• Anonym (Varmannica)

Tempar ni er i rumpan som vuxen?

Snackade me en kompis i samma ålder som mig (25 år) i telefonen igår. Råkade komma in på samtalsämnet kring feber och jag nämnde att det är tillförlitligast att mäta i stjärten och jag alltid mätar därbak då jag är sjuk. Hon tyckte det var helkonstigt.

Någon här som mätar tempen i stjärten?

Jag kan inte förstå varför det skulle vara något fel i att en vuxen väljer att tempa sig själv i baken. Känns ju ändå inte alltför mkt.

• Svar på tråden Tempar ni er i rumpan som vuxen?
  • Scream2
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 19:54:24 följande:

NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 19:53:39 följande:
    Säger du ja.

End of discussion

Och det där är ju en sååå löjlig kommentar så den bara förtjänas att kommenteras lika dumt tillbaka...DU VET INTE VAD DU PRATAR OM!!!!
  • Plutteli

Jag brukade inte ta tempen på mig själv alls förut, nu har jag dock fått så mycket gnäll från sjukvården pga det att jag börjat göra det och då tar jag i munnen ;)

• NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 20:05:37 följande:

Och det där är ju en sååå löjlig kommentar så den bara förtjänas att kommenteras lika dumt tillbaka...DU VET INTE VAD DU PRATAR OM!!!!

Jag vet mer vad jag pratar om än vad du gör och pratar om.
  • Scream2
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 20:08:58 följande:

Jag vet mer vad jag pratar om än vad du gör och pratar om.

Ja det blir bara löjligare och löjligare och klibbigare och klibbigare...
  • NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 20:10:50 följande:

Ja det blir bara löjligare och löjligare och klibbigare och klibbigare...

End of discussion = du slutar förfölja mig i varje tråd.
  • Scream2
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 20:11:42 följande:

Nope...
  • oOOo  oOOo
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 20:11:42 följande:
    Kan inte du ta tempen nu så kan vi experimentera om feber och förföljelsemani korrelerar?
  • Moulin Rouge

Men Gud vilken låg nivå det blev på den här diskussionen...

Alla som vet NGT öht om vården vet att rektal temp (eller eg. invasiv, men det går ju inte hemma) ger de enda tillförlitliga resultaten. Räcker inte det att vi vet det? Sen får folk göra sig dumma på sin egen bekostnad om de finner det meningsfullt.

Hur sen Svensson gör hemma i stugorna är ju upp till dom.

• Apopan

Har aldrig ens ägt en termometer. Fick lov att införskaffa en nu (en sådan där vanlig) när jag väntar barn dock, för det kommande barnets skull, men jag tror inte jag kommer att använda den själv.

• Anonym (läkare)
    Moulin Rouge skrev 2011-11-20 20:14:26 följande:
    Men Gud vilken låg nivå det blev på den här diskussionen...

Alla som vet NGT öht om vården vet att rektal temp (eller eg. invasiv, men det går ju inte hemma) ger de enda tillförlitliga resultaten. Räcker inte det att vi vet det? Sen får folk göra sig dumma på sin egen bekostnad om de finner det meningsfullt.

Hur sen Svensson gör hemma i stugorna är ju upp till dom.
    Tack.
Svar på tråden Tempar ni er i rumpan som vuxen?