• Anonym (Varmannica)

Tempar ni er i rumpan som vuxen?

Snackade me en kompis i samma ålder som mig (25 år) i telefonen igår. Råkade komma in på samtalsämnet kring feber och jag nämnde att det är tillförlitligast att mäta i stjärten och jag alltid mätar därbak då jag är sjuk. Hon tyckte det var helkonstigt.

Någon här som mätar tempen i stjärten?

Jag kan inte förstå varför det skulle vara något fel i att en vuxen väljer att tempa sig själv i baken. Känns ju ändå inte alltför mkt.

• Svar på tråden Tempar ni er i rumpan som vuxen?
  • NittonHundraÅttioTvå
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 19:47:24 följande:

Mig veterligen är Sahlgrenska US ett universitetssjukhus.

Och jag tvivlar på att det har blivit ett universitet sedan 2010 (jobbade där då)
  • Indianica
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 19:32:44 följande:
    Läkartidningen är inte vetenskaplig.
    Va??? Det är läkarnas facktidning, den är indexerad i Medline och är högst vetenskaplig.
  • Scream2
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 19:47:24 följande:

Mig veterligen är Sahlgrenska US ett universitetssjukhus.

En av universitetssjukhusets viktigaste uppgift är att tillsammans med bland annat Sahlgrenska akademin utbilda olika yrkesgrupper, ex. läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter med flera.
    http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Utbildning/
  • NittonHundraÅttioTvå
    Indianica skrev 2011-11-20 19:48:51 följande:
    Va??? Det är läkarnas facktidning, den är indexerad i Medline och är högst vetenskaplig.

Jag vet, men den räknas inte alltid som en vetenskaplig källa.
  • NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 19:49:51 följande:

En av universitetssjukhusets viktigaste uppgift är att tillsammans med bland annat Sahlgrenska akademin utbilda olika yrkesgrupper, ex. läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter med flera.
    www.sahlgrenska.se/sv/SU/Utbildning/

Ja...men det är fortfaradne ett sjukhus.
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 19:37:40 följande:

Wiki är inte speciellt tillfärlitligt, men ok enligt wiki är den vetenskaplig. På universitet (många, säkert inte alla) räknas den inte som vetenskaplig.

Du missade nog vad jag skrev.
  • Anonym (d)
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 19:49:53 följande:
    Jag vet, men den räknas inte alltid som en vetenskaplig källa.
    det beror ju på vad man refererar till. en vanlig artikel är ju inte det men en publicerad studie är ju vetenskaplig.
  • Scream2
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 19:51:06 följande:

Ja...men det är fortfaradne ett sjukhus.
    NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 19:37:40 följande:

Wiki är inte speciellt tillfärlitligt, men ok enligt wiki är den vetenskaplig. På universitet (många, säkert inte alla) räknas den inte som vetenskaplig.

Du missade nog vad jag skrev.

Läkartidningen ÄR en vetenskaplig tidskrift: Ska du öht komma och påstå nåt annat så borde det väl vara lätt att länka till det universitet du påstår att du pluggat på och visa att jag har fel!
  • NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 19:52:17 följande:

Läkartidningen ÄR en vetenskaplig tidskrift: Ska du öht komma och påstå nåt annat så borde det väl vara lätt att länka till det universitet du påstår att du pluggat på och visa att jag har fel!
    Säger du ja.
  • NittonHundraÅttioTvå
    Scream2 skrev 2011-11-20 19:52:17 följande:

NittonHundraÅttioTvå skrev 2011-11-20 19:53:39 följande:
    Säger du ja.

End of discussion
Svar på tråden Tempar ni er i rumpan som vuxen?