Inlägg från: 3apåGång |Visa alla inlägg
  • 3apåGång

Augustibebis 2012

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Jag har BF 11 aug och detta är vårt 3:e barn. Var inte planerat då de vi har är så små men nu är jag glad åt det i alla fall. Var på vul för en vecka sen och fick se ett hjärta, känns jätte skönt! Har aldrig haft missfall så tänker ju lite att det kanske är min tur nu... Äh, jag tror det kommer gå bra.

• 3apåGång

Mammsen: Vad taskigt av din chef, hon kunde ju åtminstone ha ringt och pratat med dig. Är ju faktiskt inte säkert man kollar mail!! Förstår verkligen att det känns jobbigt. Jag har mått jätte illa i några veckor jag också men jag är ju hemma ändå då jag är mammaledig. Känner att det är rätt jobbigt att ta hand om 2 barn då man är jätte trött och mår illa, problem med jobbet gör ju inte det hela bättre.

Kiwifröet: Vad kul för er!! Känner verkligen igen mig. Då jag blev gravid med första barnet så var det helt overkligt!!! Vi hade precis varit och lämnat prover för utredning och trodde inte heller vi kunde få barn men nu är ju 3:an på G!!

• 3apåGång

Vad jobbigt för er som blivit avslöjade! Då jag var gravid första och andra gången var det några som sa då jag berättade att de hade misstänkt men ingen som sa något innan. Då hade jag ändå en gång gått till en kollega och sagt att jag hade gått upp i vikt lite och frågade om hon hade en gummisnodd (som jag kunde sätta i jeansen eftersom de satt åt så hårt). Efteråt sa hon att hon borde ha fattat men det gjorde hon inte...

• 3apåGång
    Augustimamman skrev 2012-01-11 10:20:57 följande:
    Jag fattar inte riktigt folk som frågar om man är gravid bara för att de misstänker det! Kan ju va jättekänsligt! Att man inte bara väntar tills det är uppenbart eller den gravida själv berättar. Förra året hade jag jättemycket problem med tarmarna, magen blev rätt svullen men inte extremt, en på jobbet frågade om jag var gravid. Vet inte om det var mest pinsamt för henne eller för mig när när jag svarade nej på den. Kan bli så trött på otaktiska människor! Grrr... Okej om det åtminstone är ens närmsta familj/vänner men kollegor går bort tycker jag. Nyfikna jävlar!

...ursäkta, vaknar skitsur idag av ingen anledning (hormoner?). Första gången idag som magen känns helt bra, inte svullen eller gasig alls. Och vet ni, jag har ändå en liten kula där nere. :) plus lite fett kanske men definitivt bebismage! Men tror ingen kan se skillnaden mer än jag.
    Nej jag fattar inte heller att folk ska behöva fråga! Jag har också en gammal kollega som hade förstoppning och då var det en på gymet som frågade om hon var gravid. Den här gången har jag redan berättat för en del vänner, lite för att detta inte var planerat och skulle det bli missfall vet jag inte om vi skulle försöka igen, inte nu i alla fall. Har även varit på vul för nån vecka sen och sett hjärtat.
    Jag är också skitsur ibland av alla hormoner, det var jag även förra gången. Idag är en bra dag, jag är glad men mår iof illa.

Marmite: Jag tror du har rätt att mycket av spekulationerna inte alls är för att det syns i ansiktet utan beror på ens livssituation. JAg tror ingen misstänker att jag är gravid nu eftersom vi har två små och jag snart ska tillbaks till jobbet efter min 2a mammaledighet.
  • 3apåGång

Åh vad skönt olidligväntan!!!

Grattis FruFoxy, skönt att se ett hjärta!!

• 3apåGång
    Naimisen skrev 2012-01-11 19:16:11 följande:
    Någon mer än jag som blir åksjuk lättare? Brukar inte ha några problem att läsa på tuben men nu blir ja åksjuk direkt.

Jag känner mig än så länge inte så ful, känner mig faktiskt nästan tom glowing. Går och småler åt min hemlighet och känslan av att vara gravid..kanske har med att jag närmar mig spökveckorna.

Nu är jag nästan hemma efter jobbat över 1,5 timme. Massa uppgifter men de känns så roligt med allt ansvar jag får
    Jag blir också åksjuk jätte lätt och har även blivit det under mina tidigare graviditeter. Första gången mådde jag bara illa då jag åkte bil, aldrig annars och andra gången mådde jag illa till och från till v. 15. Nu mår jag illa nästan hela  tiden.

05091112: Håller verkligen tummarna för dig imorgon!!

Zoey81: Oj, så små tvillingar, då förstår jag att du hoppas på bara en nu. Jag tycker själv det kommer bli tufft då jag har en 2,5-åring och en ettåring hemma nu.
  • 3apåGång

Helenaa: Oj vad många djur, låter härligt och jätte bra för barnen att lära sig ta hand om djur. Vi har en katt som barnen brottar ner hela tiden!

villnu: Ja här är det nog också dags för gummisnodd nu, jag kan liksom inte dra upp jeansen så de åker ner fult i baken

baraen: Åh, 1,5 kg är ju ingenting. Båda mina tidigare graviditeter gick jag upp 2 kg direkt men bara 11 kg totalt första och 9 andra. Nu har jag också gått upp, tror mer än 2 kg.

Det där med molvärk har jag också haft alla gångerna till och från och ibland ganska ont men inga missfall.

• 3apåGång

Finns det någon bildtråd på magar? Hittar inte...

• 3apåGång

Tack MariaOstling!

Jag är också jätte hungrig, speciellt på kvällen, äter massor till middag, känns som jag behöver det.

• 3apåGång
    LillaMy85 skrev 2012-01-12 11:37:26 följande:
    Och tack och lov för det Flört..... är ju så många ostar man inte får äta så det är ju trevligt att det finns några som är ok. 

När det gäller mat så måste jag säga att jag tycker det är lite tråkigt att vara gravid. Jag är en sån som älskar allt vad ostar, parmaskinka och salami heter, det tillsammans med ett glas rött är liksom mitt lördagsgodis. Jag tycker inte om läsk och är inte så förtjust i sötsaker som godis eller kakor och bullar så nu känns det inte som att det finns så mycket jag kan njuta av när jag är sugen på något gott. MEN ska inte klaga...är ju så glad över att vara gravid. 
    Grattis och välkommen FruA85!

De 2 ggr jag kommit hem från bb med bebis har jag firat samma kväll med goda ostar!! Tänker göra det denna gången också om allt går som det ska. Normalt gillar jag godis men jag är inte speciellt sugen på det nu när jag är gravid.
Svar på tråden Augustibebis 2012