Inlägg från: 3apåGång |Visa alla inlägg
  • 3apåGång

Augustibebis 2012

Gadget skrev 2012-01-23 16:52:06 följande:
    Idag är det synd om min rygg. Jag tror det är dags att jag lär mig böja mig ner på rätt sätt och lyfta rätt. Jag har en förmåga att stå med spikraka ben och böja mig ner för att knyta skorna, fylla tvättmaskinen etc.
    Idag efter en timmes promenad skulle jag just fylla tvättmaskinen och aj vad ont det gör, eller mer en trött ondhetskänsla men ändå. Känns inte bra... Sedan skulle det dammsugas, men sambon tog över sista biten i vardagsrummet, jag orkade inte göra under soffan. Skönt att han jobbar hemifrån även om jag försöker göra det mesta då jag fått bli hemmafru här under graviditeten.

Men innan jag gav upp allt gjorde jag (äntligen) två av de gravidpilatesprogrammen Mästerkatten tipsat om. Tack! De var ju jättebra. Perfekt att man kan plocka ihop dem beroende på hur lång tid man vill ge träningen. Jag gjorde ettan och avslutade med fyran som var mer stretch. Superskönt. Ska försöka fortsätta med den vanan.

Nu har vi ätit och jag sitter i soffan. Kommer nog inte röra mig härifrån mer idag.  
    Känner precis igen mig i det där med ryggen, jag är också duktig på att böja mig "fel" och ibland får jag tröttont i ryggen. Oftare då jag är gravid och ammar men träning hjälper ju, plus att man tänker då man böjer sig. Då jag väntade första barnet hade jag sån halsbränna så jag kunde inte böja mig alls utan att niga liksom. Jag ska också försöka göra pilatespassen, det tar ju verkligen inte lång tid att göra ett eller två om man inte hinner fler.
  • 3apåGång
    lovisen01 skrev 2012-01-24 08:22:07 följande:
    Usch idag är en sån dag som bara känns bläää. Är på dåligt humör, tycker allt är tråkigt och jag fattar inte hur jag ska orka gå upp i heltid nästa vecka, vilket innebär lååånga dagar för barnen på dagis och fritids då min man börjar innan mig och slutar efter mig.

Är trött på jobbet med, trött på allt. Känns som det bara är en lång transportsträcka fram till i sommar, har ingen motivation alls på jobbet. Ska i alla fall lägga in min semesteransökan nu, kommer sluta jobba 13/6, känns så skönt att ha bestämt det! 

Ibland så får jag sådana jobbiga tankar att det inte kommer vara nån bebis i magen vid UL 21/2, eller att nåt kommer vara jättefel. Det är så svårt att sluta med dom tankarna och dom tar ju så mkt energi. Nån mer som känner som mig? Eller bara har nåt tips på hur man får upp motivationen och blir lite positiv :p    
    Jag har också en pissdag idag. Sonen vaknade sjukt tidigt och sen skulle jag till tandläkaren. Min man och dotter fick skjutsa mig för hon går inte på dagis än så de väntade i bilen utanför. Då jag skulle ut med henne i bilstolen till bilen blev jag skitförbannad för att mannen satt kvar i bilen utan att hjälpa mig och fick ett utbrott! Jag är också jätte rädd att något ska vara fel nu vid KUB-testet den 8/2. Jag har inte varit så rädd de andra gångerna men kan ju inte rå för det nu!

FruA85: Vad bra idé att fira med semla, ska kanske också göra det på lördag då!
  • 3apåGång

LiJon: Ja det ska låta som en galopperande häst precis! Jag har köpt angelsound på Tradera som bör komma idag eller imorgon, spännande! Är i v. 11+5 idag så jag undrar om jag kan höra något, hoppas, hoppas!! Trodde aldrig jag skulle köpa ett men hittade det för drygt 100 kr.

Namn är svårt. Jag har bara flicknamn på min lista än så länge för jag tror verkligen det är en tjej. Annars blir det ännu svårare! Med sonen hade vi ganska svårt men till slut valde vi mellan 3 och då han kom bara visste jag vilket det skulle bli. Flicknamn på dottern hade vi sen långt innan så det var inte svårt. Men denna gången har vi inget direkt och alla förslag jag kommer med röstas ner medan mannen inte kommer med ett enda förslag
    Enligt kinesiska kalendern är detta en pojke men den hade fel på vår son så jag tror ändå det är en flicka. Såg ett annat test som hade stämt på många. Man skulle klämma ut en droppe bröstmjölk i en matsked fylld med vatten. Löser droppen upp sig är det flicka och sjunker den hel till botten är det pojke. För mig blev det flicka. Nu kunde jag ju lätt klämma ut mjölk eftersom jag nyligen ammade men under mina tidigare graviditeter hade jag nog inte kunnat.

• 3apåGång

Fy, vad jobbigt astro, jag hatar bråk! Nu är det ofta jag som är orsaken men i vanliga fall kan det lika gärna vara mannen. Klart man inte kan ha alla siffror i huvet, jag kommer inte alls ihåg hur många dagar jag har kvar, är ju inte svårt att gå in o kolla.

Mästerkatten: Va härligt att du hörde ljud!! Jag vill oxå!! Fick inte mitt med posten idag, får väl vänta till imorgon då. Förresten har jag kört pilates (2 pass per dag) i 4 dagar nu. Känns jätte bra och jag känner mig redan starkare!

• 3apåGång

capy: Grattis, åh vad skönt det måste kännas!

LillaMy85: Känner precis som du! Jag har KUB om nästan 2 veckor men jag blir mer orolig ju mer det närmar sig! Kan inte slappna av förrän det är gjort liksom och hoppas så att allt är bra!! Lycka till imorgon!

• 3apåGång

Jag vaknar 5,30 eller 6, måste inte gå upp förrän 7,30 så det är rätt surt!

Är jätte sugen på lakrits men inget annat godis. Mest sug efter sötlakrits. Gillar inte ens lakrits i vanliga fall...

• 3apåGång

Tesdy: Man kan göra KUB till v. 13+6, jag ska göra då jag är i v. 13+4. Där jag går vill de göra så nära 13+6 som möjligt. Ofta måste man dock ta blodprov ett tag innan så svaren hinner komma, för mig en vecka innan.

• 3apåGång

LillaMy: Vad härligt, grattis, då ska du se att blodprovet inte är några problem! Jag är också i 12+0 imorgon!

Lyssnade med Andgelsound idag. Hörde förstås inga hjärtljud men jag hörde hur det liksom skvalpade och rörde sig, även swoschljud. Undrar hur det låter på en som inte är gravid:S Vill ju verkligen veta att bebisen lever!!

Jag har mått SÅ illa idag. Började redan 4,00 och var jätte jobbigt fram till 10. Nu är det lite bättre.

• 3apåGång

Jo, har du rätt i, eller sonens, han är hemma i alla fall

• 3apåGång

Kunde inte låta bli att testa angelsound igen och jag HÖRDE!!!  Bara svagt och inte så lång stund men det var ett pulserande ljud, mycket snabbare än min egen puls!! Måste ju ha varit bebis!! Känns så skönt! Det var inte så högt som det brukar vara hos bm senare, inte som Stövelkattens gulliga film  heller men nu känner jag mig lättad ändå.

Svar på tråden Augustibebis 2012