljat helt, men får nytt beslut om 2 veckor.

2 solstrålar: jaså...min sons pappa bor oxå i Kolbäck så där är min lilla kärlek varannan vecka=)
    vi är kvar här sen när du får mer tid över,haha...

min kille ville heller inte veta könet men då sa jag att jag tar reda på det o så berättar jag inget för honom... då gick han med påt, fast nu har han ändrat sig ändå;)
    det är ju faktikt upp till dig om DU vill veta, och upp till honom om han inte vill:)

• MalinV

Jag hänger på lite här! 

Väntar andra barnet, BF 14 maj preliminärt (RUL 15/12) så jag är i v 16 nu. Har en son född februari 2009 sedan tidigare. Ingen gravidmage än, byxorna börjar sitta tight dock. Hade ingen gravidmage förrän v 25 ungefär med ettan, men den kommer ju så småningom ändå! 

Jag mådde rätt illa första tio veckorna, nu mår jag som vanligt förutom två blåmärken som tidigare kallades bröst Längtar till RUL, kommer inte vara helt övertygad om att jag är gravid förrän dess - fast jag börjar mer och mer misstänka att liten ger sig tillkänna och det inte bara är tarmarna som bråkar där inne i magen ♥ 

• mamma10och12
    MalinV skrev 2011-11-24 18:44:31 följande:
    Jag hänger på lite här! 

Väntar andra barnet, BF 14 maj preliminärt (RUL 15/12) så jag är i v 16 nu. Har en son född februari 2009 sedan tidigare. Ingen gravidmage än, byxorna börjar sitta tight dock. Hade ingen gravidmage förrän v 25 ungefär med ettan, men den kommer ju så småningom ändå! 

Jag mådde rätt illa första tio veckorna, nu mår jag som vanligt förutom två blåmärken som tidigare kallades bröst Längtar till RUL, kommer inte vara helt övertygad om att jag är gravid förrän dess - fast jag börjar mer och mer misstänka att liten ger sig tillkänna och det inte bara är tarmarna som bråkar där inne i magen ♥ 
    Vad mysigt, välkommen!
    Vi har BF samma dag =) Har RUL 12:e!
    Vart bor du?
  • MalinV
    mamma10och12 skrev 2011-11-24 19:16:07 följande:
    Vad mysigt, välkommen!
    Vi har BF samma dag =) Har RUL 12:e!
    Vart bor du?
    Kul med samma datum! Jag/BM tror dock att det egentligen är några dagar tidigare, min mens var rätt konstig den där månaden jag blev gravid. Får väl hålla mig till den 15 dec, då får jag veta mera precist!

Jag bor på Gideonsberg, tror det står lite mer om mig i min presentation också! Fast jag har inte lagt upp den här graviditeten där än, den är inte helt officiell än, har inte hunnit berätta för alla i bekantskapskretsen ännu. Roligare att berätta "live" än att få reda på det via FL eller FB tycker jag!
Svar på tråden Gravid i Västerås